• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Finessan

Kajo, som jag har förstått så är det ingen som har fått något utskrivet där än och det är bara Bling som har varit där. När ska du dit?

Idun, skönt att det känns bättre.

Poppy, Vida var inte ett dugg rädd. Glad Jag trodde nog att hon skulle reagera, men hon ropade ut sin glädje och pussade, kramade, klappade och slickade på tomten. Hon försökte också rycka av tomtens skägg. Det var fantastiskt roligt att se henne!

Hur går det för dig? Hur mår du nu?

Gott nytt år på er Mom och DND!

• Idun 78
    Finessan skrev 2008-12-29 10:40:35 följande:
    Hon försökte också rycka av tomtens skägg.
    Hon försöker redan avslöja myten om tomten.
  • frökenKAJO

Fast hade inte Bling (eller någon annan) fått det utskrivet och doktorn hade pratat om biverkningar som håriga ryggar på bebisarna samt flickbebisar som är mer "manliga" utseendemässigt? Har jag drömt?

Jag vill inte chansa helt och hållet men känner mig ju rätt desperat.

Poppy: Det är främst prednisolonet jag vill åt eftersom det känns vansinnigt dyrt att försöka bli utredd privat (ej landstingsfinasierat) och därefter också betala för USA-resor och allt vade det kan bli.

• Idun 78

Kajo, Jo, det var Bling som fick höra om de håriga flickbebisarna. Jag vet dock inte om hon fick recept med sig hem eller om de bara pratade om det. Jag inte koll på hur du har blivit medicinerad vid tidigare mf, men har du provat med kombinationen Trombyl och Fragmin? Om inte så kanske det kan vara värt att testa innan du provar prednisolon?

• frökenKAJO
    Idun: Nej, trombyl och Fragmin har jag heller inte provat och jag vill ha det med. Allt. Problemet är att ingen av de gynekologer jag stött på "tror" på den sortens behandling plus att de hänvisar till att jag har två barn och att mina många missfall bara beror på otur. Så en ny doktor behöver jag även för den sakens skull.
  • frökenKAJO

*förtydligar*
    De gynekologer där jag har bett om Trombyl och Fragmin har vägrat skriva ut det eftersom det inte är vetenskapligt bevisat att det fungerar samt att jag "verkar" frisk pga mina två barn. (Lite ojämt dock att jämföra två barn med tio missfall, men men...)

• Idun 78

Kajo, då är nog Strandkliniken ett mkt bra alternativ, eftersom de, enligt Bling, verkar skriva ut det mesta, bara man själv vet vilka doser man ska ha. När ska du dit?

• Finessan

Kajo, du har inte drömt Glad, men jag tror aldrig att hon fick det utskrivet. Blev bara lovad + att doseringen får skötas själv.

Idun, ja tomten blev inte långlivad. Förvånad

• Krusbär

Kajolajo: Spännande, när ska du dit? Om hon inte har koll på doseringen så finns det ju några här i tråden som har fått prednisolon av Lucina som du kan jämföra med. Ska du även be att få ta prover, som TNF-alfa?

• frökenKAJO
    Krusbär: Tack, några fler prover jag bör prioritera som kan visa på immunologiskt tjafs som jag ju tror är boven i mitt drama? TNF-alfa har jag förstått är ett av dem.

Idun: Jag blev först erbjuden en tid i eftermiddag Skrattande, men jag tackade nej till den och bokade istället in nästa måndag, den 5/1. Jag ska ju hinna förflytta mig 60 mil också...

Finessan: Jag sköter gärna doseringen själv. Jag är glad och tacksam för allt jag kan få i det här uppgivna läget.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8