• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • StoraD

åh det låter ju superhärligt mw!! det är du verkligen värd!

nä jag sitter i redaktionen för en kulturtidskrift så vi hade en monter (som vi delade med några andra kulturtidskrifter) på mässan. Så jag stod mest i montern och svarade på lite frågor och sålde lösnummer och lite böcker som skrivits av folk runt tidskriften. Inga seminarium hanns med tyvärr... men däremot köpte jag mkt böcker!

mw och krusbär: ska ni börja med försökandet nästa cykel?

• mammawannabe

Aha Lilla, då förstår jag! Hoppas det var okej att stå i montern. *jobbar du på ngn tidskrift man känner till tro?*

Du får gärna tipsa om bra böcker när du börjat läsa din skörd från mässan!

Hmm, vet inte riktigt hur det blir med försökandet nästa cykel, har inte bestämt mig riktigt än...

Vad händer för er just nu med försök, kör ni på och hoppas på efter-pergo-lycka nu eller hur ligger det till?

• Bling1975

MW - lät helt underbart med Rom och onödig shopping är precis vad själen behöver

lillaD - kul med bokmässa (och Göteborg som jag gillar) och extra roligt att arbeta redaktionellt på en tidning.

Som svar på Poppys tidigare fråga så driver jag en design och reklambyrå och vi har en hel del tidningar som kunder. Mest som AD/formgivare men även hela redaktionella uppdrag där vi projektleder och tar in externa skribenter. Jag gillar verkligen tidningar!

Men hösten är alltid tajt. Dels är det mycket på reklamsidan, men sedan ska även de flesta av våra tidningar ges ut i lika många nummer på hösten som på våren men man har två månader mindre tid på sig.

En liten fråga till alla lyckligt gravida och nyblivna mammor. Ni som körde på två trombyl även efter pluss, hade ni även fragmin då? Eftersom 1 trombyl inte hjälpte för mig så vill jag ju ha mer nu. Men frågan är om man ska ta fragmin + 1 eller 2 trombyl eller bara fragmin? Vill ju ha lite koll inför mitt besök imorgon

Stitch längtar efter Lilo
  • stella

bling: Jag vet inte om jag är lycklig eller gravid (får svar på torsdag då jag ska på ul på Lucina) men jag käkar två T. Fick ett nytt recept från Lucina och då står det att jag ska dra med till en T men jag har fortsatt med två. Ska stämma av med Dr B på torsdag. Utöver det så tar jag progesteron två/ggr per dag.

Avis på er som besökt bokmässan. Jag är själv en boknörd och älskar att spendera tid i boklådor eller på nätet... Jag hänger gärna på en bokcirkel om det är några som skulle vilja vara med.

• Krusbär

Tack alla ni som svarade på mitt desperata inlägg!

Min gyn säger att det är normalt med spottings och att "det verkar ju inte hindra dig från att bli gravid". "Nej, men jag får ju missfall" svarade jag och det var då han gick med på att skriva ut Crinone. Men det verkade inte ha någon effekt, kanske liiiite mindre spottings innan bim men det var svårt att säga pga cremen. I vilket fall blev det ju rekordtidigt mf den gången med prog. Pergotime har jag också provat och det gjorde ingen skillnad alls. Det skumma är att min tempkurva var jättefin den här månaden, en drastisk skillnad mot tidigare. Ändå kommer spottingsen. Om jag blöder pga lågt progesteron stämmer det med låg/hoppig temp. Men nu blöder jag ju trots bra temp. Då kan det väl inte vara progesteronet...? Och jag blöder BARA veckan innan mens, aldrig efter sex etc. så det är nog inte från tappen eller liknande.

Det kluriga är om jag ska våga försöka nästa månad eller inte? Och om jag isåfall vågar ta trombyl? Vill ju inte direkt blöda ännu mer...

Bling: Gillar du Victoria? Är det där de inte gillar trombyl och prog men heparin eller fragmin? Var det lång väntetid?

LillaD: Nu måste du ta ledigt och läsa alla dina nya böcker!

Kram till alla er andra.

• Lycka77

vild i håret - beklagar dina mf, har inga andra tips på läkare att ge än de du redan fått. Är landstinget inte villig att ge behandling trots att utredningen inte visade något? Hoppas att du kan få hjälp!

Cia - de är underbar både E och A, E börjar verkligen bli lik dig!

a80 - tack för infon om hur jag ska ta Fragminet. De senaste dagarna har jag bara fått små små blåmärken men jag antar att det inte går att undvika, bara jag slipper få så enorma som jag fick första morgonen.

Idun - hoppas du haft det bra i Bryssel! Härligt att symptomen kommit tillbaka.

bp - hur är det med illamåendet, sitter det fortfarande i?

Spirit - grattis till lyckat äp, hoppas att ET gick bra! Ska du ta Fragminsprutor och Trombyl redan från ET?

Stella - lycka till på torsdag!

Bling - hoppas att det går bra imorgon!
    Skönt att ni fått in en anställd hoppas att hon kan avlasta. Jag vet hur sliten min man är av att både jobba så mycket som han gör och gå igenom allt med mf och ivf:er, och då beöver han ju ändå inte gå igenom det fysiska med behandling och mf. Ta hand om dig!
    Det låter dock som ni har ett spännande företag.

HK - *skickar kramar*

Poppy - vad jobbigt att symptomen håller sig borta. Håller tummarna för att allt är som det ska ändå.
    Helgen var bra, tack. Vi var bla och såg Jason Mraz på lördagskvällen, mycket bra konstert! Mina symptom är samma som tidigare, men jag tycker att de kommer och går så mycket, även i brösten. Kan inte sluta tänka på det för en sekund och det är oerhört slitsamt, jag är verkligen livrädd för att det inte ska gå bra.

Finesssan - tråkigt att höra att du har det jobbigt. Man inbillar sig att allt ska lösa sig när man väl sitter där med sin lilla, men som Cia skrivet är det mycket vi har att bearbeta. Ska du iväg och prata med någon?

Krusbär - jobbigt att kroppen trasslar, hoppas du kan få komma till någon som du känner förtroende för!

mw - välkommen hem. Låter som ni haft det bra. Japp, jag har börjat med Fragminet redan nu. Det var I jag pratade med och hon sa att de brukar rek att testa 18 dagar efter ET och jag testade redan på dag 10, så hon tyckte väl att jag fuskat lite men sa inte så mycket om det.

LillaD - Hur är era planer nu, blir det något mer Pergo eller ska ni pausa lite innan ni går vidare?

DND - jag har missat att även du är på semester, hoppas ni har det bra!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Långa inlägg blir det när man inte varit inne på ett par dagar

Ändå glömde jag min fråga,
    Ni som använt Fragmin, hur tidigt fick ni ta era första blödningsprover?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lilleskuttan

Är det nån som tar både trombyl och levaxin? Jag tog prover förra v när jag var på rul och nu ringde läkaren och sa att han tyckte att jag skulle äta levaxin för jag hade värde som "lutade" åt nedfunktion av sköldkörteln..
    Känns ju bra att dom kollar upp men samtidigt är jag lite rädd att börja med nåt nytt..Vill ju inte riskera att det händer nåt nu.åååå varför kan det inte vara lätt nån gång...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8