Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Vill önska alla här inne en mysig jul.
GOD JUL PÅ ER ALLA!
Vill önska alla här inne en mysig jul.
GOD JUL PÅ ER ALLA!
Hej på er. Hoppas tomten var snälla med er också.
Fick världens finaste julklapp..... ett plus på stickan
Har BIM först på söndag så jag trodde helt klart att de var för tidigt att testa, men det dök upp ett svagt men ganska tydligt plus Har testat igen och det har blivit starkare. Skall testa igen på söndag. Ska ringa gyn direkt på måndag och boka VUL + att jag vill komma och ta lab. hcg.
Åh är såååå lycklig, men väldigt orolig såklart.
Har tagit progesteron och ASA sedan 3 dagar efter äl.
Kram på er som har det jobbigt och ni som bara njuter.
Stora kramar.
Hej alla och tack så jätte mycket för alla grattis. Idag på BIM dagen fick jag ett starkt plus vilket känns sjukt bra.
Nu kommer den oroliga veckan....brukar alltid börja blöda en vecka efter BIM. Är sååååå orolig.
Jag beklagar verkligen för er alla som har jobbiga stunder just nu. Jag hoppas innerligt att ni snart får ert fina plus.
Kram alla och tack för att ni finns.
Usch jag är rädd att jag har för liten dos disperin (ASA) på.
Tar en tablett dvs. 50mg per dag. Dom flesta här tar ju 75 mg eller mera.
Jag har ju ingen påvisad koagulations störning förutom ett
S-ProCakt som var förhöjt.
Borde jag ta 1½ tablett dvs. 75 mg????
Kramar till er!
Kan det vara farligt? Annars vet jag ju att man ska lyssna på läkarna dom borde ju veta, men va fan....man är ju livrädd och gör vad som helst.
Bling och Mikes bride: usch va ni drabbas. Jag hoppas och håller tummarna för att det nya året startar bättre.
Grattis Miss T till lilla flickan.
Kram
Tack så jätte mycket för ditt svar Idun.
Jag har tagit 400mg progesteron och 50 mg ASA sedan 3 dagar efter äl (tack och lov). Jag tror ju dock att det varit progesteronet som varit mitt problem trots att jag tog progesteron vid sista missfallet. Men då började jag med progesteronet först vid plus dvs. v 4+0. Nu började jag ju innan graviditeten startade så jag hoppas hoppas det räcker.
Fick VUL den 19:e då är jag i v. 7+1. Lång väntan, men känns inte som jag vill gå tidigare heller, gör en oftast mera orolig.
Om jag börjar blöda får jag ringa och boka en tidiagre tid.
Coolt att vara krimolog, har alltid tyckt det skalle vara spännande men är för blödig tror jag....tänker för mycket runt ikring
Kram och trevlig dag alla.
Krusbär: åk in. Förstår att du är orolig, det gör nog dom på gyn. också (hoppas jag) Kramar om!
Man börjar ju bli "kändis" där man går, känns inte som ett ställe där man vill vara kändis. Man tycker det är lika jobbigt varje gång man ska dit.
Skulle jag vara dig krusbär skulle jag fara till akuten. Bara så du vet att allt är ok med bebis, snart är det ju helg och allt och du kommer inte att kunna njuta nått om du inte vet att allt dtår rätt till. Håller tummarna för att det var en icke farlig blödning. Kram
Hej vänner!
Ego: Har kommit till v. 5+3.... det går LÅNGSAMT!
2 av 3 graviditeter har jag börjat blöda 5+0 och i en graviditet 5+4. Tror ni man är nipprig???? Väntar hela tiden på att blödningen skall komma, tittar varje gång jag är på toaletten.
Har jag känningar i livmodern tror jag att det är på väg ut och känner jag ingenting, vilket jag inte gör ibland tror jag det är dött. Känner aldrig nått positivt. Är rädd. Jag vill sååå att det här ska gå vägen, men det känns som om det skulle vara omöjligt. Varför skulle jag få känna sådan lycka?
Grattis Mammarazzi håller tummarna.
Sorry för att jag är så neggo.
Kram på er alla!