• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Cia o krabaten

MizT: Säger, med risk för upprepning , att så gjorde ju jag.
    2T tom v14 och efter det 1T tom v37, helt på eget bevåg.

• babblar på

Heja poppys lilla bäbis! Vad härligt..önskar så att min också lever och mår bra.

man ska inte ta T till förlossningen. Man måste sluta iaf en vecka innan sa drB till mej men jag hörde inte riktigt varför och var för stressad att fråga

• Poppy Lee

lillaD: piss vad deppigt! Har ni någon plan för vad som händer nu? Att testa en T från ÄL som Idun föreslog t ex? De gör de ju vid ivf i Falun. Värt att testa?

Ang. T ska jag köra på din variant, Cia, även om jag bara äter en om dagen nu. Men jag tänker fortsätta till v 37 (om allt går väl). Att man inte ska äta ända fram till förlossning beror på att blödningsrisken ökar, och man brukar ju blöda en del vid förlossningar ändå (jag fick t ex blodtransfusion efter att jag fött Astrid, hade HB på 60 hade dött om jag inte var på sjukhus)

Jag har berättat för DrR flera ggr att jag fått bägge mina mf i vecka 18, men han är skeptisk till T:s effekt efter v 14. Det må vara hänt, jag tänker ändå fortsätta eftersom det inte är skadligt. Ett till sent mf pallar jag bara inte!

• Idun 78

Nej knapra på du Poppy! Det tänker jag också göra!

Ah Cia, du åt 2T tom v.14? I behandlingstråden står det v.12. Då ska jag också äta 2T tom v14 (jag är en riktig härmapa )

Shit, mina T kommer inte räcka hela vägen... Är det ngn förälder som inte längre behöver sina T och kan tänka sig att sälja dem?

• Cia o krabaten

Idun: Jo jag ringde i v12 och frågade och då sa I att om jag absolut ville fick jag fortsätta 2v till
    Men ordinationen var v12.
    Jag har tyvärr skickat mina vidare till Hannnah som nu gror en ny liten Trombyl-bebis för alla som minns henne eller sett henne i tidning/ på TV ang Dr Lennart i Borås.

• Linan78

Vad härligt att allt såg bra ut Poppy! Grattis! Anar mig dock till att du inte blir så lugnad trots allt, i och med dina tidigare erfarenheter. Du gör rätt i att "klamra dig fast" vid prog och trombyl, tycker jag. Förstår att det skulle vara outhärdligt annars!

• babblar på

hjälp gånger 2!!!!
    1: mina tuttar gör ju inte ont nu Hoppas det kan bli så ibland utan att det är nån fara??? *klämmer som bara den*..hoppas ingen ser
    2: jag ska börjar med fragmin. Jag som vant mej vid T och inte är rädd för dem längre. Jag ÄR rädd för fragmin!!!

idun: be om ett nytt recept ..inga problem tror jag

• Lycka77

poppy - vad skönt att allt såg bra ut idag, grattis!

LillaD - jobbigt, jobbigt att det inte blev något denna månad *kram*

bp - inte ska du vara rädd för Fragmin inte, det är väl jättebra att du fått det utskrivet. Var det av Dr B?

Jag vet inte om det kommer att gå bra för mig denna gång, men det känns som att jag har en större chans nu med Fragmin än med T, eftersom jag redan provat det en gång.

Jag hoppas verkligen att det kan vara så att brösten ömmar till och från, för det gör de för mig. Ena stunden kan de kännas riktigt stora och svullna, men 1 timme senare känns de som vanligt igen, och då kommer klumpen i magen. Så har det varit för mig nu i två veckor, så som sagt hoppas jag att det är ok.

Cia - Det går väldigt upp och ner för mig både med symptom och psyke. Jag sover väldigt dåligt på nätterna vilket gör sitt till att humöret inte går att hålla uppe och jag oroar mig mycket och är ofta ledsen, så det är ganska jobbigt.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Mizz Turko
    babblar på skrev 2008-10-08 14:37:47 följande:
    hjälp gånger 2!!!!1: mina tuttar gör ju inte ont nu Hoppas det kan bli så ibland utan att det är nån fara??? *klämmer som bara den*..hoppas ingen ser2: jag ska börjar med fragmin. Jag som vant mej vid T och inte är rädd för dem längre. Jag ÄR rädd för fragmin!!! idun: be om ett nytt recept ..inga problem tror jag
    Nej men inte ska du oroa dig för brösten, symtomen kommer och går ju under grav.

Nu ska vi inte oroa oss här i onödan. Det går ju faktiskt bra för många här nu. . Tänk positivt.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • StoraD

tack Idun, poppy, lycka, BP, Linan och Cia för er omtanke och för era snälla ord!

Jag vet inte vad jag ska göra nu om jag ska vara ärlig, ingen pergo denna månad för det har jag inte hemma (man ska börja ta det redan dag 5). Men jag har beställt tid hos min gyn den 20/10 så vi får se vad han säger...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8