• Mikes bride

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Hej goa vänner!

Har inte hunnit kolla in här sedan i torsdags och shit vad ni har hunnit babbla!!!

Jag var på vul i fredags och konstaterade att livmodern var tom.
    Det konstiga var att jag hade en jätte tjock och fin slemhinna som borde vara gynnsam för en grav + att den där cyctan (eller vad det är) som produserar prog var jätte stor och fin....
    Min Dr H blev lite orolig att jag har utomkvedes så jag fick lämna hcg prov och så får jag åka in på annandagen och kolla igen
    Grav.testet visade positivt.

Det jobbiga är att jag fortfarande känner mig jätte gravid med ömma bröst och spänningar!
    Hoppas nu att det försvinner snart och att det inte är utomkvedes!

Hon var i alla fall positiv och föreslog att jag skulle prova att ta T från ÄL och sedan F och prog från +. På ngt konstigt vis blir man glad av att bara träffa den där människan!

Min blivande har fått tid för operation 15 jan. Han tycker att det är en otäck konstig känsla att veta att han har cancer, men litar helt på läkaren och känner sig trygg med honom.

Tack för alla snälla, omtänksamma ord och tankar!

DND: Jag fick utslag på ÄL-stickan på dag 21 den här gången, innan det dag 25! En månad fick jag inte utslag alls (billiga tester), men blev gravid så nu använder jag bara CB! (Och har en av Finesssans turstickor kvar )

Passar på att välkommna de nya till tråden!

Bamsekram till ALLA!!!

• Mikes bride

MWB: Vad gör du i min gamla hemstad!

Ligger här och försöker hitta ngn historia liknande min, men hittar ingen.... Har nu 1 vecka efter missfallet fått superont i livmodern och blödningarna bara ökar. Så nu åker jag nog in på gynakuten.

Vill ändå passa på att önska alla er fantastiska kvinnor (och era män) en fortsatt god jul!
    *Kramar om er alla*

• Mikes bride

Kajo: Instämmer med föregående talare, CB digital! Dom kan man liksom inte misstolka och se det man vill se. Körde med billiga tester en månad, fick inget utslag alls, men gravid blev jag!

MWB: Jag bodde nästan i Idenor i 7 år Ankargatan, dom ljusa husen på vänster mot vattnet, precis när man kommer in i Hudik.
    Passa på att njuta av snön!

DND: Skönt att du överlevt julen . Verkar som att ALLA runt mig oxå är gravida nu.... Min blivande och jag skojade om att det är nog dags att byta umgängeskrets nu. Känns som att vi inte riktigt platsar längre!

Bling: Ni är så starka ock kloka! Du ska veta att jag beundrar er!

Stella: Njursten är aj, aj!! Hade det i våras så jag fick ligga inne. Fy, det önskar jag ingen. Hoppas det går över snart.

Ego: Åkte aldrig in igår. Ringde rådgivningen som trodde att det är livmodern som drar ihop sig. Eftersom jag inte har ont på bara ena sidan utan hela livmodern (eller vad det nu är) så känner jag mig ändå rätt lugn att det inte är utomkveds.
    Käkar värktabletter och är lat, men tror jag ska förblöda!
    Är det inte konstigt att smärtan och så mkt blod kommer drygt en vecka efter MF?

God fortsättning på er alla!

• Mikes bride

Laban: Stort grattis till dig!

Malinen: Tja, är det inte "lustigt" så många faser man hinner gå igenom på en månad?!

HK: Fy fasen,vad trist... Hoppas den nygamla medicinen ger resultat då!

Jag var in på Danderyd igår på vul och lämnade hcg prov igen. VULet såg "bra" ut, dvs slemhinnan hade minskat med 3/4, vilket ska vara normalt. Men mitt hcg hade så klart stigit Det är lågt, från 100 till 400 på en vecka, men det är ändå åt fel håll.
    Så nu måste jag in på måndag igen för ett nytt prov.
    Själv tror jag inte att det är utomkveds, för det gör ont i HELA livmodern och inte ensidigt. Men lite skumt är det allt.

• Mikes bride

Nu är det synd om Mikes Bride!
    Mitt j-kla hcg har stigit till 600! Ska in imorgon på UL för att se vart det sitter.... Känner mig så ortoligt förbannad och besviken på livet just nu!!

Recept på feel good piller nån?

• Mikes bride

Krusbär: Hon misstänker X

Bling: Jäkla klåfingrar!!! Hoppas dom får nåt smittsamt!

Miss T: Wow, vilken häftig känsla va?! Stort grattis till dig!

• Mikes bride

Krus: INTE så!Det går bra för dig den här gången! Åk in till gyn.akuten på Danderyd Suveränt bemötande och kunnig personal. Kram, kram till dig!

Johsjo: Var och pratade med en kurator efter 3:e MF. Gick därifrån tokförbannad!!! Hon var en sån som sa -sluta tänk på det så ska du se att du blir gravid! JAG BLIR GRAVID, men får MF sa jag. -Jamen tänk positivt så ska du se att det löser sig, det brukar göra det när man slappnar av Gick aldrig dit igen!

Ego: Var på vul idag igen. Fortfarande syns ingenting, inte ens med "finapparaten" från ultra gyn. Såg tydligt att jag haft ett missfall, men kan inte utesluta druvbörd..... Är det sånt så lägger jag mig ner och ger upp tror jag Ska fortsätta att lämna hcg prover, och stiger det över 1000 så blir det operation.
    Bläääää, hade hoppats på att 2009 skulle bli bättre än det här skitåret.

Tur att ni finns i alla fall!

• Mikes bride

Bra jobb du har Idun! Jag får helt enkelt lita på dig. Du brukar ju ha tumme med vul-guden!

• Mikes bride

Ah, det är en strålande idé! Jag kanske kan dekorera mottagningen med blommor (Det är väl vad jag kan bidra med)
    Vi drar igenom hela Finesssans prov lista som standard oxå!

Mamarazzi: Du han ju hela reportoaren!

Krusbär: Om inte mitt hcg går ner så tyder det på druvbörd och då syns det om det går över 1000 som jag förstod det. Annars blir det väl en vanlig skrapning, men dom ser unget på vul:et som ser ut att inte ska vara där. Skitkonstigt!
    Vad glad jag blir att Lill-Krus mår bra! Nu så!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8