• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Krusbär

mamarazzi: Känner igen deppkänslan, så himla hopplöst att man ska behöva ta reda på allt själv och sen ändå få nobben från mindre insatta läkare! Men jag tror att iaf Trombyl börjar bli lite mera känt nu, tack vare studierna på sistone. Fast det är ändå trist att det ska vara så svårt att ens få tag på en vettig gyn. Gjorde en rundringning för ett tag sen till en handfull här i sthlm och samtliga hade flera månaders väntetid! Vi kanske alla skulle sadla om och bli gynekologer?!

• johsjo

vad har ni för tipps till mig som nu ska gå igenom en utredning. Vad ska jag fråga efter? Vad ska jag begära?
    Vi kommer inte försöka igen förens till mars/april. Hoppas allt är klart till dess, vad tror nu?

• BettanB

Mb: Men vad 17. Nu får det väl vara nog va? Hoppas verkligen att hcg slutar öka så du slipper mer nu. Fundersam
    Och maken till korkad kurator du fick träffa!

Krus: Hipp hipp! Vad skönt. *kram*

mamarazzi: Klart du får vara ego härinne, det är väl lite det tråden är till för? Också.
    Ja, läkare är ena klåpare. Och inte kan de läsa forskningsartiklar heller. *muttermutter*

Nosce Te Ipsum
  • mamarazzi

Krusbär: Ja jag funderar starkt på att starta en "upprepade missfalls klinik". Vem hänger på?! Fan också att jag är utbildad ingenjör och inte läkare.. men jag vet ju ändå mer än dem så kanske inte det gör något.

Bettan: Tack för att du tillåter mig att gnälla.

johsjo: Ja du tjejen. Det finns miljarder saker att fråga om men risken att de lyssnar på dig känns minimal. Sorry nu är jag pessimistisk. Kolla in Finesssans blogg där finns en mastodont lista på tester. MEN räkna inte med att få alla dem.
    Annars kan du kolla in dessa listan som är lite mer trolig
    ... vänta jag sticker och letar upp länken.

• BettanB
    Svar på #394
    Med våra samlade kunskaper slår vi lätt läkarna på fingrarna. Vår klinik skulle bli bäst i Sverige!
    Nosce Te Ipsum
  • mamarazzi

Precis Bettan! Vad sägs? Ska jag starta? Jag ringer Starta Eget linjen direkt!!!

Är det någon som minns att jag och lillaD hade just dessa klinik planer tidigare. Cia var det inte du som skulle komma på besök? Vi skulle analysera dina flytningar har jag för mig.

Vi sjöng ju vår kampsång oxå "ju mer vi är tillsammans ju färre missfall bör det bli. För dina missfall är mina missfall och dina missfall är mina missfall. ju mer vi är tillsammans desto fler bebisar ska de bli!!" eller hur den nu var...

• BettanB

Haha.. Det låter nåt det. Jag kan vara psykolog! Vem vill vara läkare?

Nosce Te Ipsum
  • mamarazzi

Jag kan var läkare!! Va fan hur svårt kan det vara?!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8