• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • EMND

Mikes vad orolig jag blev för dig. Hur är det? Det kanske är mens! Hoppas du mår bättre!

MWB, jag har ÖVERLEVT! Misstänkte att min mans syrra (yngst av syskonen) kan vara gravid igen men ingen sa något och ungarna var rätt snälla så jag andades ut när vi kom igår kväll. Hur är det med dig?
    Är dem snälla mot dig där uppe? Bad härligt med snö och möjlighet åka skidor.

Bling, hoppas ni ha ork och kraft och allting blir bättre snart. Det låter smart att vänta ett tag och och blir starkare båda fysiskt och psykiskt. Vi hade gärna tagit en paus men tiden tickar...

Kajo jag håller med MWB CB dig är jätte dyra 250:. Usch jag förbrukade 2 packet denna månad. Det var en dyr ägglöss månad! Annars nvänder jag Gamps Äl stickor och nu har beställt från Baby or not. Den här månaden är första gången som jag testar med bara CB dig och för första gången som ÄL. Jag undrar om jag har tolkat rätt sträckorna tidigare men i fortsättningen tänker jag använda dem billiga dagarna då det är osäkert att jag har ÄL och då det är mer troligt - testa även med CB-dig.

• Mikes bride

Kajo: Instämmer med föregående talare, CB digital! Dom kan man liksom inte misstolka och se det man vill se. Körde med billiga tester en månad, fick inget utslag alls, men gravid blev jag!

MWB: Jag bodde nästan i Idenor i 7 år Ankargatan, dom ljusa husen på vänster mot vattnet, precis när man kommer in i Hudik.
    Passa på att njuta av snön!

DND: Skönt att du överlevt julen . Verkar som att ALLA runt mig oxå är gravida nu.... Min blivande och jag skojade om att det är nog dags att byta umgängeskrets nu. Känns som att vi inte riktigt platsar längre!

Bling: Ni är så starka ock kloka! Du ska veta att jag beundrar er!

Stella: Njursten är aj, aj!! Hade det i våras så jag fick ligga inne. Fy, det önskar jag ingen. Hoppas det går över snart.

Ego: Åkte aldrig in igår. Ringde rådgivningen som trodde att det är livmodern som drar ihop sig. Eftersom jag inte har ont på bara ena sidan utan hela livmodern (eller vad det nu är) så känner jag mig ändå rätt lugn att det inte är utomkveds.
    Käkar värktabletter och är lat, men tror jag ska förblöda!
    Är det inte konstigt att smärtan och så mkt blod kommer drygt en vecka efter MF?

God fortsättning på er alla!

• Laban82

Hej på er. Hoppas tomten var snälla med er också.
    Fick världens finaste julklapp..... ett plus på stickan

Har BIM först på söndag så jag trodde helt klart att de var för tidigt att testa, men det dök upp ett svagt men ganska tydligt plus Har testat igen och det har blivit starkare. Skall testa igen på söndag. Ska ringa gyn direkt på måndag och boka VUL + att jag vill komma och ta lab. hcg.

Åh är såååå lycklig, men väldigt orolig såklart.
    Har tagit progesteron och ASA sedan 3 dagar efter äl.

Kram på er som har det jobbigt och ni som bara njuter.
    Stora kramar.

• Finessan

Hej på er alla och God fortsättning! Skönt att ni har överlevt även om många av er har tampats med diverse problem.

Välkommen Mom! Japp, jag har en rejäl lista på prover. Min första utredning gjordes privat efter endast två missfall och den innehöll redan då fler prover än vad de flesta får. Inget hittades dock. Efter nästa mf utökades utredningen med ännu fler prover och då blev det bingo på två koagulationsprover. Blev ordinerad Fragmin, men fick ytterligare ett mf. Då var jag så pass påläst att jag visste att det fanns fler viktiga prover att ta och andra behandlingar att testa. När då läkaren sa att det inte fanns något mer att göra, då var det bara att söka sig vidare.

Träffade Dr B (som många här gått hos) och han tog resterande prover och då blev det bingo igen. Jag fick annan behandling och det blev bebis.

Vad jag har märkt så är det sällan något hittas på de få prover som ofta ingår i en utredning. Det är inte tillräckligt utan man måste gräva djupare. För mig tog det alla dessa prover innan alla "fel" kunde fastställas. Om man däremot hittar en läkare som är beredd att behandla med exempelvis Progesteron, Trombyl och Heparin ändå så behöver man förmodligen inte en massa prover då många av orsakerna behandlas med just dessa mediciner.

Oj, det blev långt.

Spirit, min första utredning gjorde jag hos Anette Sjösten på Läkargruppen Viktoria. Jag rekommenderar henne verkligen för utredning eftersom hon tar en massa prover. Nu har hon tydligen även mjuknat vad det gäller Prog och Trombyl. När jag gick hon henne var det tvärnej.

Kajo, jag stämmer in i kören - CB:s digitala tester.

Mikes, vad jobbigt. Åk in om du är orolig och det inte ger sig. Låter ju inte sunt. Hur har det gått för din blivande?

Bling, förstår att det känns jobbigt att vänta ett år, men nu har ni tid att finna styrka och kraft och din man kan koncentrera sig på att bli frisk som en nötkärna. Bara att blicka framåt.

• Finessan

Laban, oj vilken julklapp! Kunde knappast ha blivit bättre. GRATTIS!

• babblar på

Mikes: Usch vad jobbigt för dej att ha ont.
    Det kan göra väldigt ont när man ska få ut fostret även om man inte haft så andra gånger. Har haft väldigt ont en av gångerna. Hela livmoderna jobbar och trycker ut det. Och då hade jag ändå inte gått mer än till v 7 typ. Fast det höll nog bara på några timmar då?

Utomkvedes kan göra ont lite varstans har jag fattat det som. Har för mej att runt naveln och i axeln är vanligt? Kommer inte ihåg riktigt för det är ett tag sen jag läste om det nu. Men du skulle in och ta hcg igen idag va? Då får du nog svar.

Om man blöder mer än en binda i halvtimmen/timmen eller vad det är bör man åka in men det kan du ju också kolla med dem idag då.
    Hoppas allt går bra och att du får må bättre snart

stella: Usch njursten har man ju inte hört nåt kul om Hoppas du mår bättre snart

DND: fick du utslag på älstickan tillslut?

hej alla nya också

och god fortsättning allihopa

• babblar på

Laban: wow vilken julklapp! Grattis!

• EMND

Laban grattis, vilken fin julklapp!

BP: jag testade inte dag 18 och 19 men tempen var konstant, och hade inga flytningar, fick dock en liten temp. dipp i morse, dag 20 men det blev minus iaf. Jag har dock mer eller mindre ont i brösten som känns från och till tyngre och känsligare än vanligt, målvärk i livmoder och äggstockarna är påtaglig också, och så har jag fått finnar... och denna gång tar jag ingen progesteron. Läste att flera av er blev gravida trots att ÄL stickorna inte visade någon LH-stegring. Jag kan inte tro att så är det i mitt fall men fattar inte varför har jag känt mig så tung i mer än två veckor nu? Har någon av er fått + på CB dig ÄL- stickorna när ni var gravida? Om en timme ska jag gå och lämna proverna.

• frökenKAJO
    Mikes bride: Vad jobbigt det låter Ledsen. Hoppas verkligen att det ger sig snart...

Det var väl som själva den att ni alla skulle svara CB. Ja, jag vet att de är bra men de kostar ju en hel förmögenhet så jag hade hoppats att ni skulle svara någon billig skicka-efter-sticka från testlagret eller liknande. Tji fick jag! Fot i munnnen
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8