Laban: GRATTIS!
Vilken underbar julklapp!
Spirit: Tyvärr gick Dr Björk på Lucinakliniken i pension nu till jul. Hans tips när jag frågade vart man kan vända sig för att få bra hjälp framöver när det gäller upprepade mf är att registrera sig på Alan Beer Institute i USA via nätet, försöka få ngn läkare i Sverige att ta proverna som sen kan skickas till USA, diagnos görs där och enl Dr B får man sedan en skriftlig diagnos och rekommendation på behandling. Sen gäller det att återigen att få en läkare att skriva ut medicinen. Läkaren Bling tipsade om kan kanske vara ett alternativ om man väljer den här vägen. Ett tips är också att registrera sig på ett Yahoo-forum som Finesssan tipsat om, där det finns mkt information så att man kan skaffa egen kunskap. Det är ett slutet forum, så man får maila till adressen [email protected] och kort beskriva sin historia och fråga ang medlemsskap. Här själv precis gått med, så har inte så bra koll.
Bling: Tufft beslut att vänta ett år men låter ju helt klart vettigt. Hoppas nu att behandlingen av mannen kommer funka bra och att han kan få så bra lindrig som möjligt med mediciner mot illamåendet, tröttheten är det väl dessvärre svårare att göra ngt åt. Ska han strålas också efter cellgifterna?
Mikes: Aha, vita husen på höger! sida vet jag vilka det är
. Hoppas blödningen har minskat. Jag fick samma råd som babblar vid mitt första mf, då jag blödde massor och ringde sjukvårdsrådgivningen, att åka in om jag blödde mer på 30 min än en binda klarade av. För mig var det på gränsen i några timmar sen började det avta. Om det drar ut på det är det nog bäst att du får det kollat, har du varit in idag ändå eller hur var det?
stella: Å fy tusan för njursten, någon mer hjälp än alvedon borde ju finnas
.
DND: Skönt att det gick bra med julfirandet efter omständigheterna. Och nu åker ni ju snart, härligt!
. Trist med ÄL, var tog den vägen?? eller tror du att du haft den ändå utan utslag på stickan? Hur gick det med provtagningen? Vilka prover var det?
Tack, med mig är det okej, vädret och snön är nog det mest humörhöjande här. Umgås tätt med människor i flera dagar man bara träffar några gånger om året kräver ju lite, eller som jag försöker tänka, ett ypperligt tillfälle att praktisera acceptans
Malinen: Åh vad jobbigt
och så typiskt att det är precis vid jul också. inte säkert att jag har superkoll på prog och blodförtunnande, finns nog andra här som kan tillföra mer. Ang prog så tror jag att den i första hand påverkar slemhinnan i livmodern så att den blir i så bra kvalitet i tjocklek och kanske på annat sätt också? så att ägget kan fästa bra. Ang blodförtunnande verkar den dels för att ens egna immunförsvar ska sänkas så att det inte stöter bort embryot och även för att det inte ska bildas små blodproppar.
Oj oj oj, vad det blev långt.....