• Anonym

skulle du bry dig om du såg att din kille kollade in en annan?

nä det är absolut inte otrohet.
    men om du gick i en affär, så ser du att en snygg tjej jobbar där och att hon kollar på din kille (eventuellt) sen ser du att din kille kollar på henne vid ett flertal gånger.
    skulle du bry dig?
    för det hände mig idag och jag blev inte direkt glad, men sa inget. (såklart)

• Svar på tråden skulle du bry dig om du såg att din kille kollade in en annan?
  • Kamikazee

Jag har för länge sedan lagt ned det där med svartsjuka. Jag menar, det tjänar liksom ingenting till. Min man är oerhört social och tycker det är jättekul att prata med folk. Det har hänt att när vi varit på fest så har han suttit och snackat en hel kväll med en enda tjej. Och nej, han menar ingenting med det utan tycker han har hittat ett roligt samtalsämne helt enkelt. Tjejen å andra sidan tror att hon rott honom i land Desto roligare är det när festen börjar lida mot sitt slut och tjejen tror att hon ska få följa med honom, men han fattar inget utan avslutar konversationen, går fram till mig och säger att det är dags att åka.
    Jag menar, vad kan jag bli arg på? Att han bara pratar med en tjej, att han är så naiv att han inte riktigt förstår att vissa uppfattar hans beteende som att flörta?
    När han inte själv förstår att en tjej flörtar med honom (om hon nu så skulle flasha brösten för han) utan tycker att det är uppenbart att han är gift och ointresserad av andra tjejer, vad är vitsen med att bli svartsjuk. Han jobbar dessutom i ett kvinnodominerat yrke och om jag skulle vara svartsjuk så skulle jag inte kunna leva ett normalt liv.
    Detta innebär då inte att jag inte kan bli svartsjuk. Första tiden i vårt förhållande var en pärs, innan jag förstod hur han fungerade. Jag mådde dåligt av att han kunde spendera timmar med att snacka med nån tjej - innan jag insåg att han inte ser tjejen som en tjej utan som en person och kompis. Och det är ju något positivt. Då släppte jag det.
    Jag var också länge svartsjuk på hans ex (även fast de inte har nån kontakt) - men det är ju liksom inte något att göra åt.
    Med den tryggheten jag har i vårt förhållande så har jag inga problem med ifall han skulle titta på en tjej - och ifall han gör det så noterar han bara att hon är snygg och sedan är det inget med det. Jag kanske skulle reagera annorlunda om han bokstavligen stod och dregglade, vad vet jag...

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Jennie med ie
    Anonym (Lollo) skrev 2008-09-25 09:41:46 följande:
    suck ja jag vet men kan tyvärr inte hjälpa det.har blivigt bedragen förut av den jag älskade då och det finns kvar i själen.Tur att min nuvarande underbara sambi inte är så intresserad av andra tjejer.och tittar han på dom så gör han det när jag inte är närvaranfde och därför är lyckligt ovetande!
    Är han mindre intresserad av andra för att han tittar när du inte är med?
  • Anonym (Lollo)

jag sa att jag inte VET om han tittar när jag inte är med.Dvs jag är lyckligt ovetande av det.men när vi är tillsammans så har han bara ögon för mig.Han skulle nog inte märka om Pamela Andersson gick förbi oss.Min sambo älskar helt enkelt mig massor och det verkar inte som han är intressead av andra tjejer på det sättet.

Jennie med ie skrev 2008-09-25 10:08:48 följande:

Är han mindre intresserad av andra för att han tittar när du inte är med?
  • Miot

Äsch, klart han får titta på en tjej som han tycker är läcker. Jag kollar ju på killar som jag tycker är snygga. =)

• Jennie med ie
    Anonym (Lollo) skrev 2008-09-25 10:18:33 följande:
    jag sa att jag inte VET om han tittar när jag inte är med.Dvs jag är lyckligt ovetande av det.men när vi är tillsammans så har han bara ögon för mig.Han skulle nog inte märka om Pamela Andersson gick förbi oss.Min sambo älskar helt enkelt mig massor och det verkar inte som han är intressead av andra tjejer på det sättet.
    Hurvida man tittar på och finner andra människor attraktiva eller ej är inget mått på hur mycket man älskar sin partner.
  • Anonym (Lollo)

nej det har jag inte sagt heler.Jag sa att MIN sambo inte verkar ha det intresset.Han har bara öögon för mig.Och han älskar mig väldigt mycket.Sen är ju människor olika självklart.Men MIN sambo känner inget behov över att dreggla över andra brudar när han kan dreggla över mig om du förstår vad jag menar!

Jennie med ie skrev 2008-09-25 10:22:49 följande:

Hurvida man tittar på och finner andra människor attraktiva eller ej är inget mått på hur mycket man älskar sin partner.
  • Anonym (Hmm)

Min man glor på brudar, men jag har bett honom tona ner sig lite då jag är med, för jag anser att det är respektlöst mot mig, då han glor som han gör.
    Vad han gör då han är själv, ja det är väl uppenbart, men då får han väl passa på och istället uppföra sig då jag är med.
    Dessamma gäller självklart mig .
    Då jag verkligen fick nog av hans beteende var när vi åkte bil, jag satt i baksätet med våran bebis och en brud stod och väntade på bussen, gubbfan höll på att köra av vägen för att han inte kunde släppa henne för en sekund.
    Då gick huvudsäkringen på mig!

• Jennie med ie
    Anonym (Lollo) skrev 2008-09-25 10:25:27 följande:
    nej det har jag inte sagt heler.Jag sa att MIN sambo inte verkar ha det intresset.Han har bara öögon för mig.Och han älskar mig väldigt mycket.Sen är ju människor olika självklart.Men MIN sambo känner inget behov över att dreggla över andra brudar när han kan dreggla över mig om du förstår vad jag menar!
    Och dregla över och titta på är samma sak?

Vet du, jag tror att du lurar dig själv om du inbillar dig att din sambo inte tittar uppskattande på andra och tycker de är fina. Men om du trivs med det så visst
  • Anonym (Lollo)

ja tro vad du vill.

Jennie med ie skrev 2008-09-25 10:27:43 följande:

Och dregla över och titta på är samma sak?Vet du, jag tror att du lurar dig själv om du inbillar dig att din sambo inte tittar uppskattande på andra och tycker de är fina. Men om du trivs med det så visst
Svar på tråden skulle du bry dig om du såg att din kille kollade in en annan?