• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • babblar på

Barret: hej
    Usch vad tråkigt med din son
    En mf-utredning kanske inte ger nåt alls så vänta eller ej är en svår fråga. Man måste nog känna efter själv vad man orkar. Trombyl och prog verkar ju som en bra medecinering iaf. De kollar ju även kromosomer osv på oss vuxna på en utredning och är de nåt fel på så kanske det blir fel igen. Själv har jag väntat/pausat under mina 2 mf-utredningar. En utredning behöver inte ta så lång tid.
    Men 34 är ingen gammal ålder har de sagt till mej även om man känner så själv

• Meddelande borttaget
  • Laban82

Hej alla och tack så jätte mycket för alla grattis. Idag på BIM dagen fick jag ett starkt plus vilket känns sjukt bra.

Nu kommer den oroliga veckan....brukar alltid börja blöda en vecka efter BIM. Är sååååå orolig.

Jag beklagar verkligen för er alla som har jobbiga stunder just nu. Jag hoppas innerligt att ni snart får ert fina plus.

Kram alla och tack för att ni finns.

• Finessan
    Storkenflyger skrev 2008-12-28 08:49:02 följande:
    Tack för välkomnandet och att jag får "hänga" kvar i tråden. Måste erkänna att jag följt tråden ganska länge. Jag tänker att eftersom jag är diagnostiserad med immun- och koagulationsproblem så har jag säkert mycket medicinskt gemensamt med er som får missfall. Dvs jag tror att många missfall orsakas av just dessa problem likväl som de gör att en graviditet aldrig uppstår (som det har varit i mitt fall). Kan även tipsa om en nystartad tråd om läkemedel för dem med högt TNF-alfa och "immunologiskt tjafs" som någon i tråden väldigt bra uttryckte det.www.familjeliv.se/Forum-7-130/m39374958.html
    Jag tror absolut att missfall och att aldrig ens bli gravid i många fall handlar om samma problem - immunologiskt tjafs.
  • Finessan

Laban, usch vilken psykiskt påfrestande vecka du har framför mig. Mina tummar att du tar dig igenom den.

• EMND

Lycka till Laban! Det är jobbigt men läste just om positiva tankar och vilken kraft dem kan ha. Tänk positivt!

Jag har fick temdipp i morse på dag 22. Typiskt att alla stickor är slut-tog sista i går. Men Äl kan inte komma nu väl? Inte mens heller????!!!! Fattar mig inte på min kropp varför strular den så nu! Jag har alltid haft regelbundna mens och vad jag trodde ÄL. Och på dag 3 alla prover såg normala ut. Fattar ingenting. Gråter Bäst att gå och packa för i morgon är vi i Barcelona! Vågar man smutta på goda spanska vin?

• Barret08

Tack för svaren. Jag ska fundera lite på hur jag ska göra och prata med min man. Jag har ju inte ens slutat blöda efter sista ma så det dröjer ju lite till äl. Ska fråga läkaren om jag kan få fragmin också.
    Jag håller tummarna för Laban82 och för att alla andra också snart får ett plus!

• Krusbär

Finessan, Bettan och Mom: Angående hjärtaktivitet så har jag aldrig sett det i tidigare graviditeter, som verkar ha avstannat innan det blir synligt. Så det här var första gången för mig, vilket kändes hoppfullt. Men nu när jag läser om er som har sett hjärtaktivitet och fostret ändå dör blir jag lite orolig.

Barret: Beklagar verkligen vad du har gått igenom. Känner så väl igen känslan av att desperat vilja bli gravid igen efter mf. Men jag valde att vänta på min utredning. Det var jobbigast i början, sen kändes det faktiskt skönt med en paus! Men du måste nog själv känna efter. Och 34 år ingen ålder!

Laban: Håller tummarna för dig!

• Mom2006

Krusb'r: Jag såg hjärtljud under min första graviditet och den slutade i en flicka som nu är snart 3 år så det måste inte vara att fostret dör. Har du aldrig set hjärtaktivitet så är det ju något positivt om du har sett det nu.. Vilken vecka är du i?

Barret: När jag blev gravid igen efter första mensen efter mitt första mf som oxå slutade med mf så sa gynläkaren att det kan varit för att kroppen inte varit beredd/redo. De jag pratat med tycker att man ska vänta några mensar innan. Vi väntade tre månader mellan mitt andra mf och det slutade även i mf så man vet inte hur det ska gå. Det bästa är att känna hun man känner det och köra på det.

• Krusbär

Mom: Ja, för mig är det ju en stor skillnad att graviditeten var normal så långt. Tidigare har vi sett redan vid 5+ att hinnsäcken är för liten. Är nu i v 8 (7+2) och var 6+4 då vi såg hjärtat.

Barret: Jag skulle nog också vänta minst en riktig mens efter mf även om du inte orkar vänta på utredningen.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8