• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Lycka77

mamarazzi - vill bara önska dig en underbar tid i Thailand, sola lite åt mig är du snäll, börjar se väldigt blek ut!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Bling1975

Nu är jag tillbaka efter ett stort antiklimax. Kromosomtestet var inte klart. Skrikandes

Alla andra prover var det perfekta värden på. Så nu står det verkligen mellan pest och kolera. Antingen så kommer de inte hitta något alls (min skräck) eller så är det kromosomfel (min mans skräck). I vilket fall som helst så blir det ytterligare väntan innan vi vet säkert. Hon skulle ringa så fort de hade kommit men tyvärr så var hon på kurs torsdag-fredag så har de inte kommit imorgon så får vi vänta tills på måndag.

Vi pratade dock lite om hur vi går vidare om det inte är kromosomerna och då erbjuder hon sig precis som tidigare att skriva ut fragmin. Hennes tes är ju att det är i princip det enda de har att ge oavsett diagnos (undantaget sköldkörteln) så det skadar inte att prova för det har hjälpt vissa. Jag ska be att få min journal nästa gång så jag får alla värden och prover.

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

bling: nej vad jobbigt att de inte var klara!
    Fick du ta TNF?

• Mikes bride

Bling: Skit oxå! Hoppas på så snabbt svar som möjligt då.

Mamarazzi: Ha det bäst i solen och värmen! Avis!

Cia: Vilken härlig "Himmels-pannkaka"! Skynda dig och fixa en ny kamera så vi får ta mera del av dina små änglar!

• Cia o krabaten

Mikes: Ja jag undrar om detta är ett tecken på att jag ska köpa en systemkamera?

• Bling1975

Cia - jag tror inte det, så det är väl en plan om kromosomtestet inte visar något heller. Men även där så är ju blodförtunnande enda lösningen, frågan är bara i vilken mängd och hur man kombinerar det hela med Trombyl och Fragmin.

Men men, jag lär ju ha några månader på min att ta reda på det, om Lucina inte kan så finns det ju labb utomlands.

• Bling1975

Mamarazzi - jag ärhelt grön av avund - ha en underbar resa och njut av sol, kärlek och semester!

• Idun 78

Mamarazzi, ha en otroligt härlig semester! Känner som Bling - jag är grön av avund.

Bling, nej men va tusan, att de inte var klara efter så här lång tid! Ang. fragmin och trombyl. Jag har för mig att Finesssan tog 2T fram till plus och därefter fragmin istället, dvs. hon kombinerade aldrig de två. Kolla i behandlingstråden! Dock tror jag att hon tog väldigt höga doser av fragmin stundtals, och det vet jag inte om du måste ta, det kanske räcker med den dos som a80 och Lycka tar.

LillaD, men vännen! Vad har du gjort för att få så ont? Så bra att du äntligen får hjälp. Har du stått på bokmässan med den smärtan din stackare.... kram kram kram

Linan och a80, ja jag vet att symtomen kan avta men det kändes så tidigt för det (jag är i v.10) men nu har jag ju fått en förklaring så nu är jag mkt lugnare! Just nu t.o.m. tror jag på det här!!! Men det är nog bara för att jag är så kär i min lilla 3cm räka!

Cia, ja jag har också tänkt mkt på det som DrB säger om symtom, så när jag var i Bryssel försökte jag verkligen att inte noja mig, men sen igår brast det. Så det var jättetur att jag lyckades få ett VUL så snabbt.

DND, du kan inte vara lite ful och ingå i studien så att du får heparin, men sedan hitta en annan läkare som kan skriva ut prog, och ta dessa ändå? Eller är det väldigt oetiskt?

• babblar på

LillaD: Hoppas rygg och nacke blir bra snart!

Mamarazzi: ha så kul i Thailand. Hoppas du fick ner all packning och hoppas det går bra i thailand om det blir en ny graviditet

Bling: va inte klara! Du har väl väntat länge på dem?

cia : grattis till syskonvagnen

hej på er andra också. Hoppas ni mår bra idag!

angående min testdag...egentligen ska man ju vänta 19 dagar efter äl så om det visar minus nu i veckan så kan jag inte lita på det ändå. Fast är det plus så är det väl plus iaf. Prog luras väl inte åt det hållet tror jag inte ...eller?
    DrB tycker iaf att jag ska hålla mej till en T hela tiden och det känns ju skönt att vi tänker lika nu Mina nytagna prover var bra och hade alltså inte ändrats.

• mamarazzi

Hej hej allesammans!
    Tittar in jättesnabbt innan vi drar.
    Tack till alla som önskat mig en bra semester. Det ska vi ha!!!

Bling: Fis också att kromosomtestet inte var klart... skickar positiva vibbar.

KRAMAR i MASSOR
    Nästa gång vi ses är i Thailand (Ja jag är där iallafall men ni andra kan väl drömma er dit?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8