• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Krusbär

Den lever! Är exakt på dagen rätt i storlek och hjärtat slog fint. Läkaren kunde se något som kunde vara orsaken till blödningarna, en liten blodfläck i närheten av hinnsäcken. Men det verkade inte alltför alarmerande. Och huvudsaken är att räkan lever och växer! Tur ändå att jag åkte in, var rätt säker på att det var kört faktiskt. Många varma kramar och tack till alla som hejade på mig och mini idag!

Mikes: Nä men vad f-n! Inte ens med finapparaten! En kanske dum fråga - men vad är det de ska operera om inget syns? Kramar till dig!

• lucki

Krusbär skrev 2008-12-30 16:26:24 följande:

Den lever! Är exakt på dagen rätt i storlek och hjärtat slog fint. Läkaren kunde se något som kunde vara orsaken till blödningarna, en liten blodfläck i närheten av hinnsäcken. Men det verkade inte alltför alarmerande. Och huvudsaken är att räkan lever och växer! Tur ändå att jag åkte in, var rätt säker på att det var kört faktiskt. Många varma kramar och tack till alla som hejade på mig och mini idag! Mikes: Nä men vad f-n! Inte ens med finapparaten! En kanske dum fråga - men vad är det de ska operera om inget syns? Kramar till dig!
    Har tänkt på dig hela dagen. Vad skönt att allt såg bra ut.
    GRATTIS!!!
  • Idun 78

Krus, härligt! Nu kan du fira nyår i lugn och ro! Heja mini!!!

BP, v.17! Det här går ju framåt med stormsteg! Men jag förstår att du längtar efter sparkar, det gjorde jag också då. Med mig alles gut för tillfället! Ska nog ta mitt pick och pack och lämna det här bygget och gå hem och förbereda nyår istället.

Tänker på DND i Barcelona och hoppas hon får ett riktigt härligt nyårsfirande!

• babblar på

Krusbär: heja din räka!!! Åh vad skönt att allt var okej

ja Idun gå hem nu! Där kan du inte sitta mer

• Mizz Turko

Tack för alla gratulationer. KÄnns helt underbart att det nog är lyckat denna gång. Vi har en massa namn på G, det svåraste blir att välja ett av dem

Poppy Lee
    Min mamma har 1 mf bakom sig, min äldsta syster har 8 mf/ma bakom sig och det är sena allihoppa. Orsaken till hennes har varit för hög TNF som upptäcktes efter 8:e mf, när hon fick sin utredning. ett av mf/ma tror de beror även på att hennes sköldkörtelfel inte upptäcktes i tid. Efter detta har hon dock 2 söner och 1 son som ligger i magen och väntar på att komma ut.

Jag tror ju att vi har immunologiska problem, jag har också höga TNF värden. Men jag har svår pco också, som jag tror kan ha något samband med mf/Ma jag har haft.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko

Krusbär
    Grattis till pickande hjärtat.

Mikes Bride
    Fy, kan det aldrig ta slut. Om det blir operation, vilken äggledare tänker de ta bort då, eftersom inget syns på vul???? känns lite som lotteri???

Om det är druvbörd, så vet du att du inte får bli gravid på 6 månader eller så.

Vet inte vilket som är värst i ditt fall?

Önskar er alla gott nytt år och hoppas att alla era önskningar slår in i och med nya året. Jag hoppas att alla får  inom snart tid.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • mamarazzi

Krusbär: HURRA!! Dansar en liten glädje-dans (och håller tummarna för att oxå har bebis i magen 2009).

Annars deppar jag lite idag. Känner mig så jäkla less på att bo i Sverige där allt med upprepade missfall är så jäkla oförklarligt och något man inte kan göra något åt ang. läkarna. "nej jag kan absolut inte testa dig för FNF-alfa!! Nej inte kan jag ge dig vare sig trombyl eller prog!" Humpf!

Sedan deppar jag extra för att jag är i perioden mellan ÄL och BIM. Fan jag hatar den tiden! Jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Ska jag våga hoppas, ska jag fortsätta jaga läkare efter tester eller ska jag bara stänga av?... ja ni vet.

Depp.

• mamarazzi

Ytterligare en anledning till depp och förvirring var förresten att de ringde från kommunen idag och ville snacka adoption. Jag har ju börjat dra lite i den tråden med men vi har inte riktigt bestämt oss för hur vi vill göra. Att hon ringde gjorde att alla tankar drogs igång igen och att vi har pratat om det en massa här ikväll.

Varför ska det vara så svårt att få barn??

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8