• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Odetta
    Cia o krabaten skrev 2008-10-06 21:41:53 följande:
    Odd: Kan inte säga vad DU ska göra, bara att jag inte tordes sluta...v37 pga att flera läkare, bla han i Borås, säger tom v37.Sen vill man inte riskera blödning under fl gissar jag.Jag hade ju en del näsblod som aldrig slutade, men annars var det väl inget direkt jag märkte av.
    Tack för dina svar! Jag ska ta mitt lilla piller nu och tills jag kommer fram till vad jag känner känns rätt...men jusst nu känns det bara fel att inte ta det. Gör det ingen skada att ta det även om det inte längre behövs så gör det ju inget om jag fortsätter. Och är det tack vara det lilla pillret som det har gått så bra hittils så är det ju jätteviktigt att inte sluta...

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Poppy Lee

Godmorgon alla, hoppas att ni mår bra!

Här är det lite deppigt. Nervös inför vul imorgon som bara den och känner mig helskör, på vippen att börja gråta hela tiden. Vet inte hur jag ska klara ett mf till Lite jobbigt är det också att vi inte berättat för några (utom ett par vänner och er förstås att jag är gravid, så går det dåligt är det nästan ingen i min omgivning som vet om det. Samtidigt vill jag inte berätta för mina föräldrar än, de har blivit så jäkla ledsna för vår skull vid mina tidigare mf, och jag vill skydda dem på något sätt. Svårt!

• babblar på

odd: det går säkert bra för dej men jag förstår din oro. Jag har fått höra många olika besked på hur länge man bör ta T.
    Härligt att du är i v 20 iaf !

• babblar på

Poppy: kram på dej och lycka till imorgon. Känner igen rädslan och jag blir räddare för var dag som går känns det som.

Hur tidigt har ni andra gått på vul förresten? Jag tycker inte det känns bra att vara där och peta men jag vill ju gärna veta ändå så man inte går och tror att allt är bra om det inte är det.

• Mizz Turko
    Poppy Lee skrev 2008-10-07 09:37:09 följande:
    Godmorgon alla, hoppas att ni mår bra!Här är det lite deppigt. Nervös inför vul imorgon som bara den och känner mig helskör, på vippen att börja gråta hela tiden. Vet inte hur jag ska klara ett mf till Lite jobbigt är det också att vi inte berättat för några (utom ett par vänner och er förstås att jag är gravid, så går det dåligt är det nästan ingen i min omgivning som vet om det. Samtidigt vill jag inte berätta för mina föräldrar än, de har blivit så jäkla ledsna för vår skull vid mina tidigare mf, och jag vill skydda dem på något sätt. Svårt!
    Jag tror tyvärr att vi alla i denna sits bävar inför varje VUL och att man aldrig blir kvitt med det tills man fått bebben i famnen.

Det enda man kan göra  i vår sits är att ta ett steg i taget och förska undvika att tänka på MF/MA, även om det är svårt. För själv oron gynnar ju inte dig eller fostret heller.

Jag hoppas innerligt att det går vägen för dig imorgon. Vilken vecka är du i nu?
    babblar på skrev 2008-10-07 10:01:11 följande:
    . Hur tidigt har ni andra gått på vul förresten? Jag tycker inte det känns bra att vara där och peta men jag vill ju gärna veta ändå så man inte går och tror att allt är bra om det inte är det.
    Jag fick gå förra fredagen, då var jag i v 6+1 och ska på VUL igen 16:e, då ska jag vara i 8+0 och hoppas att jag kommer därefter följas upp med jämna mellanrum. Denna gång ska det gå vägen!
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Lilleskuttan

babblar på skrev 2008-10-07 10:01:11 följande:

Poppy: kram på dej och lycka till imorgon. Känner igen rädslan och jag blir räddare för var dag som går känns det som. Hur tidigt har ni andra gått på vul förresten? Jag tycker inte det känns bra att vara där och peta men jag vill ju gärna veta ändå så man inte går och tror att allt är bra om det inte är det.
    Jag var på vul i v 5+4 och då såg man hjärtat slå.
  • StoraD

pops: söta du! åh jag förstår din oro, och jobbigt att inte hela världen vet och förstår och anpassar sig, så tänkte jag.... när allt skulle vara som vanligt fastän man var så rädd hela tiden. Usch usch. Men jag håller tummarna gumman, och stort lycka till imorgon! Oddsen är ju stora att det ser bra ut faktiskt!

BP: nu är jag ju inte gravid, men de 3 ggr jag varit det har jag inte gått på vul före v. 7+0. Men nu går jag tidigare om jag skulle lyckas bli gravid ngngång...

kramar på er andra också!

• Poppy Lee

Åh tack BP, MizzTurko och lillaD för era tankar och snälla ord! Behöver lite snällhet idag, det är en så usel dag full med oro.

Är ledsen och smått chockad också över en tjej här på FL som jag haft kontakt med, som påstått sig vara änglamamma och förlorat två barn - nu har det kommit fram att hon fejkat allt (!) , hon hade en blogg med bilder på barnen osv men bilderna var uppenbarligen stulna. Så jäkla sjukt! Känner mig dölurad. Hur är man funtad om man gör så? Och hon har hållt på med denna lögn LÄNGE. Ursäkta OT!

• Cia o krabaten

Poppy: Håller tummarna igen för dig.
    Men du, tror du inte att dina föräldrar "vill" veta iaf?
    Oavsett hur det går.
    Du måste ju kunna prata om dte om det nu (Gud förbjude) skulle skita sig... Men jag förstår absolut dilemmat.

BP: Jag såg hjärtat v5+6 men läkaren poängterade att det var tidigt.
    Så jag gick 5+6 och sen 6+6 hos DrB.
    Efter det varannan vecka tom v13=6stJag hade turen att inte blöda nån gång, men det var iaf oroligt på gränsen till olidligt sina stunder...

• Bling1975

Poppy - jag håller tummarna för dig i morgon och hoppas hoppas att lilla räkan mår bra. Jag förstår verkligen din oro, men förhoppningsvis så kommer den bli lite stillad imorgon.

Men vilka människor det finns, hur kan man ens påstå en sådan sak. Hon måste verkligen må mycket mycket dåligt. men jag förstår att du är både ledsen och besviken.

Kram

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8