• Spirit

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Hej på er!
    Jag har inte varit här på ett tag, det har varit lite jobbigt.
    Men nu är det klart att vi ska göra ett nytt ICSI-försök.
    Jag har fått lämna ett antal blodprov (löjligt i sammanhanget, ingen "riktig" utredning direkt).
    Dessutom har jag börjat på akupunktur.

Men en fråga:
    är det någon som har en länk eller telnr eller så till läkaren i Köpenhamn???

• Spirit

God fortsättning på julen!
    Tack för svaren om läkaren i Köpenhamn.

Har ni några andra tips på vart man kan vända sig för att få göra bättre utredning/få annan behandling??

Håller på att läsa Dr Beers bok och undrar om någon fått Prednisolon utskrivet?

• Spirit

mammawannabe - hur får jag kontakt med honom?
    Vad heter han i efternamn?

• Spirit

Tack för tipsen tjejer!!
    Ska registrera mig på Yahoo-forumet och läsa mer.

Bling - tänker ni försöka få de medicinerna utan vidare utredning eller hur gör ni?

Finesssan - Anette S kan ju vara ett alternativ.

Ego - ska ringa till Falun och höra vad de säger.
    Funderar annars på att anlita Strandkliniken, men då blir det ju gissningstävling vad man ska be om.... Trombyl + Fragmin + Prednisolon tror jag?

Dr C verkar ju vara svårt om ingen vill skriva remiss dit. Kan man få det från Strandkliniken mån tro?

• Spirit

Bling - tack för svaret!
    Det verkar ju enklast att åka till kliniken i Stockholm och få recept. Danmark eller USA är ju inte lika smidigt

• Spirit

Kajolajo - lycka till imorgon. Håller tummarna för att det går bra och du får det du vill

• Spirit

Vild i håret - grattis! Jag håller tummarna!

Mwb - kul med nytt jobb! Ger ialla fall lite annat att tänka på

Ego - jag tror att jag har fått ett MF till.....
    Började ju med akupunktur för ett par veckor sedan och jag tror faktiskt att vi blev gravida på naturlig väg (helt otroligt efter 10 år och ett antal ICSI!!!). Det kändes så i kroppen. Men jag hann aldrig testa innan blödningen kom.

Då kändes det precis som vid de senaste MA, konstig huvudvärk och liksom sjukdomskänsla i kroppen (typiskt immunologiska problem enligt Dr Beer). Mensen var inte riktigt som vanligt, och nu har jag som avslag precis som efter de andra MF.
    Knepigt eller hur?

• Spirit

Mwb - fortsätter med aku ett tag till
    Annars är planen ny ICSI, sist fick jag fragmin. Tänker be om T + F + progesteron denna gång.

• Spirit

Bra ide om att tipsa nån journalist. Namninsamling verkar oxå bra. Jag är nog inte heller så bra på att skriva. Nån annan??

DND - jag går hos Susana Quintela i Stockkholm. Verkar klart bra, men det är dyrt!

• Spirit

Kajo - kul att det verkade bra med ditt besök. En dum fråga: du skrev att du fick fyra recept...Trombyl, Progesteron och Prednisolon men vad mer??

• Spirit

Mama - GRATTIS!!!

Kajo - du får gärna inboxa mig oxå!

Ego - äl ida, har börjat med 1/2 albyl minor. Måste ju göra nånting

• Spirit

Hej!
    Jag har försökt hålla mig härifrån ett tag och vila lite...
    Har börjat med akupunktur, måste ju göra något.
    Sprayar sen en vecka inför nästa ivf och inväntar just nu blödning som inte vill komma.....

• Spirit

Trevligt med trådfest!
    En annan får väl delta nästa gång...
    Lördag kanske?

• Spirit

Kikar inoch vinkar
    Jag har inte orkat vara här just nånting de senaste veckorna.
    Men nu ska det bli bättre.

Ego - testdag idag efter IVF = minus
    Den här gången har jag fått Fragmin, Trombyl, Progesteron och Prednisolon så vi hade liksom inte en tanke på att det kunde misslyckas...

Vad gör vi nu? Några tips?

• Spirit

Tack för all uppmuntran!
    Jo, vi ska försöka igen, om vi får...
    Vi har ialla fall tre eskimåer, men det känns som vi vill göraett till färskförsök först.

• Spirit

Krusbär - jag har oxå varit hos plastikdoktorn!
    Jag fick oxå de recept jag ville ha + remiss till provtagning (som jag iof fick betala själv)

• Spirit

Intressant med ProteinC brist. Det har ialla fall inte jag tagit prov på....

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8