• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Mom2006

Krusbär: Det kändes väl mäktigt att se hjärtljud.. Lycka till... Håller tummarna..

• Barret08

Krusbär: Lycka till! Håller alla tummar.

Tack för alla svar. Jag ska nog försöka att vänta tills jag har fått en riktig mens. Tror att jag blir extra desperat när man är hemma och blöder och blöder. Imorgon ska vi åka på semester en vecka, så när man kommer hem har det gått två veckor efter ma. Då kan man ju börja räkna ner dagarna tills nästa mens... Sen börjar jag jobba igen och då går ju dagarna snabbare också.
    Ha det bra alla

• Mizz Turko

Mom: Med mina 2 ma har jag sett hjärtaktivitet minst 3 ggr vardera gång (pga andra problem, fick jag gå på extra kontroller) men sen har fostret ändå dött.

att läkarna säger att risken för mf/ma efter att man sett hjärtaktivitet, köper jag inte, utan de går på "gamla medicinska fakta" och tar inte till sig nya rönen.

Min syster som haft 8 mf/Ma, har fått alla sina mf/ma mellan v 16-20 och då har ändå allt sett riktigt bra ut dittills, men har ändå fått  "oförklarliga" ma.

Lite ego info: har rUL imorgon, äntligen, men jag bävar verkligen inför ett negativt besked. Så jag behöver alla tår och fingrar samt lyckönskningar imorgon.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Krusbär

Mizz T: Nej, fostret kan ju såklart dö efter att man har sett hjärtat slå. Men i mina tidigare graviditeter har man ju tidigt kunna se att fostret antagligen inte lever och då är ju risken för mf väldigt stor. När man ser hjärtat så finns det ju iallafall fortfarande en chans eftersom fostret lever.

Varför tror du att den kan bli negativt besked i morgon? Är det något som inte stämmer eller allmän oro?

• babblar på

MizzT: håller tummar och tår för dej imorgon! Det går säkert bra

• babblar på

Eltandborstar förresten. Har ni hört nåt dumt om att använda det som gravid eller tror ni det är riskfritt? Tänkte mest på att de vibrerar så mycket

• frökenKAJO
    MizzT: Stort lycka till! Håller tummar och tår, såklart.

Babblar på: *S* Skrattar lite åt din eltandbortsfråga för det kunde ha varit jag som ställt den. När jag varit gravid har jag haft god lust att svepa in mig i silvertejp och be någon packa upp mig några dagar innan bf. Gå i idé med andra ord. Världen känns så galet farlig när man har ett litet liv i magen. Men som svar, nej, jag vet tyvärr inte.

Och apropå vad man ska undvika, hur är det med bad i vanligt badkar, någon som vet?

Krusbär: Tickande litet hjärta låter mycket lovande, här hålls tummarna!
  • Finessan

Krus, det går säkert bra för dig nu när du har sett hjärtat.

BP, Jag tror att du kan borsta på utan att vara orolig.

Kajo, det finns en mycket liten risk att bakterier vandrar upp av vanliga karbad. Jag undvek därför det. Och badhusbad.

MizzT, håller tummarna!

• mamarazzi

Hej tjejer! Tillbaka från julfiranden.
    Blir tyvärr inte mer än ett hej då jag (precis som förra julen) gått och fått bihåleinflammation så jag pallar inte att sitta här framför datorn en massa. Har dock varit på jourläkarcentralen idag och fick penicillin.

Hoppas ni alla haft en bra jul efter omständigheterna!
    KRAMAR (men inte så när så jag smittar er med massa bacilusker)

• EMND
    Tänker bara snabbt hoppa in och önska alla

Ett Gott Nytt 2009 År
    .

Vi ses i början på det nya året och då hoppas jag vi alla börjar plussa, får lyckade VUL, RUL, förlossningar och bara glädjetårar vi delar med varanda.

Kram
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8