• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Poppy Lee

Ahhh... var inne i ditt fotogalleri och kollade in lilltjejen, vad söt hon är! Rent objektivt jättesöt faktiskt.

• Finessan

Poppy, tack. Vi tycker självklart att hon är sötast i världen.

V är 6 månader (23/12) så det är väl ändå ganska så ok för hennes del att skippa amningen nu. Jag helammade till 4 och har delammat sedan dess. Får tänka att det var bra i alla fall.

Stoppet har gått bra eftersom hon kanske bara ammade 1-2 gg varje natt den senaste tiden. Och då inte så mycket. Så det blev nog ett ganska så naturligt stopp.

• Poppy Lee

Finessan: ja, men då har du ju ammat ett tag iaf, många (de flesta?) slutar ju vid sex månader. Skönt att stoppet gick bra också!

MizzT: glömde att gratta till lyckat r-UL - och vad kul att ni väntar en liten tös! Inget fel med killar heller såklart. Har ni börjat fundera på namn än förresten?

• BettanB

Mb: Nej, men vad f-n också. Nu får det väl ändå vara slut på jäkelskap. *kram*

Bling: Skit också. Hoppas de snubblar över något och slår ihjäl sig. Karma. Fast det har jag iofs slutat tro på efter all skit som vi bra määniskor rkar ut för.

*vinkar*

Nosce Te Ipsum
  • Finessan

Kajo, kikade in på din blogg. Kriminologi du också?

• Bling1975

MB - aj då, hoppas de fixar till dig innan 2008 är slut så du kan få ett strålande 2009.

Mizz T - grattis till lyckat rUL - missade det i min ilska. Måste kännas fantastiskt!

Tack för all medkänsla kära trådvänner. Kunde de inte ha tagit lite barnlöshet och cancer också när de ändå höll på Men Bettan, jag håller med, undrar vad jag har gjort för ont om Karma finns för det känns lite orättvist. Och Cia vilka jävla skitar som tar en liten sjuk pojkes spel, då har man inte mycket i huvudet. Hoppas någon snäll person gav honom ett nytt. Så synd är det ju inte om oss, jag kan ju köpa nya saker (eller vara utan för de var rätt onödiga) även om jag såklart hellre hade lagt pengarna på något roligare.

Stitch längtar efter Lilo
  • Idun 78

Bling, usch vad arg jag blir!!! Och hur stora är oddsen liksom, när de inte ens kunde se paketen? Shit, när er otur vänder, och det kommer den göra!, så kommer du vänta sexlingar (minst!).

Poppy, vad härligt att höra att du har haft en bra jul! Det gör mig glad. Och du, drick massa stark glögg åt mig också, så ska jag dricka åt dig sen när du inte kan.

Mikes bride, Så bra att du får det kollat på ett så här tidigt stadium. Jag tycker du ska försäkra dig också om att det inte är druvbörd (mola). Jag tror iof att det bör synas på UL, men ett av symtomen är att hcg stiger trots att det inte är ngn graviditet, så det kan vara värt att dubbelkolla med läkaren trots allt (även om de ju ska ha koll på sånt där ).

Mizz T, härligt att allt såg bra ut på rUL.

Kajo, så bra att du får kortison. Be dem skriva ut lite extra när de ändå håller på.

Laban, har du tagit ASA sedan ÄL eller plus? Är det en läkare som ordinerat den dos du tar? Själv tog jag 150 mg T tom v.14+0, men för många har det räckt med 75 mg T, och för en del har det inte behövts alls, så svårt att ge råd för vad som gäller för dig. Kanske bra att kolla i behandlingstråden för att få ett hum om vad andra tagit, och vilka diagnoser de fått, där kanske du hittar ngt som du tycker stämmer in på dig?

Finesssan, jag förstår att det är kluvna känslor med amningsstoppet. Själv drömmer jag var och varannan natt om att jag ammar mitt barn, så jag är redo här och nu. Kan ingen teleportera mig till maj så att jag kan få börja amma!

• Bling1975

Idun - det skulle väl vara karma om något efter allt mitt gnäll jag som var livrädd för mer än ett barn en gång i tiden... Hur är det med du?

Stitch längtar efter Lilo
  • frökenKAJO
    BettanB: Jag kommer ju inte in hos dig, kan inte svara Förvånad. Katastrof! Närå, svara här istället.

Jag är psykolog och kriminologin är en hobby eller vad man ska kalla det. Läser en distanskurs av pure intresse så får vi väl se om det blir mer av den varan på sikt.

Och nu är jag ju jättenyfiken på vad du och Finessan gör !
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8