• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Finessan

Hej på er igen! Långt mellan varven här, men det är så sällan jag sitter med två fria händer och inte känner mig stressad över något. Vi mår ok i alla fall. Bättre och bättre. Jag har fått nr till psykolog, men har inte ringt än. Tack för tankar. Kyss

Nu sitter jag och tittar på skrutten som roar sig i sitt gym. Där kan hon ligga lååånga stunder och sprattla. Och vet ni? Hon vänder sig redan! Förvånad Knappa 3 månader vände hon sig från mage till rygg och dagen efter vände hon sig från rygg till mage. Inga lyckträffar var det heller för hon upprepar det varje dag. Min stora tjej.

Bling, jag kombinerade Fragmin och Trombyl. Enl. Dr B så behövde jag inte ta T efter plus när jag började med Fragminet, men eftersom jag läst forskning på området ville jag fortsätta. Det har visat sig fördelaktigt när det gäller en del immunologiska problem att ta både T och Fragmin. Jag tror att denna mixen skulle hjälpa många vars prover visat ok. Den vanliga dosen verkar vara 5000 enheter Fragmin + 1 Trombyl. Jag fick extremt höga doser Fragmin, men det var pga att jag hade fler avvikande koagulationsprover.

Idun, grattis till 3-centimetersräkan! Detta går ju hur bra som helst! Trist med förkylningen, men räkan klarar det bra. Det är en tuff räka.

BP, förstår att det känns hopplöst. Du kan inte fråga om Fragmin? Och ta det från ÄL i så fall. Det finns en del som gör det. Prog luras inte. Som du skriver, plus är plus.

Tummar till er som VUL:ar idag!

Kramar till er andra!

• babblar på

jag visste det! Nu kommer det lite blod fast jag tar prog. Idag är egentligen min Bimdag så det lär ju inte bli plus. Nu får jag ta alla skitpiller i en vecka till bara för att det ska gå 19 dagar ...blääää
    Jag är så trött på denna skiten!

finesssan: jo jag har pratat med drB och möjligtvis kan jag få heparin senare (efter plus). Men detta för att jag frågade om man kunde ta T hela graviditeten och då var fragmin att föredra.
    Fragmin och heparin är samma va?
    Vad duktig lillflickan är! heja heja!

usch nä jag tror att jag ska shoppa riktigt mycket till helgen Och äta riktigt mycket choklad !

• Idun 78

BP: Är du säker på att det är mens? Har du ont? Det kan inte vara en nidblödning? Vi är ju ganska många som haft en lite blödning på BIM, men som visade sig inte vara mensen trots allt.

• babblar på

tyvärr Idun...tror inte det. Jag brukar ha nidis en vecka efter äl...men man kan ju alltid hoppas på "mensen skulle kommit mens" ett tag till

• fruZ

Det hoppas jag på BP! Jag hoppas du är som jag
    *håller tummarna och dansar plus-dans*

• stella

Resultatet på VUL var en 12 mm pickande grodd;O)
    Enl Dr B så såg allt OK ut - snabbt pickande hjärta, rätt storlek, fina hinnor och inget vajsing på äggstockarna. Känns skönt men samtidigt så blev det mer verkligt och därmed mer skrämmande. Jag är nu i vecka 7+1. Mitt sista missfall fick jag i vecka 10. Såg hjärtat ticka på måndag och missfall på onsdag... Dr B sa dock att 98% av de med min diagnos (enbart TNF-alfa) blir hjälpta av Trombyl. Jag har blivit ordinerad 1 T från plus men jag har käkat 2. Ska from imorgon börja äta 1. Dr B sa att refvärdena ändras allteftersom forskningen går framåt och med mitt låga TNF (6.8) så behövs bara 1 T.

Nu är det bara att hålla ut och gå från VUL till VUL...

Håll ut alla ni som kämpar! Det är för djävligt och orättvist! Det är hoppet som gör att man orkar vidare... Jag håller tummarna för att det vänder. För mig har det tagit 1.5 år sedan sista misfallet.

• StoraD

grattis Stella till ditt vul! härligt gumman!

BP: jag hoppas också på "mensen som skulle kommit mens" vännen!

Idun, hoppas förkylningen är lite bättre söt!

Skönt att dina krämpor är bättre Pops, och detta med symptom måste du skaka av dig, vissa kvinnor har inte så mkt symptom och du verkar vara en av dem!

Cia: hur har det gått för dig?

ha en bra dag alla!

• Cia o krabaten

LillaD: Hej vännen, hur mår du?

Jag har 1v kvar till efterkontroll occh förnekar allt tills dess Och försöke knipa lite däremellan också

• babblar på

vid ca 5 imorse fick jag ett fett plus! (a80 tack för dansen )
    Men varför blödde jag rött igår? Har ni andra blött färskt blod och ändå har det gått bra? Är rädd att det ska komma mer.
    Jag var inte beredd på detta men sekunden innan tänkte jag...tänk om det blir plus. Det blev ett starkt plus innan ens kontrollrutan fått nåt streck...men den fick det sen som tur var Han tänka att det nog var fel på testet först

Stella grattis till vulet. Jag hade 11,? i tnf men jag ska ändå ta 1 T denna gången

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8