• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Finessan

Kajo, Mom och Cia. Jag började idag med LCHF. Den metod som av socialstyrelsen godkänts som behandling av diabetes och som enligt forskning fungerar bäst på vikt, blocksocker och blodfetter. Jag har läst på som vanligt.

Det innebär lågt intag av kolhydrater och högt av fett.

Läs mer här:

http://www.kostdoktorn.se/?page_id=144 Toppensida!

För recept:

http://lchf-kost.blogspot.com/

Sambon och jag hade invägning och inmätning i morse och nu kör vi stenhårt. Jag kommer blogga om det om någon är intresserad.

• Cia o krabaten

Finesssan: Det gäller ju att hitta en diet som man tror man kan leva med!
    Läste nu om ISO och det var inget för mig.
    HAr inte läst på om LCHF men vad jag vet är det inte heller min grej.

VV däremot har jag använt förr och jag vet att det passar min kropp och huvud och mitt fortsatta liv!

Men jag vet också att det absolut inte passar alla, så det gäller att välja rätt.

• Finessan

Jag tänker INTE leva med LCHF. Usch, så tråkigt. Nej, det är bara för att nå mitt mål, sen kommer jag gå över till mer sund och normal kost samt normalt med motion.

Men visst gäller det att hitta det som passar en annars skulle det inte funka.

• frökenKAJO

Jag tror också att det gäller att hitta metoder som passar just en själv.

Jag har haft övervikt tidigare genom åren vid ett par tillfällen (och lyckats bli av med den också Flört) och har provat olika dieter. För mig är hemligheten motion- kommer jag inte igång ordentligt med träningen så får jag inte till morivationen och då är det kört. Sen kan det egentligen kvitta om det rör sig om vv, banandiet, modifast, GI, lchf eller något annat för min del.

DEn här gången har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köra på, men drog igång med en detox efter jul. Vis av erfarenhet vet jag också att jag behöver en rivstart med snabbt resultat för att få igång motivationen rejält.

Usch, det är ett gissel det här med extrakilon. Och jag har ju rätt många sådana numera då rå...

• jazzy
    Finessan skrev 2009-01-01 17:31:06 följande:
    Jag tänker INTE leva med LCHF. Usch, så tråkigt. Nej, det är bara för att nå mitt mål, sen kommer jag gå över till mer sund och normal kost samt normalt med motion.Men visst gäller det att hitta det som passar en annars skulle det inte funka.
    Är det ungefär som GI??

Jag kör en egen variant av GI, men fuskat rejält uner julen...dock mest i form av choklad....
    3 barnsmamma
  • Lycka77

Nu har vi äntligen kommit hem igen efter firat både jul och nyår på flera olika ställen i vårt avlånga land. Och som vanligt möts man av att både glädje och sorg drabbat de tappra tjejer som finns i vår tråd.

Grattis Laban, hoppas det går bra denna gång!

hk - vad trassligt det är med ditt TNF värde, finns det inget annat sätt att få ned det på?

mikes bride - fy vad jobbigt, hoppas att värdet sjunkit tills på måndag så du inte behöver genomgå skrapning.

barret08 - beklagar förlusten av er son. Välkommen hit.

bp - du har samma funderingar som jag har *ler* jag borstar också med eltandborste och har funderat flera gånger om det kan störa bebben, men än så länge borstar jag på.
    Är det dags för dig att sluta med Fragminet snart?

MizzT - Grattis till ett bra rULoch till tjejen, måste kännas härligt!

Kajolajo - spännande med strandvägskliniken, hoppas du blir nöjd!

Krusbär - Åhh vad skönt att allt såg bra ut! Nu bestämmer vi att blödningarna slutar så oron iaf kan bli lite mindre

Linan - vad spännande, hoppas du får träffa din lill* snart!

Cia - välkommen hem! Skönt att ni haft en bra resa.

Önskar att vi alla få ett riktigt bra 2009!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • babblar på

Lycka: jag har inte vågat använda eltandborsten men jag känner att jag borde. Alla apelsiner och allt småätande märks på tänderna. Men om du borstar med en så kanske jag vågar testa jag med
    Jag fick svaga dosen F till 20 mars sen blir det inget mer (hjälp )

Lucki: hoppas det bruna inte är nån fara med. Verkar som väldigt många här blöder utan att det är nån fara

• Lycka77

bp - var det så långt tid kvar, vilken vecka kommer du (vi) att vara i då?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Cia o krabaten

Hej hej Lycka!
    Skönt att julen varit bra.

Och tjejer, klart ni kan borsta med eltandborste
    A är ju odlad med laptopen på magen flera timmar om dagen och han är bara lite speedad *Skoj*

• babblar på

Lycka: jag fick nya till v 28 tror jag det blir

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8