• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • mamarazzi

Shit nu har jag feber!! 38,5 gr.

• EMND

Lucki, jag håller med Idun och andra "j-la puckade läkare". Så klart ska du träffa en reumatolog eller immunolog minst. Tryck på och ge inte upp. Aldrig ge upp! Varför? Vad har hon för underlag som ger sådana prognoser. Vi vet att även dem som har diganos autoimuna sjukdommar, lyckas med rätt behandlig. Nu minns jag inte, men vad hade du för behandling denna gång? Har du fösökt bli gravid med akupunktur? Det finns ju sätt gumman men gråt ut dina tårar, och ta nya tag på måndag.

• Snozie

DND- Nej inga fler sadlar nu! Tack och lov...Sålde hästen för ett år sedan. Har haft sadeln på annons sedan dess. Äntligen!

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • EMND

Ash då mamarazzi, ta panodil, det är OK för gravditet. Det går en del förkylningvirus nu. Man ska iofs inte äta febernedsättande när det är virus men när man är gravid tror jag att det är bra att hålla ner tempen. Eller vad säger ni tjejer?

• Cia o krabaten

Mama: Aj då, Ner med den. Alvedon i maxdos vid behov.

Snozie: Vad var det för sadel?
    Sitter själv med 2st som jag inte får tummen ur att sälja... Kunde ju gärna få pengarna istället!

• EMND

Snozie,
    Denna gång har jag använt RFSU stickor tills jag såg utslaget och igår och idag använde jag CB digitalt. Nu har manen dushat, bäst att passa på.

Flera som vet om manens feber påvärkar befruktning och graviditet? Bastu är mer än 40 C varmt? Fast spermierna trivs bäst i 35. Väl , väl ....

• Mom2006

Laban: Vad tråkigt om det är för lite HCG för grav. Hoppas att det stigit tillräkligt nästa gång. Känner ingen det att man ska gå och ta prov och vänta tills dagen efter för att få svar. Inte alls roligt.
    Mama: inte alls bra. Det är kanske bara ett virus eller något..

• londonfredrika

DND, visst är det lite fascinerande att bara för att jag är ung så ska det som inte finnas något problem.
    Eller ännu värre, "ni kan vänta" 22 är väl knappast det yngsta..Att vilja ha ett gemensamt barn med sin man eller att ge sin dotter ett syskkon eller att få vara så fantastiskt gravid igen är väl inget som borde ha med min ålder att göra.
    Hon upprepade mest att jag har ju barn sen tidigare och att det då inte borde vara några problem, det har tog mig nästan 45minuter att lyckas förklara att min dotter är sen ett tidigare förhållande med en annan man. Alltså så har jag och min man inga gemensamma biologiska barn.

Sen när jag tempat och kört med Äl stickor får jag aldrig något utslag. Också lite oroande.

Finns det verkligen belägg för att utebliven Äl inte är ärftligt?

• mamarazzi

Jag ringde KK akut och de skrek "blindtarmen!" Va fan!?

• EMND

bra mamarazzi, passa på att få recept för progisaran nu!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8