• Linan78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Stella - menade läkaren kanske att du var 5 fulla veckor. Bm och läkare brukar ju använda de fullgångna veckorna. I så fall innebär ju det v. 6 och inte så långt ifrån ditt sätt att räkna. Vet du när du hade ÄL/när bebisen blev till?

• Linan78

Håller tummarna Lilleskuttan, men du behöver inte vara orolig. Det kommer gå fint! Har du känt några små rörelser än? Annars bör det väl komma inom närmsta dagarna skulle jag tro.

Stort grattis till plusset Lycka! Härliga nyheter!

Och nu får jag äntligen gratta till lyckat UL, a80! Var ju lite snabb och grattade redan innan, men det gick ju vägen hur som helst! Var det mysigt att se bebben?

Välkommen Mizz Turko och grattis till plusset! Här har du en gravid till, är i v 26. Jag har en son som är 2,5 som precis som för Cia var en sk "gräddfilsgraviditet". Först när syskon skulle till kom prpblemen... Blev tre missfall på raken och sedan denna lyckade graviditet. Har ingen behandling.

• Linan78

Poppy - har sett det där barnprogrammet flera morgnar i rad, "Hasselbäcks matrast" eller nåt sånt heter det. Jag blir vansinnig och äcklad och tycker bara det är helt skruvat! Men min son vill "titta fädit" och jag kan inte riktigt bara stänga av då... Det är ju inte våldsamt eller så, men man undrar ju hur sjuk i huvudet personen som kom på idén är..?

• Linan78

Hej vild i håret, det var längesedan! Vad tråkigt att höra att du fått ett sjätte missfall, blir så ledsen. Hur mår du? Vet att vi ju blev gravida samtidigt i våras men att det inte höll för dig... För mig har det gått bra den här gången (hittills i alla fall...) och jag är nu i v. 27. Känns orättvist... Hade du nån behandling nu vid senaste missfallet? Kan tyvärr inte ge dig några namn och nummer eftersom jag själv inte ens är utredd, men någon kommer säkert höra av sig. Verkar som om folk har annat för sig idag... Stor kram till dig!!!

Vilka sötisar du har Cia! Längtar sååååå efter att min lill* ska komma ut så att jag också får ta såna där ljuvliga kort och visa världen!

Håller tummarna för era provsvar Bling, att det på något sätt för er framåt och närmare barnet ni längtar efter!

• Linan78

Skönt Idun, att allt såg bra ut. Försök att inte nojja upp dig över symptomen som kommer och går. Jag hade inte mkt, men både tröttheten och bröstömheten försvann runt v. 10 för mig och du är väl där nu?

DND - låter jubbigt med alla biverkningar eller vad det nu är. Svårt när man inte vet vad som orsakar dem... Hoppas du snart känner dig bättre!

Bling - hur har det gått?

• Linan78

BP - åh garttis, vad glad jag blir för din skull! Du har ju verkat lite modfälld på sista tiden... Vet att det är en lång väg kvar men gläd dig nu åt ditt fina plus och försök ta en dag i sänder! Blödningen bör ju ha varit ofarlig med tanke på ditt starka plus.

Grattis Stella och Mizz Turko till lyckade VUL! Underbart!

Går själv in i tredje trimestern idag! Inte klokt. Tänk vad långt bort det kändes för ett halvår sedan när man smygtittade under "gravidforum" och "tredje trimestern-inläggen"... Nu är jag alltså en av dem!?

• Linan78

Lycka till idag Poppy!!!

LillaD, känner riktigt genom skärmen hur modlös du känner dig... Kan inte annat än att krama dig.

Stella, vill de inte göra VUL för att de inte vill "greja" där nere och riskera nåt? För på många ställen gör de ju vanliga UL bara man kommit till v 7 eller så. De gjorde de på mig på barnmorskegruppen i Göteborg iallafall. Kanske nåt att kolla upp? Låter länge med 4 veckor tycker jag. Jag gick på VUL/UL i v. 7 eller 8, v 10 och v 13 tror jag. Sedan väntade jag till rUL i v.19.

Finesssan - så sött det är med gapskratt hos bebisar! Min H var väldigt tidig med det, skrattade så att han kiknade när han bara några månader. Hon är jättefin, din lilla Vida! Längtar...

• Linan78

Vad härligt att allt såg bra ut Poppy! Grattis! Anar mig dock till att du inte blir så lugnad trots allt, i och med dina tidigare erfarenheter. Du gör rätt i att "klamra dig fast" vid prog och trombyl, tycker jag. Förstår att det skulle vara outhärdligt annars!

• Linan78

Idun - jag var jättesvullen den här graviditeten, folk började fråga mig i v 9 om jag var gravid igen... Så var det inte när jag väntade H, och vid missfallen hann jag ju inte gå så långt. Den här gången fick jag gå med psöiga tunikor och tights. Men det var just gaser, för jag hade rätt ont också. Sedan dröjde det ändå innan den "riktiga" magen kom, det var nog först i v 15-16 som det började synas på det sättet.

• Linan78

Åh vad roligt Lycka! Och även grattis till Idun, för det har jag väl inte sagt..?

Skönt att du slutat blöda BP. Det var säkert proggen!

Finesssan - har skrivit ett långt inlägg (som blev två) i din gästbok.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8