• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Idun 78

Precis hemkommen från landet!

StoraD skrev 2008-10-04 11:31:51 följande:
    idag är jag en Depp-lillaD, allt känns jättejobbigt, den sedvanliga mensvärken börjar komma igång och jag ser "fram emot" ytterligare ett misslyckat försök. Jag förstår inte att det är ett år sen sist jag plussade... och jag är så ledsen, och det känns som att deppet gör det svårare att bli gravid (som idun mkt riktigt påpekade) och då blir jag stressad och så är det en ond cykel av att känna sig ångestfylld och misslyckad och skyldig. nåväl, man tycker ju att jag efter två år skulle ha vant mig vid detta... kramar på er
    Men du vännen, det är ju inte nödvändigtvis så att en depression gör det svårare att bli gravid, det var ju bara en teori som jag läste i en bok (och det handlade eg. inte om deppressionen i sig utan att man isf. hade låga serotinin-halter). Det behöver ju inte alls vara sant, det råkade bara stämma väldigt bra överens med vad jag upplevt. Men jag förstår din känsla, jag brottades kraftigt med samma känslor förra sommaren, och för mig var enda sättet att komma ur det: terapi samt anti-deppressiva. Om du inte vill äta anti-deppressiva så kanske du iaf. ska överväga att gå och prata med någon? Jag har tjatat om det förut, men för mig har det verkligen varit en livsomvändare och klart värt vartenda öre. Massa massa massa kramar till dig min vän!
  • Lilo75

Jodå mannen min har fått höra mitt ältande och undrande ända sen första plusset...Men han e ju livrädd precis som jag att allt ska gå åt h-vete..
    Mizz Turko skrev 2008-10-05 20:27:36 följande:

Okey, bra. Har du berättat för partnern din? hur reagerade han?
  • Spirit

Bling - i vanliga fall få man trombyl i Falun. Men nu tyckte läkaren att det skulle bli för mycket...
    Vågar knappt säga det, men jo, jag hoppas nog på två

Falun är vi förresten väldigt nöjda med. Rekommenderas!

• Bling1975

Spirit - då hoppas jag med dig Jag hoppades också på två sist och blev så ledsen när den ena hade slutat utvecklas och bara var en skugga på VUL, men jag blev såklart samtidigt ännu gladare för att vi för första gången fick se ett litet hjärta som tickade.

Lilo75 - grattis till plusset

Stitch längtar efter Lilo
  • stella

Blää - jag tycker att mina symptom har försvunnit... inga ömmande bröst och inget illamående. Börjar förstårs att förbereda mig på det värsta... Hur är det ed era symptom? Försvinner dom av och till eller är de konstanta? Tur att jag har ett VUL imorgon...

Till alla kämpare: Håll ut! Idag läste jag en artikel i min morgontidning om en tjej som genomgått 15 missfall (slår i och för sig inte damen med 22 st). Nu är hon i alla fall gravid i v22. Det roliga var i alla fall att i faktarutan så stod det att missfall kan bero på immunologiska problem. Hoppas att KK läser det. Verkar vara helt främmande för dem.

• Mizz Turko
    stella skrev 2008-10-06 07:39:31 följande:
    Blää - jag tycker att mina symptom har försvunnit... inga ömmande bröst och inget illamående. Börjar förstårs att förbereda mig på det värsta... Hur är det ed era symptom? Försvinner dom av och till eller är de konstanta? Tur att jag har ett VUL imorgon...Till alla kämpare: Håll ut! Idag läste jag en artikel i min morgontidning om en tjej som genomgått 15 missfall (slår i och för sig inte damen med 22 st). Nu är hon i alla fall gravid i v22. Det roliga var i alla fall att i faktarutan så stod det att missfall kan bero på immunologiska problem. Hoppas att KK läser det. Verkar vara helt främmande för dem.
    Det är ju så i början av grav, oftast v 7-10 att symtomen kommer och går. Oroa dig inte. Du ska få se ett tickande hjärta imorgon.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Poppy Lee

Stella: mina symptom kommer och går de med, eller, rättare sagt, de finns knappt! Det enda som funkar att lugna nerverna är vul, tycker jag. Det ljuger ju inte

lillaD: hur är läget idag, lite bättre? Hoppas på det och att den dumma mensen inte kommit. Du får INTE klandra och skuldbelägga dig själv och ev. deppighet för att det inte blivit plus! Jag tror inte att det kan påverka så mycket, tänk på alla våldtäkts- och incestoffer, misshandlade kvinnor osv som mår pyton och ändå blir gravida, jag tror verkligen inte att mental kraft kan påverka huruvida man blir på smällen. Då skulle aborter inte finnas överhuvudtaget. Detta är INTE ditt fel på något sätt, gumman!

• Krusbär

Är det någon i tråden som testat TNF-alfa och inte haft förhöjt värde? Alltså där man inte hittat detta som en möjlig förklaring till mf?

• Lilo75

Hörrni...mina tester är så ojämna i sina resultat...blir tokig snart!!! Börjar tro att det inte blir nåt av detta...Hur vanligt kan det va att inte få rakt besked bim+3????

Så psykiskt jobbigt!!
    Mår illa som tusan, kan inte dricka kaffe och urkänslig för lukter..Ömma bröst. Kan det va progestronet som gör att jag mår så här??? Börjar ju tro att jag e inbillningssjuk eller nåt!!

Åh varför har jag inte börjat blöda??? tog inga på en vecka innan Bim och sedan bim+1..

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8