• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Spirit

Bling - tack för svaret!
    Det verkar ju enklast att åka till kliniken i Stockholm och få recept. Danmark eller USA är ju inte lika smidigt

• babblar på

Kajolajo: jo jag log lite,ganska mycket, åt mej själv när jag frågade men jag tror jag hört nåt om det. Men hittar ingen info.
    Fotbad skakar ju och det får man ju inte använda fast man ska ju inte gå på fotmassage heller så det har kanske mest med fötternas punkter att göra

Badkar har jag hört att man bör undvika. Både för bakterier och värmen( om man inte tar kallbad ) Men gräddfilare gör ju allt möjligt och det verkar lungt

• Idun 78

Hej alla! Tittar bara in och säger hej! Ni har skrivit så attans mycket under de dagar jag varit borta att jag inte riktigt vet i vilken ände jag ska börja. Återkommer

• Poppy Lee

Stämmer in med Idun, hinner inte hänga med här efter mitt lilla jullov! Men jag hoppas att ni alla haft det bra.

Angående hjärtljud och mf har jag alltid sett hjärtljud och ändå fått mf Tror att det tycks vara mycket individuellt huruvida hjärtljud betyder att grav. har större chanser. För mig tycks hjärtljud i tidig graviditet inte betyda ett smack - det har ju gått snett tre ggr efter v. 12 för mig

Men för en person som aldrig tidigare sett hjärtljud utan fått mf tidigt är det förmodligen ett mkt gott tecken på att graviditeten är "starkare" så att säga. Så Krusbär, jag tycker verkligen att du ska glädjas åt hjärtljuden, det är ett mkt gott steg på vägen!

• Finessan

Hej Idun! Jag har tänkt på dig. Hur har julen varit och hur mår du?

• frökenKAJO
    Bling och ni andra med erfarenhet at Strandkliniken.

Nu har jag bokat en tid där, helt galetFörvånad.
    Snälla säg nu att jag inte missförstått, det var väl där, och det var väl hos dr EE som ni hade varit och fått prednisolon utskrivet?

Har ingen lust att slänga pengar på en Sthlmsresa + 950 i besöksavgift för ingenting...
  • Mom2006

Önskar alla ett gott nytt år. Ska jobba idag och handlar inför nyårsfesten imorgon och sen förberedelse hela dagen inför festen så jag hinner nog inte in och önskar gott nytt åt så jag gör det nu..

• Idun 78

Tack Finesssan för dina tankar! Julen har faktiskt varit helt ok. Har försökt att ta det riktigt lugnt och det verkar ha gjort susen, så nu känner jag mig betydligt lugnare och mindre orolig än för en vecka sedan. Ni verkar också ha haft en bra jul av bloggen att döma. Tänk att Vida fått träffa sin första tomte!

• Poppy Lee

Kajo: spännande med Strandkliniken! Du måste rapportera ALLT. Har du tänkt försöka få kontakt med Alan Beers klinik via dem, eller är det bara Prednisolonet du vill åt?

Finesssan: blev Vida rädd för tomten? Astrid var inte alls rädd och jag blev väldigt stolt Hon tog t o m tomten i hand!

Idun: skönt att du kunnat vila upp dig. Nu kommer du ju allt närmare maj också...

• Idun 78

Åh söt-Astrid! Vad duktig hon är! Har du haft en ok jul, annars?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8