• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Bling1975

Vi har varit hos en kurator på sjukhuset men jag tycker det är tämligen menlöst. Deras jobb är ju mest att lyssna. Om jag ska gå igen vill jag gå till en psykolog/terapeft som kan ge mig verktyg också. Lyssna kan mina vänner (och ni såklart) få göra.

Stitch längtar efter Lilo
  • Krusbär

lucki: OK, så de tyckte att det var helt ok att komma dit? Det var ju väldigt intressant! Då kanske jag ska testa det i morgon när mannen är hemma så att vi kan åka bil?

• Finessan

Krus, jag har bara lovord över Huddinge! Jag har varit där mängder av gånger akut och bara träffat bra och förstående läkare, hur små eller stora mina blödningar/sammandragningar/oro än har varit. På SÖS har jag däremot blivit hemskickad där det senare visade sig på HS att det var ett mf. Efter det blev det bara HS. Valde ju även spec.MVC där + förlossning. Jag tror att trycket är mindre på HS också. Heja HS!

• Krusbär

Nu pratade jag med en annan på vårdguiden som tyckte att jag skulle åka in. Så det blir nog KS ändå eftersom det är klart närmast och jag inte har nån bil.

• Finessan

Håller tummarna Krus! Bra att du ska in.

• Iske

visst var det några här som använt angelsound ? vi fick hem vår i dag men kan ju säga så mkt som att det är ju skit svårt att hitta igen hjärtat jag lyckades då inte idag får testa en annan dag...

• Idun 78

Iske, jag har också svårt ofta att hitta hjärtat (även sist jag testade i v.21), allt beror på var pyret just då gömmer sig i magen (och det är ju inte alltid så lätt att veta). Vilken v är du i nu? Tricket är att försöka leta efter "swisch swosch"-ljudet, vilket är pulserandet ifrån navelsträngen, det tycker jag iaf är lättare att hitta än själva hjärtljudet. Båda ljuden betyder dock att pyret mår bra vilket är huvudsaken.

• Iske

Idun 78 : ja jag har precis gått in i v 16 känner bebben i bland eller nästan varje dag... men vill ju kunna höra så jag får nog testa mig fram.. förstår ju att nu kan det vara svårt att hitta igen bebben.... ska försöka mig in på att hitta det ljudet :)

• mamarazzi

Krus vännen. Fis med för blödningar. Men precis som alla skriver så är menssmärtor mycket positiva för då växer livmodern. Men som sagt åt in så du får veta!! Lycka till! Tänker på dig!

Tack för svar ang. kortison Bling och Idun. Det var precis prednisolon jag åt förra nyår pga bronkit. Men så fort jag fick veta att jag var gravid slutade jag ta dem tvärt! Detta ledde sig till ett MA som upptäcktes i v 9. Hum...undras om det var pga kortisonet som det inte blev något vanligt mf?

Johsjo: jag har inte gått hos någon för att prata men jag borde nog ha gjort det. Har mått väldigt dåligt i perioder och jag har senast året blivit sjuk JÄMT. Jag tror det beror på att jag går runt och är ledsen jämt och att mitt immunförsvar inte orkar.. Min man får ju också ta emot en MASSA prat och det är kanske inte alltid jättebra. Blir jag gravid igen så ska jag nog se om jag kan få komma och prata med någon.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8