• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Mikes bride

Nu är det synd om Mikes Bride!
    Mitt j-kla hcg har stigit till 600! Ska in imorgon på UL för att se vart det sitter.... Känner mig så ortoligt förbannad och besviken på livet just nu!!

Recept på feel good piller nån?

• Krusbär

Mikes: Men vad säger läkaren? Vad kan det vara om inte utomkveds? Och borde de inte ha sett det på vul? Stackars dig, hoppas ni får nån ordning på det här i morgon!

Bling: Fy sjutton!

• Mikes bride

Krusbär: Hon misstänker X

Bling: Jäkla klåfingrar!!! Hoppas dom får nåt smittsamt!

Miss T: Wow, vilken häftig känsla va?! Stort grattis till dig!

• Krusbär

Mikes: OK, lycka till och berätta gärna sen hur det gick! Kram

• Finessan

Fy fan Bling vad förbannad jag blir när jag läser ditt inlägg! Hur kan folk? Eller det är inte folk, det är fä. Stor kram till dig!

Kram också till Mikes. Det var väl himla typiskt. Nu får de ta itu med det imorgon. Lycka till!

Grattis MizzT!

Kajo, ett prov på sköldkörteln? Kolla min lista på prover i bloggen, under sköldkörteln. Jag kan nästan garantera att det behövs fler än ett prov för att upptäcka allt knas som kan vara. Eller vad säger ni som är sköldkörtelsexperter? Trist med ögat. Nu får du kortison iaf.

Jag laddar minimalt inför nyår. Sambon och jag har tackat nej till festligheter och ska vara hemma i stället. Lika gott det. Med otrolig utsikt över Stockholm så räknar jag med att få se fantastiska fyrverkerier. Något jag alltid missat eftersom vi alltid varit borta.

• Laban82

Bling och Mikes bride: usch va ni drabbas. Jag hoppas och håller tummarna för att det nya året startar bättre.

Grattis Miss T till lilla flickan.

Kram

• frökenKAJO

Grattis MizzT!!

Finessan, jag hoppar in och kollar din lista på sköldkörtelprover. Undrar bara vad de säger på Vårdcentralen??

Bling: Jag lovar att rapportera. Och du, beklagar inbrottet. Vilka idioter det finns.

• Poppy Lee

Mikes: nej men tusan också! Om det nu är ett X vilket ditt hcg tycks tyda på är det ju dock bra att det upptäcks i tid. Många, många kramar till dig!

Bling: det är inte sant! Fy vad surt Och vad extra lågt att göra inbrott i en bil i ett sjukhusgarage. Men det är ju vanligt tyvärr. Här i Uppsala var det en cancersjuk liten pojke som blev bestulen på en playstation från sitt sjukrum på Akademiska för några år sedan. Föräldrarna hade inte så gott ställt och hade sparat länge.

Kajo: man bör egentligen ta fler prover vad gäller sköldkörteln: TSH, T3, T4 samt antikroppar. Spännande med besök på Strandkliniken snart, mkt nyfiken som sagt!

Idun och Finesssan: tackar som frågar! Med mig är det faktiskt helt OK, har varit ledig i över en vecka och har så att säga stängt av både jobb- och fertilitetsstress. Skönt att slappa med familjen och äta gott och dricka mkt STARK glögg (det gäller att passa på när man inte är/försöker bli gravid )

MizzT: såg att du skrev att ni hade många sena mf i familjen Eftersom jag också fått det blir jag lite nyfiken, har ni fått reda på vad det beror på? Har de som fått de sena mf:en fått barn så småningom? Tror ni på immunologiska orsaker?

• Finessan

Poppy, skönt att du har funnit lite ro.  Jag får också dricka stark glögg nu, tyvärr, eftersom V inte vill amma längre. Ledsen Hon har en tid vägrat dagtid, har inte haft tid och ro till det när allt annat är så spännade, så jag har bara ammat nätter. Men nu har hon inte blivit mätt på det utan gastat tills hon har fått ersättning och med en riktig förkylning under jul och tät i näsan så var det inte ens tal om att försöka amma. Så nu är det stop och det känns ledsamt. Trodde inte att jag skulle känna så eftersom jag har haft tudelade käslor angående amningen.

• Poppy Lee

Finesssan: aha , ja, jag förstår att det känns deppigt. Man får ju ofta kämpa rejält i början för att få amningen att funka, och då känns det trist att sluta när det äntligen funkar! Har du klarat stoppet kroppsligen? Ingen stockning eller andra otrevligheter?

Men Vida är rätt stor nu va, hur gammal är hon exakt? Minns att jag ammade tills A var 9 månader, då var jag rejält less faktiskt. A hade nog gärna fortsatt att amma i flera år till

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8