• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Cia o krabaten

*Kramar LillaD hårt och länge* Blä och skit och allt därtill!

Poppy: Heja räkan, kom igen nu! Håller tummarna.

• Poppy Lee

Tack för alla tankar och lyckönskningar! Det gick bra! Den levde och hade vuxit. Nu såg man små klumpar till händer och fötter, så sött Jag blev framflyttad två dagar också, så det är 9+4 idag. Lite läskigt med v 9-10 då moderkakan ska ta över näringstillförseln, mkt som kan gå snett, men det är skönt att ha prog. som en extra försäkring.

Hur länge har ni andra tagit progesteron? Gyn tyckte att jag kunde sluta nästa vecka, är det normalt?

lillaD: nej, det får inte vara sant! Fy f-n vad deppigt. Blir det pergo igen nu eller har ni funderat på annan behandling, Gonal t ex? Många kramar till dig.

stella: grattis till lyckat vul! Men vad lång väntan på nästa? Finns det ingen privat att vända sig till lite tidigare?

BP: vet hur det är att nojja över symtom! Men du får tänka på mig , jag har ju knappt haft några alls och allt verkar ju gått bra hittills. Tror att många får färre och färre symtom ju fler ggr man varit gravid, kanske i synnerhet om graviditeterna är relativt nära inpå. Och det var ju inte så länge sedan du var gravid senast, kroppen kanske fortfarande är van vid hormonerna?

• Cia o krabaten

Poppy: HEja vad bra! Grattis!
    Tom v12 tog jag Prog. De var så billiga på slutet så

• Idun 78

LillaD, du har inte funderat på att börja självmedicinera med albyl från ÄL? För mig verkar det ha funkat väldigt bra (jag tog trombyl dock, men det är ju samma sak), förutom att jag blev gravid ganska snabbt, så fick jag ett starkt plus på BIM vilket jag inte fått ngn av de andra gångerna.

• Poppy Lee

Cia: Tack! Jag funderar också på att fortsätta lite längre. Det kan väl inte vara farligt? Och även om effekten bara är placebo lugnar det iaf mig, och det är bättre än ingenting.

Samma sak med T, jag tänker INTE sluta efter v 14 som DrR tycker. Han sa ju att det inte är farligt att fortsätta hela grav., men att det inte finns något som tyder på att det hjälper mot mf heller. Så jag fortsätter, för psykets skull! (Om jag nu får gå så långt)

• Idun 78

Poppy, ja drB sa tom v12 till mig också! Gud va härligt att allt såg bra ut!

• StoraD

tack för kramar, ja idag känns det verkligen så himla ledsamt.

• Cia o krabaten

Poppy: Ja om jag var du skulle jag VERKLIGEN fortsätta tom v37.
    För dig hr det ju inte handlat om tidiga mf som för oss andra, undrar om DrR glömmer det?
    Det har ju sett bra ut utan hjälp fram till dess för dig innan.
    KLart proppar som bildats tidigt kan ha ställt till det sen, men inte troligt.
    Nej knapra på du både för Placebo och minsta lilla chans till faktisk verkan.

LillaD: Önskar man kunde göra ngt merän att kramas bara

• StoraD

åh grattis poppy, jag missade ditt inlägg! härligt att det såg bra ut!

• Mizz Turko

Stella

Grattis till bönan . Hur stor var h*n?

Poppy Lee
    Dr B rekommenderade till mig att jag skulle ta progg fram till v 13-14, samma sak med T, och sen sluta. Min egen klinik, HS, ville ju att jag skulle sluta direkt fr + med progg.

Hur länge har ni andra tagit T eller hur länge tänker ni fortsätta? Jag vill gärna forts tills nästan fram till förlossningen, fast jag tar ju 2 T och vet inte om det skadar fostret då. Tänkte annars om jag lyckas denna gång, sänka T till 1 T efter v 14-15.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8