• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Bling1975

Vi körde motsvarande 75 mg Trombyl från ÄL. Man kan sortera ut kromosomfel via IVF/PGD om det är rätt sorts fel, men i vårt fall så tror jag inte att det är möjligt. Vi har ju använt 7 toppenembryon så jag tror inte att det finns några friska i så fall. Men då finns ju donation som alternativ.

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

ok

finns ju också en möjlighet att du är som jag.
    75 räckte ju inte för mig (el Lycka) men 150 funkade!
    Å jag vll bara att alla ska få lyckas nu!

• Bling1975

Ja, skulle det vara något sånt så kanske det blir så. Vet ju att jag kommer få fragmin vid första grav oavsett. Men min läkare är inte så jättepositiv till trombyl och att våga mixtra själv är så läskigt. Men men, det är ju bara att kämpa på och hoppas på det bästa, tar spermierna slut så gör de, men det känns så orättvist mot min man.

Hur är läget med alla andra?

• HoppetKärleken

Bling jag finns här i bakgrunden och läser allt ni skriver, men då jag är så neg just för tillfället vill jag inte hålla på att skriva i forumet....tror aldrig det blir vår tur igen... håller mina tummar och tår för dig veckan som kommer då ni ska få tillbaka era provsvar!

Cia vilka fantastiskt söta barn du har

• fruZ

Bling; Åååh, vad jag hoppas att ni får nåt slags "bra" besked. Jag hör ju till dem som verkligen tror på Innohep/Fragmin, tar ju inget annat vid denna grav. Hoppas att det funkar för er med nästa gång! DrM i Helsingborg som verkar vara en av dem i Sverige som håller på mest med Innohep mot missfall har ju tydligen sagt att han behandlat ca 70 par och att det fungerat med väldigt få undantag.

Instämmer i att Cias barn ser underbara ut!

• Cia o krabaten

Yack tjejer för era kommentarer om mina barn
    För mig är de ju finast i världen! Även om A verkar bli en Sumo-bebis

Bling: Ja med era begränsade försök så vill man ju ha lite bättre odds iaf...
    Och Fragmin tror jag också på.

• Bling1975

Då får jag väl hoppas på att fragmin gör susen om vi lyckas plussa igen Tack för stödet tjejer!

HK - håller tummarna för dig med, framförallt för att du ska komma tillbaka med nytt hopp snart igen så vi kan kämpa tillsammans i vinter. Kram

• vild i håret

Kikar in en sväng i tråden efter några månaders uppehåll. Är mitt uppe i mitt 6:e missfall. Har under sommaren gjort missfalls utredning inom landstinget som inte visade nåt fel.

Hoppas nu på att nån av er härinne ska kunna ge mig nummer eller mailadress till nån av de kliniker som ni går till. Vi bor i Örebro men kan tänka oss att åka vart som helst bara vi får vettig hjälp av nån.

• Linan78

Hej vild i håret, det var längesedan! Vad tråkigt att höra att du fått ett sjätte missfall, blir så ledsen. Hur mår du? Vet att vi ju blev gravida samtidigt i våras men att det inte höll för dig... För mig har det gått bra den här gången (hittills i alla fall...) och jag är nu i v. 27. Känns orättvist... Hade du nån behandling nu vid senaste missfallet? Kan tyvärr inte ge dig några namn och nummer eftersom jag själv inte ens är utredd, men någon kommer säkert höra av sig. Verkar som om folk har annat för sig idag... Stor kram till dig!!!

Vilka sötisar du har Cia! Längtar sååååå efter att min lill* ska komma ut så att jag också får ta såna där ljuvliga kort och visa världen!

Håller tummarna för era provsvar Bling, att det på något sätt för er framåt och närmare barnet ni längtar efter!

• fruZ

Vild i håret; Hej! Åh, vad tråkigt att höra Måste verkligen vara skitjobbigt.
    Om ni kan tänka er att åka vart som helst så kanske Lucinakliniken i Stockholm som många här går till vore nåt? De ska visst stänga snart, men verkar ta emot ändå om man ringer och beskriver helvetet...
    Jag går ju på KK i Linköping där iaf vissa av läkarna behandlar med Innohep även då utredning inte visar nåt. En läkare som höll på mycket med det har tyvärr flyttat till Helsingborg, men man har planer på att börja forska på det här i vår. Jag inboxar dig namn på min läkare i Linköping och läkaren i Helsingborg, kanske kan nån läkare i Örebro tänka sig att kontakta dem och rådgöra så du får behandling nästa gång.
    Kram!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8