• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Lycka77

Mycket att gratta till idag, kul!!

bp - GRATTIS!!!
    Är du fortfarande lika illamående?

Stella och Mizz Turko - grattis till !!

Spirit - Grattis till dina embryon!
    Hur kommer det sig att du ska börja med Fragmin redan nu?
    Vart gör du ivf?

odd - härligt med badkar. Det är så mysigt att en kulen höstkväll krypa ner i ett varmt bad. Ha det så mysigt!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Spirit

Lycka - vi går i Falun. Vår läkare tyckte att vi skulle ändra behandlingen den här gången och ordinerade Fragmin.
    Senaste ivfn blev det MA i vecka 9 (tvillingar) och gången innan blev det tidigt MF, så han tyckte att jag behöver lite mer hjälp för att de ska stanna kvar.

Ni andra som får Fragmin, när har ni börjat???

• Spirit

Bling - har för mig att ni gör IVF? Var? Jag fick ialla fall Fragmin utan någon diagnos (vi går i Falun).

• Bling1975

Spirit, vi får också fragmin utan diagnos när det är dags igen, men via mf utredaren. Men får du trombyl också för det ger väl Falun vanligtvis vid IVF? Jag går på fertilitetscentrum i sthlm och kommer att återföra mina tre frysisar där när det är dags. Men om vi måste gå vidare med nya fullförsök så funderar jag på att byta till Falun för min läkare här har slutat och det har inte kommit någon ny som jag riktigt gillar. Falun verkar vara bra! Håller tummarna för dina små. Hoppas du på en eller två?

Stitch längtar efter Lilo
  • Finessan

*hjälper BP* Kyss

Poppy, nej det ska gudarna veta att inte allt är rosenskimrande. Lätt att tro kanske efter att ha varit så hett efterlängtat, men det är tufft. Vi tjafsar också här hemma, mer än vanligt. Märker att vi glömmer bort varandra också. Ledsen Eftersom jag gnäller så mycket nu så får jag väl påpeka att det är fullständigt underbart också, när det inte är jobbigt. Flört

Spirit, spännande! Jag mixade Fragmin och T. Började med Fragmin direkt vid plus.

a80, mysigt med hjärtdag imorgon.

Odd, så skönt med badkar nu när höst och vinter närmar sig.

Här är en film på Vida när hon vänder sig. Innan jag filmade hade hon bara vänt sig ett par gånger så detta är i vändningarnas vagga. Glad

Trevlig helg på er alla och många kramar!

http://www.familjeliv.se/hem/finesssan/video.php?v=a0szigot

• StoraD

hej på er!

naw vilken söt och tapper liten Vida!

grattis till ditt vul mizz turko!

kul med badkar Odd

Heja spirits två embryon! nu håller vi tummarna, detta är ju en riktig turtråd så det ska säkert gå vägen hoppas jag.

idag är jag en Depp-lillaD, allt känns jättejobbigt, den sedvanliga mensvärken börjar komma igång och jag ser "fram emot" ytterligare ett misslyckat försök. Jag förstår inte att det är ett år sen sist jag plussade... och jag är så ledsen, och det känns som att deppet gör det svårare att bli gravid (som idun mkt riktigt påpekade) och då blir jag stressad och så är det en ond cykel av att känna sig ångestfylld och misslyckad och skyldig. nåväl, man tycker ju att jag efter två år skulle ha vant mig vid detta...

kramar på er

• Lilleskuttan

tråkigt lillad att du är deppad. Vet hur det känns när man "aldrig" blir gravid. Kämpade oxå ca 1 år efter 2 av mina mf/ma. Det är såå jobbigt och det går ju inte att tänka på nåt annat då heller.
    Efter mitt sista ma för sanrt 1 år sen så strulade allt . Mensen,äl..mådde skit då. Och när jag väl fick hjälp med pergotime så funkade inte det heller,och då blev det sprutor några månader men det gav ju inget resultat heller. Sen var jag tvungen att "vila" 1 mån för jag skulle byta sprutsort och då gick jag på zonterapi för jag ville inte vila helt och då fick jag egen äl och blev gravid.
    Ville bara ge lite hopp

• Finessan

En extra kram åt lillaD idag! En tanke bara, men då det är ett år sedan så har du ju rätt till utredning inom landstinget och IVF. Inget du har tänkt på?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8