• londonfredrika

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Hej, hoppar in här även om jag kanske inte kvalificerar riktigt med "bara" 2 st MF7MA i bagaget.
    Kände bara att jag är trött på att hänga i "nu blir vi gravida, ge järnet" trådar då det bara blir vi kvar.

Vi står nu inför ett nytt "problem" vi får ingen hjälp tills jag har fyllt 23, blir så bitter. 23, ett år till av väntan.
    Och anledningen.."man har oftast ett mer seriöst förhållande när man har passerat 23" hur kan man säga något sådant egentligen?!

Så, nu har jag nog gnällt klart, blir bara så ledsen när det känn som om ingen lyssnar på hur jobbigt det faktiskt är att inte ta sig vidare. Nu hoppas jag att ajg inte förolämpar någon med mina 2 Mf då ni kanske har någon regel (?!) om att man behöver ha fler? 2 känns lite jämfört med 5..

• londonfredrika

Tidigare inlägg kanske lät lite konstigt men jag hoppas att ni förstår hur jag menar

• londonfredrika

I just våran komun säger dom att man måste fått tre MF på rad ---> direkt hjälp eller ha ett år sen senaste graviditet, men då måste man som sagt vara över 23 år gammal för att få hjälp.
    Håller med om det är galet och jag bröt ihop helt när jag pratade med henne och berättade att jag är ju GIFT. Hur mycket mer seriösa kan vi bli i vårat förhållande om ett år?!

Söka privat blir tufft, bor så långt norrut att vi måste åka 14 mil enkel väg för att komma till en privat motagning ;)

Vi får väl gladeligen vänta tills vi fyllt 23 i december 2009 eller hoppas på en till graviditet innan dess som faktiskt går vägen.

Lucki, Fy fan, vilket svar! Varför skulle du inte kunna få träffa reumatolog? Låter konstigt att hon ska rådfråga en reumatolog ist för att du ska få träffa en.

• londonfredrika

DND, visst är det lite fascinerande att bara för att jag är ung så ska det som inte finnas något problem.
    Eller ännu värre, "ni kan vänta" 22 är väl knappast det yngsta..Att vilja ha ett gemensamt barn med sin man eller att ge sin dotter ett syskkon eller att få vara så fantastiskt gravid igen är väl inget som borde ha med min ålder att göra.
    Hon upprepade mest att jag har ju barn sen tidigare och att det då inte borde vara några problem, det har tog mig nästan 45minuter att lyckas förklara att min dotter är sen ett tidigare förhållande med en annan man. Alltså så har jag och min man inga gemensamma biologiska barn.

Sen när jag tempat och kört med Äl stickor får jag aldrig något utslag. Också lite oroande.

Finns det verkligen belägg för att utebliven Äl inte är ärftligt?

• londonfredrika

Hur gör man när man söker privat egentligen, hur börjar man och vad händer sen..? Låter väl som en konstig fråga men det känns som att jag skulle vilja att någon "walked me through it" innan jag tar steget. Och vad i hela friden kostar det att söka privat?

Vad äter man för att få igång en regelbunden ägglossning? Känns som om ni här är lite mer pålästa än vad jag är ;)

Försöker fortfarande läsa upp mig lite och "lära känna" er i tråden men det är så mycket!

• londonfredrika

DND,

(LF, vad roligt )

Har försökt läsa lite i behandlingstråden men det är så vansinnigt mycket!
    Bor i Skellefteå, ligger 14 mil norr om Umeå långt uppe i norr.
    Känner mig så handfallen, vill ta reda på allt som finns att veta men vet inte vart jag ska börja.

våran historia ser ut såhär:

Blev gravida December 07 och fick då MF i v.7 i Januari 08
    Efter det hände det inget mer, inga utslag på stickor ingen temp skillnad, noll.
    Fick då en knäpp och åt Apiforce jag med och det var faktiskt den månaden som det tog sig för oss nu i Oktober 08. Det slutade dock i MA i v.12 i December.

Äter mitt val kvinna och extra E-vitamin tillsammans med folsyra och mannen äter Zink och folsyra.

Jordan har aldrig blivit kollad men är stensäker på att allt är hans fel, han är däremot helt ok med att gå vidare och kollas när det nu blir dags.

• londonfredrika

Linan78,
    Grattis till lilla Agnes. Så fantastiskt med en liten en!

Själv gick jag på stan idag och såg en pyjamas på H&M i stl.50 och fick en smärre chock. Den var så liten!!! Svårt att komma ihåg hur små dom verkligen är och helt otroligt att Hollan var ännu minde när hon kom

Intessant artikel Finessan och bra ide om att skriva en bok. Det tycker jag att ni ska göra!
    Har bara varit "här" i en dag ellre två och är redan helt uppslukad av behandlingar och livsöden. Min man tycker jag beter mig lätt sinnesförvirrat då jag spenderar mer tid framför datorn nu än jag någonsing gjort föut.

Och grattis krusbäret!

sen tycker jag att osynligabarn länken var riktigt intressant för en nybörjare som mig. Mycket bra info och gillar att dom har en "fråga barnmorskan" funktion.

Är det någon här som provat akupunktur?

• londonfredrika

DND, du sitter visst på alla svar

Tycker du att det har gjort någon skillnad i ditt välmående eller tom i bebis verkstaden? Har alltid varit lite sugen på att prova och nu har jag läst mycket om att det kan hjälpa till.

Har väl dock inte hittat någn ren fakta om akupunktur men som sagt, känns som om det kan vara värt ett försök.

• londonfredrika

Hej tjejer,

Har en till fråga till er, nu är det precis en månad sen jag fick vårat senaste MA och jag blöder förtfarande utan avbrott. Är detta verkligen normalt? Vi hade väl hoppats på att kroppen skulle komma igån lite tidigare och jag förstår inte för mit liv varför det tar så lång tid.
    Finns det möjligtvis något preparat man kan få för att stoppa blödningarna eller väntar man bara ut dessa?
    Ska till KK på onsdag för grav tests koll.

en del av mig vill att det redan ska vara + med ett friskt levande barn men det är ju inte så troligt

• londonfredrika

mamarazzi,

Anledningen till varför jag tycker ålders grejen är jobbig är eftersom här så är det ANTINGEN försökt ett år att bli gravida + att man är "över" 23 ELLER att man får 3 MF i rad. Skulle jag nu (peppar peppar) bli gravid och få ytterligare ett MF skulle vi kunna få behandling direkt.

Sen att jag har ny man, ja som sagt behöver det inte betyda så mycket alls men det är som att alla slätar över våran oro med "ni har ju barn sen förut" och då får jag förklara att det har vi inte alls det och då svarar dom att det förmodligen betyder att det "finns något fel hos honom, du har ju fött ett barn tidigare"
    Sen vet jag att så är det inte alls det. Precis som du säger, eftersom vi inte har gjort en utredning kan dom knappast säga att det beror på Jordan.

Cia o Krabaten,
    Oj, ja men då kanske det inte är _så_ oroande iaf. Ibland känns det som om jag håller på att förblöda :-O

Ego: Ja, 4v är lång tid, jobbig tid. Less på att blöda hela tiden. Som sagt skönt att jag har en tid på onsdag men jag blir så handlingsförlamad runt läkare. Får inte fram något som jag vill ha sagt men ja..kanske får lov att tuffa på mig lite!

MB & Laban, Åh nej! Så ledsen för eran skull, kramar till er!

• londonfredrika

mamarazzi:

M, håller med. Kan man bli så mycket mer seriös än att gifta sig? Det (tycker jag) borde tyda på att man faktiskt vill leva ihop.
    Har pratat med dom men allt jag får till svar är att så är det här och det finns inget dom kan göra åt saken.
    Jag är lite fast i hela "du är så ung" snurran. De flesta läkare och sjuksköterkor jag träffat har haft en slags "du är så ung så vad vet du" attityd vilket känns trist. Visst att 22 år ungt men inte så pass ungt att jag inte själv kan avgöra om jag vill ha ett till barn eller inte.

grattis till lyckade rUL och DND's viktnedgång!

Oj, nu firar jag och J snart 1 årig bröllopsdag, fy tusan vad tiden går fort! Och visst är det tur att man är lika kär än

• londonfredrika

lucki, jag vet inte vad jag ska säga..fy vad jobbigt! Hoppas verkligen att någon lyssnar på dig. man kan väl inte säga att ni ska sluta försöka utan att ens testa er.

Själv var jag på KK igår. Dom hade inte så mycket att säga förutom att hon tyckte att vi borde inte klaga, det finns dom som har det värre än oss. Hon tyckte att eftersom vi blivit gravida två gånger det här året så finns det inget fel på oss. Eftersom den normala tiden att bli gravid är ett år.
    Sen tyckte hon att det förmodligen bara var naturligt urval och att något var fel på barnen inte oss.
    Så, jag blev så arg och ledsen att jag höll på att börja stortjuta så då bokade hon en tid hos kuratorn för hon tyckte att jag verkade behöva prata om mina känslor rörande Mf'en.

Liten äckel varning!

Dom senaste 3 dagarna har mina flytningar/blod luktat illa, riktigt illa men har inte ont och när jag berättade det för henne tyckte hon vi skulle avvakta men jag lyckades tjata till mig en koll på fredag för bakteriell vaginos.

Ibland blir jag så less

• londonfredrika

Cia, jag blev inte tillfrågad om jag ville prata med någon utan hon tyckte helt enkelt att det var bäst så eftersom jag tog så illa vid mig när hon sa att det bara är naturligt urval och att tycka något annat skulle vara galet.

Och håller med om att det bara kan vara något "normalt" som att pH'tär lite knasigt men jag har haft BV förut och det luktar verkligen som då. Så att kolla upp det känns bra mycket bättre.

DND, allt är ute och inga nyheter. Har nog inte möjlighet just nu att söka privat.

Allt känns riktigt bajs idag.

• londonfredrika

Cia, förstod vad du menade men det jag försökte säga var att _hon_ bestämde åt mig, frågade inte om jag _vill_ träffa någon utan bokade bara tid och gav mig en kallelse, måste erkänna att det kanske är bra men det känns konstigt att hon bara tar det beslutet över huvudet på mig sådär.

BP, visst är det, känns som om ingen av läkarna jag träffat ens har barn. Surt nog så den läkaren som jag tycker bäst om, mannen som konstaterade Ma'et i December bara var där från Nya Zeeland tills förra veckan.
    Just NZ känns liiite väl långt att åka för att träffa en vettig läkare
    Sen säger dom att allt va ute men idag började jag blöda rikligt igen med klupar. Ringde upp och fick till svar att det var helt normalt.

Sissela, låter kanon bra. Hade gärna hjälp dig om jag kunnat men jag har väldigt lite att bidra med. Är inte lika gammal i gamet som dom andra här och håller just på att reda ut nystanet själv.
    Men you go girl!

• londonfredrika

Hej alla, oj vad mycket som har hänt för alla medan jag har varit borta och "slickat" såren. Har inte läst upp allt då det är för många sidor jag missat (typ 100st ;) ni är så aktiva!!

Tänkte iaf berätta att idag gjorde jag ett positivt grav test..utan mens emellan sista ofostriga grav'en.
    Jätte konstig känsla och nu vet jag inte riktigt vad jag tänker heller. Mentalt blev det kanske lite tidigt iaf men oj vad vi hoppas på att det går vägen. Min största skräck är nog egentligen om det inte går bra, att hantera ett 3'e MF så snart efter det som hände i December känns..läskigt.

Hoppas ni alla får en bra helg!!

• londonfredrika

Jessika,

Tack så mycket! Känns ganska overkligt än så länge och lite svår smält då jag inte ens vet hur långt gången jag är.

Min erfarenhet av den ofostriga graven var också väldigt chockande och hemskt.
    Jar har haft 1 MF i v.7 som kom ut av sig självt innan och den här gången tjatade jag mig till ett Vul i v.10 och då såg man ett foster som var 3mm. Ny tid 2 veckor senare och det visade sig då att det inte längre fanns något foster. Jag valde att ta tabletter (dom gör sällan skrapningar i mitt landsting?) och inte vänta ut det själv då jag kände en såndan stor sorg att jag bara ville "ha ut allt". Jag började blöda den kvällen och blödde en vecka men väldigt lite. Sen 10 dagar efter tabletterna så började jag störtblöda med akuta magsmärtor och åkte in. Väl där hade jag redan hunnit blöda ut det mesta så slapp skrapas men mådde pyton. Precis som Krusbär hade jag också växande hinnsäck och moderkaka och därför gjorde det tydligen rätt ont.
    Jag blödde färsk blod och ganska mycket ända till och med den 10-12 januari. Dom säger att 3 veckor ska tydligen vara helt normalt.

Beklagar dina MF och din ofostriga grav och hoppas på bättre lycka nästa gång.

Håller dock med om att det inte behöver vara druv börd.

• londonfredrika

Tack allihopa och jätte grattis till lilla Lowa! Fantastiskt namn! :)

Jessika, om du har sådana problem är det klart att du ska kolla upp det, tycker det låter bra att du ska dit på måndag. Men om du får ännu värre problem tycker jag du ska söka akut. _om_ det skulle vara något fel är det himla bra om ni kan få ordning på det direkt.

• londonfredrika

åh, vilken jobbig dag! jag har börjat blöda..inte jätte mycket och inte klar rött men ojoj så jobbigt det känns. fick akut tid imorgon.
    nu vet jag bara inte vad jag ska ta mig till..tänk om det är ett till MF och vi är tillbaka på ruta ett igen.
    den här gången kan vi iaf få hjälp då vi får vårt 3'e MF men som jag dragit upp innan måste vi iaf vänta ett helt år till då dom inte utreder personer under 23 och jag fyller 23 i december.

förlåt, ego men ville bara spy lite galla över situationen

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8