• Anonym

skulle du bry dig om du såg att din kille kollade in en annan?

nä det är absolut inte otrohet.
    men om du gick i en affär, så ser du att en snygg tjej jobbar där och att hon kollar på din kille (eventuellt) sen ser du att din kille kollar på henne vid ett flertal gånger.
    skulle du bry dig?
    för det hände mig idag och jag blev inte direkt glad, men sa inget. (såklart)

• Svar på tråden skulle du bry dig om du såg att din kille kollade in en annan?
  • MarieHJ

Anonym (Love) skrev 2008-09-25 10:44:22 följande:

Eller så är det ett lätt sätt att få dig att släppa det...
    Nä, men jag tror faktiskt dm gör det med automatik ibland.. Min kille och jag är väldigt öppna när det gäller svartsjuka och pratar om det är jobbigt. Han har sagt till mg att ibland om det går förbi n tjej kan han titta men att han sedan glömmer henne lika fort som hon kom.. Han säger att det liksom bara blir så instinktivt. jag tror faktiskt på det, för så kan det bli emd mig med..
  • Anonym

La Lola skrev 2008-09-25 09:51:14 följande:

O svartsjuka för mig är ett tecken på att man inte litar på den andra till 100%. Eller ens sig själv. Så det är ju tur att man kan se på saken på olika sätt.
    Lite(lagom) svartsjuka tror jag bara är nyttigt! Men "sjukligt" svartsjuk är en annan sak. När man är lite svartsjuk som betyder det för mig att man vill ha sin partner för sig själv.. Jag vt att Han aldrig skull vara otrogen mot mig och han vet detsamma om mig, men att vi blir lite svartis nångång anser vi som gulligt och harmlöst=) Vi bråkar ju aldrig om det.. Han brukar le och pussa på mig om han märker att jag blir lite svartis. Det gäller att tackla det på olika stt och inte starta upp något bråk om det..
    Om någon utav oss två hade tyckt som dig så hade ju blivit bråk fort någon blir lite svartis..

Herre gud det hör till käleken tycker jag=) Jag älskar att ha sex precis efter ett "mildt" svartsjukedrama =D
  • sannapanna76

Näe, bryr mig inte ett skvatt. Jag ÄR inte snyggast i universum, och det är inte han heller, men vi älskar varandra lika mycket för det.

• Anonym (Zzzz)

Jag skulle bli skitsur !
    Jag anser mig inte särskilt svartsjuk och min sambo är också av den sociala typen och pratar med allt och alla men det är ju bara trevligt och en av anledningarna till att jag fastnade för honom . Men det är en helt annan sak att sen börja vända sig om efter folk och glo .
    För det första så anser jag att man som två heltidsarbetande och småbarnsförälder har så pass lite kvalitetstid tillsammans att man gott kan lägga sin uppmärksamhet på sin partner . Att helt enkelt vårda varandra och sitt förhållande .
    För det andra tycker jag att det är allmänt oförskämt att göra så när man har så mycket egentid på dygnet då man kan titta hur mycket man vill . För tittar gör man om man inte av en händelse råkar vara blind .

• MarieHJ
    Anonym skrev 2008-09-25 11:27:42 följande:
    La Lola skrev 2008-09-25 09:51:14 följande:
    Lite(lagom) svartsjuka tror jag bara är nyttigt! Men "sjukligt" svartsjuk är en annan sak. När man är lite svartsjuk som betyder det för mig att man vill ha sin partner för sig själv.. Jag vt att Han aldrig skull vara otrogen mot mig och han vet detsamma om mig, men att vi blir lite svartis nångång anser vi som gulligt och harmlöst=) Vi bråkar ju aldrig om det.. Han brukar le och pussa på mig om han märker att jag blir lite svartis. Det gäller att tackla det på olika stt och inte starta upp något bråk om det..Om någon utav oss två hade tyckt som dig så hade ju blivit bråk fort någon blir lite svartis..Herre gud det hör till käleken tycker jag=) Jag älskar att ha sex precis efter ett "mildt" svartsjukedrama =D
    Det var jag som skrv igen=)
  • abnocto

MBL: Inte är jag tillsammans med min sambo för att jag tycker han är snyggast!?!?! Han har andra inre kvaliteer som jag älskar. (Ska jag vara helt ärlig ser han ut helfestlig ut med bruten näsa som liten så snygg lär han aldrig bli).

Tror inte alla är tillsammans med den snyggaste de vet, om det var så skulle jag bli väldigt orolig för samhället. Därför är det helt okej att "drägla" lite på stan, så länge man älskar den som går bredvid. Men visst, lite diskret kan man ju göra det, inte blänga öppet
    På samma sätt kan jag kommentera tjejer som jag tycker har "något" till min sambo, så könet spelar egentligen ingen roll.

• Aurora83

Nej gud nej haha =) Självklart ska man kunna kolla på andra människor... bara för att han tittat hoppar han väl inte i säng med henne ??

Som jag hörde Adam Alsing säga för länge sen

"Självklart kan man kolla på menyn men ät hemma"

• Anonym
    Calylite skrev 2008-09-25 10:51:09 följande:
    Nej jag skulle inte bry mig, han går ju brevid mig inte brevid henne
    inte så konstigt då dom aldrig träffats förr *s* jag fattar vad du menar.

tack för allas svar.
  • SlampSmillan

Nej... inte ett dugg.. Klart man måste få kolla.. Alla dessa förbud vissa sätter upp mot sin partner kommer bara sluta i katastrof!

Gör rätt - ONANERA MERA :)
  • stjärnströssel

skulle garva o om jag oxå tycker hon var snygg så skulle jag förstå honom.

det blåser på toppen
Svar på tråden skulle du bry dig om du såg att din kille kollade in en annan?