• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Idun 78

Iske, vad härligt att du redan känner bebisen så mkt! Själv var jag nog inte säker på att det var bebisen jag kände förrän i v.19 tror jag (även om jag nu förstår att jag kände den tidigare) och regelbundet varje dag först i slutet på v.20. Men min är ff väldigt lugn och gör sig påmind högst två ggr per dag, vilket kan vara väldigt stressande när man blir orolig för om den lever eller inte.

• Idun 78

Mamarazzi, om du känner att du orkar ta tag i det så tycker jag att du ska börja gå hos ngn redan nu. På så sätt blir du lite starkare inför nästa graviditet, och kommer förhoppningsvis hantera oron lite bättre, samt att då har du redan en bra och etablerad kontakt när du blir gravid. Jag tycker det hjälper jättemycket att jag redan har min terapeut som vet allt om mig och som jag kan ringa om/när ångesten och oron blir för stor. Jag behöver inte lägga en massa tid på att hitta en bra terapeut vid ett skede när jag redan mår dåligt och eg. behöver hjälp på momangen. Men som sagt, man ska känna sig redo för att gå i terapi också, annars blir det nog inte så bra.

Ang. det abrupta avslutandet av prednisolon så är det mkt möjligt som du säger att det var det som framkallade missfallet. Svårt att veta dock.

• Iske

Idun: ja först så var jag osäker om det va bebben men den är igång samma tid varje kväll nästan diffar bara lite men dottern kände jag första gången i v 16. Men min bm sa att det är ju inte så vanligt att man känner den så tidigt och att man kan känna den en dag och sen går det flera dagar innan man känner den igen och att jag skulle inte bli ororlig osv.... ja vad ska man säga jag är glad att jag känner bebben... :D

• mamarazzi

Iske: du har säkert rätt att jag borde leta efter en psykolog nu...Kanske jag ska ta tag i det...

Jag har 5 st 5mg prednisolon liggande uppe i medicinskåpet. Men de räcker ju inte långt.

• Idun 78

Mama, nej de räcker inte långt. Du får simulera bronkit så att du får ett nytt recept. Hur går det med din utredning? När ska du få provsvaren?

• Mikes bride

Krus: INTE så!Det går bra för dig den här gången! Åk in till gyn.akuten på Danderyd Suveränt bemötande och kunnig personal. Kram, kram till dig!

Johsjo: Var och pratade med en kurator efter 3:e MF. Gick därifrån tokförbannad!!! Hon var en sån som sa -sluta tänk på det så ska du se att du blir gravid! JAG BLIR GRAVID, men får MF sa jag. -Jamen tänk positivt så ska du se att det löser sig, det brukar göra det när man slappnar av Gick aldrig dit igen!

Ego: Var på vul idag igen. Fortfarande syns ingenting, inte ens med "finapparaten" från ultra gyn. Såg tydligt att jag haft ett missfall, men kan inte utesluta druvbörd..... Är det sånt så lägger jag mig ner och ger upp tror jag Ska fortsätta att lämna hcg prover, och stiger det över 1000 så blir det operation.
    Bläääää, hade hoppats på att 2009 skulle bli bättre än det här skitåret.

Tur att ni finns i alla fall!

• Idun 78

Åh skit också MB... Hoppas hoppas hoppas att det inte är druvbörd. *dansar och ber till vulguden* Men du, 2009 är långt - det kommer bli ett bättre år än 2008! *bestämd* Kram

• Idun 78

Tycker ni att det är ngn som verkar hänga på FL idag? Och jag som egentligen jobbar... Tur att kontoret är öde...

• Mikes bride

Bra jobb du har Idun! Jag får helt enkelt lita på dig. Du brukar ju ha tumme med vul-guden!

• babblar på

Krus: skit med blod men illamåendet går lite upp och ner tycker jag...ändrar iaf karaktär. Ks blir ju alla skickade till har de själva sagt. Det är därför de har såna köer. (fick höra detta när jag suttit där i 9 timmar)

idun : läget är bra här...hoppas jag iaf Har inte kollat sen den 9de. Vill gärna känna sparkar snart för det jag känner vet jag inte om det är inbillning eller nåt vettigt Hur är det med dej då?

Iske: oj är du redan i v 16. Du har ju kommit i fatt mej i tid känns det som Jag är i v 17

mikes: Håller också tummarna för att det inte är druvbörd och för att du slipper operation

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8