• Laban82

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Hej vänner. Beklargar verkligen Mikes bride det du måste gått igenom.

Idag är mitt fjärde missfall konstaterat. Hcg hade gått ner från 137 till 110. Tänker inte ta progesteronet i kväll. Ska ringa gyn och be få komma in och prata med dom. Va händer nu liksom?????
    Jag är så j-la trött på det här.

Kram alla

• Laban82

Finessan: Progesteron 400mg och ASA 50mg.

Ska höra med gyn. om man kan göra titthåls operation. Misstänker att jag har endometrios, kan ju orsaka missall. Sen vill jag veta bara allmänt att det ser bra ut där inne.

Ska ju börja med pergo. nu i februari. Men pergon gör ju bara att jag blir lättare gravid, vet inte om det hjälpet ägget att stanna.

Jag får ju väldigt tidiga missfall. Det verkar liksom stanna av då det fäster, varför???

Sitter bara och gråter hela tiden. Man känner sig så värdelös.

Det ända som får mig att få hopp är nr jag läser om er gravida och er som fått era bebisar här inne trots en massa missfall.

Önskar er alla lycka.
    Kram

• Laban82

Jag började med ASA 3 dagara efter äl.

• Laban82

Jag ska höra va dom säger i morgon på gyn. Jag har nu börjat blöda så jag hoppas jag slipper mediciner och skrapning.

Jag skulle först och främst vilja att dom gör titthåls operation sen tror jag som ni att 50mg ASA var för lite, funderade själv på att öka till 75mg men vågade inte. Vill att dom tar ett kromosom prov från mig och mannen. Funderar om det är några till blod prover man skulle kunna ta men jag tror vi tagit typ allt sen

Jag tror att det är nått med fästningen att göra. Jag blir gravid och får en liten hcg ökning..... men inget mera.
    Mitt hcg har typ varit 233 som högst Dvs. graviditeterna är inte långt gångna.

Blir så jävla förbannad rent ut sagt.

Jag tog ASA och progesteronet från 3 dagar efter äl så rätt tid tror jag iallafall det var, frågan är ju om jag kräver mera ASA. Antagligen. Skulle också vilja ha prednisolon.

Tack alla för att ni bryr er. Jobbar i natt så då ska det pluggas. Ska bli expert på missfall, jag ska ifrågasätta och kräva min rätt.Skall kolla lite i behandlingstråden, har inte gjort det tidigare.

Kram alla.

• Laban82

DND: Mitt TSH var bra 2007 (vid första missfallet), kanske man borde ta det på nytt. Det som mina prover visat hittills, där värderna inte varit inom referenserna är:

-fritt testosteron
    -prolaktin var lätt förhöjt
    -protCakt var lättförhöjt varav läkaren tyckte att ASA kanske var bra.

Har ganska ont nu och blöder ganska regält, hoppas hoppas allt kommer ut. Har aldrig tidigare behövt skrapas.

Förlåt att det är s mycket ego, vet att ånga andra här har jobbigt och jag hoppas jag kan stöda er.

Londonfredrika: usch ha du blödigt i 4v. nu? Skriv ner dina frågot till läkaren så glömmer du inget.

Kram på er!

• Laban82

Hej alla! Måste ge ett litet livstecken

Idag ringde gyn. Har fått tid för laparoskopi den 12:e februari
    Sen ska jag ta lite blod prover:
    - S-ANA
    - TNF-Alfa
    - Kromosom prover (även mannen ska ta)
    - mannen ska och göra ett spermaprov.

Skall även öka ASA dosen vid pluss, så nu ska jag ta 100mg (istället för 50mg).

Känns bra att dom gör nått.... är sååå rädd att det ska va kromosom avvikelser.

Mamarazzi: Jag hade ju inga känningar alls, det var tydligen inte bra tecken så jag tror det är bra med "mensvärk".
    Den växer ju så det knakar nu i v. 6. Hoppas verkligen du får se en liten boll på vul på måndag.

DND: Låter lovande.....hoppas hoppas.... hur länge sen var det du fick mf?

Kramar alla kämpare.

• Laban82

Jag bor på Åland så jag vet inte vilka andra i sverige som tar TNF- alfa, men min läkare är svensk så därför tror jag jag fick med han på det. Min läkare är schysst. Jag lägger fram det jag vill göra och så kör vi på det
    Däremot var det vissa prover som han tyckte var onödiga som jag skulle ha velat ta, men han kanske har rätt.

Jag borde ha äl typ en vecka efter laparoskopin så jag hoppas jag får köra på då.... ska be dom skölja äggledarna också.
    Jag tror ju att jag har endometrios, har alltid misstänkt det. Jag hoppas sååå att det är det och att dom kan ta bort det. Jag tror ju att mina befruktade ägg inte kunnat fästa pga. tex endo och därför har det blitt mf. Vet inte, men det är mina funderingar.

Kram

• Laban82

Idun 78: åh va skönt Börjar närma sig Kramar

• Laban82

Mamarazzi: Jag tar Disperin 50mg tabletter (skall nu ta 2 tabletter vid nästa grav.).
    Ja Åland är härligt, speciellt på sommaren. På vintern är det rätt dött.
    Vi måste fara till Finland, Åbo och ta spermaprovet och jag är sååå rädd att dom inte ska kunna svenska där. Kan inte ett ord finska. Dom borde kunna svenska, om int annat så kan dom väl visa oss till det härliga rummet, sen vet i ju vad som ska göras

Kram på er!

• Laban82

Mamarazzi: Jag är HEL ÅLÄNNING och har läst finska då man måsta, men sen är det valbart. Kan bara några ord, men inget jag kan använda mig av tyvärr. Finskan är skit svår.
    Jo, dom ska nog kunna svenska i Åbo, det ska va två språkigt.

• Laban82

Idun 78: tänker du ta T ända fram eller tänker du sluta någon vecka innan? Hur långt innan måste du isåfall sluta för att kunna få ryggmärgsbedövning?

• Laban82

Mamarazzi: slog upp sperma i svenska-finska ordlexikon då kom detta upp: siemenneste???

Måste plugga lite finska innan vi drar dit

• Laban82

Nu klarar jag mig nog
    Runka = Heiluttaa
    Rum = huone

• Laban82

Idun 78: Okej.

Nu drar jag till jobbet, sköt om er alla och ha en bra dag. Kram

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8