• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Bling1975

Kajolajo - jag vet att de suger på att behandla i sverige, de behandlingarna som finns mot det problemet har jag aldrig hört talas om att de har använts här och jag vet inte riktigt om de finns studier som stöjder resultatet. Men bara att erkänna andra "fel" än otur och hormoner är en bedrift för de flesta läkarna i detta fantastiska land.

Kajsa 1 och Kajsa 2 tycker jag låter strålande. Snabba på lite med studierna bara, kan man läsa läkarlinjen på minst dubbel hastighet? Eller kan man få strunta i oviktiga kroppsdelar för att snabba på processen?

Men ärligt, vi har ju en hel del personer här i tråden med känningar i vårdsvängen. Känner ni inga gynekologer som ni kan tipsa om detta fantastiska ämne att fördjupa sig i och alla sköna pengar de kan tjäna på oss desperata?

Stitch längtar efter Lilo
  • Idun 78

Åh vad härligt gnälliga ni varit idag! Får jag gnälla lite också? Appropå den "fantastiska" kvinnovården vi har i Sverige, mina gräddfilsvänner förstår inte vad jag snackar om när jag säger att vi har en bunt inkompetenta och dessutom otrevliga gyndoktorer i Sverige. De har ju bara stött på FANTASTISK vårdpersonal som gräddfilsgravida, jättetrevligt bemötande etc etc bla bla De tror ju att det är mig det är fel på och inte läkaren när jag berättar om vissa läkarbesök jag varit på och att jag ofta är mer påläst på missfallsproblematiken än vad läkarna är.

Men sen finns ju guldkorn som Dr B och I-L! Hoppas nu bara att det kommer några nya efter dem nu när de slutat.

Och jag skulle gärna gå till er klinik! Säger som Bling, fattar de inte vad mycket pengar det finns att tjäna på oss!

• Mikes bride

Ah, det är en strålande idé! Jag kanske kan dekorera mottagningen med blommor (Det är väl vad jag kan bidra med)
    Vi drar igenom hela Finesssans prov lista som standard oxå!

Mamarazzi: Du han ju hela reportoaren!

Krusbär: Om inte mitt hcg går ner så tyder det på druvbörd och då syns det om det går över 1000 som jag förstod det. Annars blir det väl en vanlig skrapning, men dom ser unget på vul:et som ser ut att inte ska vara där. Skitkonstigt!
    Vad glad jag blir att Lill-Krus mår bra! Nu så!

• Linan78

Godmorgon allihop! Ingen bebis här än, BF imorgon men jag tror det dröjer några dagar till. Känns okej än så länge, men vill ju helst slippa att gå över i flera veckor. Man blir ju inte lättare om man säger så...

Hinner inte läsa ikapp just nu, men grattis till Krusbär (och om det är någon mer som haft lyckat VUL, UL eller plussat som jag missat). Och en stor kram till er andra kämpare. Håller alla mina tummar för att 2009 blir ert år!

GOTT NYTT ÅR FLICKOR! Och tack för allt stöd under året som gått!

• HoppetKärleken

Bling skrev: "Olyckssystrar - imorgon skålar vi alla för att det här skitåret är över, för det kan ju inte bli sämre. För er andra höjer jag glaset och önskar er fortsatt lycka och framgång för det är er väl förtjänt."

Å jag kan bara hålla med Bling: Kära "olyckssystrar", idag skålar vi in det nya super bra året och skåla ut detta skit år för mycket sämre kan det inte bli! Och för alla er andra höjer vi glaset och önskar er fortsatt lycka för det är ni värda, kära systrar! Kram och Gott Nytt År!

MOT NYA TIDER!!! BRA TIDER!!!

• Krusbär

Mikes: När ska du göra nästa hcg-test och ev. skrapning? Håller tummar och tår för att det går bra!

Det kanske räcker om vi är experter på de nedre regionerna på kliniken? Efter alla gynundersökningar vet man ju iaf hur en sån går till. Och prover och behandlingar har vi ju som sagt bättre koll på än de flesta gynnare.

Ni som är (eller har varit) gravida på fest - dricker ni alkoholfritt vin med 0,5 % alkohol?

Gott nytt år allihopa!

• BettanB

Mb: Hoppas verkligen allt går bra och att det inte är druvbörd.

Krus: Jupp, jag har brukat dricka alkoholfria från systemet. Blue Nun är helt ok liksom bubblet (Billabong heter det va?).

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8