• Linan78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Iske - grattis till lyckat UL

a80 - grattis även till dig! Det var rUL nu va? Sä sött att den sög på tummen!!!

Idun - välkommen hem och skönt att allt var bra hos Bm. När har du tid för rUL?

Saga - som flera skrivit - klart att det är missfall!!! V 6-7 är väl inte såå tidigt, klart att man har plussat och fattat att man är gravid då!? Fattar det som att du är från Göteborgstrakten, eller? När vi fick vårt tredje missfall konstaterat, på gynakuten Sahlgrenska, sa de att de skulle remittera för utredning, och vi har också ett barn sedan tidigare. Så sådana "regler" gäller i GBG också, oavsett barntidigare eller inte. Sedan verkar det som om vår läkare "glömde" att skriva remiss för jag fick aldrig någon kallelse... Blev dock gravid igen strax efter och är nu i v. 33, utan behandling, så jag har aldrig brytt mig om att ta reda på vad som hände med remissen. Oj, detta blev långt! Kort och gott - - utredning har du rätt till (men sedan sägs ju landstingets utredningar generellt vara rätt bristfälliga...)!

• Linan78

Lycka - låter som ligamenten tycker jag. Jag kände nog sådär lite till och från i början, antog att det var ligamentssmärtor från att livmodern växer. Vilken vecka är du i nu?

Franka - kul att se dig här igen! Grattis till plusset! Hoppas, hoppas nu att det ska gå bra och att de där dumma flytningarna inte betyder nåt dåligt. Du gör rätt i att vara hemma tycker jag.

Ego - var hos bm idag och lyssnade på hjärtat osv. Allt verkade bra med liten. Vecka 33+0 idag. 7 veckor kvar... Inget roligt att ställa sig på vågen dock... Inser att det kommer bli 20+ även denna gång. Men huvudsaken är förstås att bebisen mår bra!

• Linan78

Hoppas alla har haft en bra helg! Vi var barnfria igår och firade 10-årsjubileum, sambon och jag. Var ute och åt och var sedan på Göteborgsoperan och såg Mary Poppins. Är inte överförtjust i musikaler, men den här var riktigt bra! Och sedan en 9-timmarsnatt utan att bli väckt, underbart!

Franka - ang. släktingen. Det kan inte vara en ofostrig graviditet då? Då kan ju embryot "tillbakabildas" på nåt sätt men kroppen fortsätter att vara gravid. Jag har ju haft en såådan och jag tror några till härinne. För mig kunde man visserligen bara se hinnsäck, men mycket mer borde man ju inte se i v. 5 ändå? Ingen tog HCG på mig så jag vet inte om det fortsatte stiga... Hoppas för din släktings skull att så inte är fallet, men att räkna fel på tre veckor är ju inte så vanligt, man tar ju oftast ett test långt innan dess, eller!?
    Håller f ö mina tummar för dig och att blödningen snart slutar!

Stella - jag hade inte sd så tidigt vad jag minns, men det är säkert fullt möjligt och nog inget att oroa sig för om de inte gör ont. Ring din bm och fråga.

babblar - allt är säkert okej! Dina symptom har ju kommit och gått innan och ändå har det ju visat sig att den lever därinne. Du ÄR gravid!!! Försök slappna av, men jag vet, det är inte lätt...

MAT - min äl har kommit ungefär som vanligt efter missfallen, då har jag räknat första blödningsdagen som dag 1 i cykeln, precis som Cia.

• Linan78

Franka - nej det är inte samma sak. Har inte riktigt koll på druvbörd (någon?) men jag vet att det inte är samma sak.
    Bra att du nu stannar hemma och tar igen dig. Hur går det med blödningen?

• Linan78

Grattiskramar till Franka, Lycka, Bp och Idun! Vilka fantastiska nyheter man möts av här idag!

a80 - tror att det var bra att du fick ett bryt, du behövde nog gråta ut en del av alla känslor. Dels en massa oro förstås, men sedan är det ju så med en graviditet att man liksom har känslorna utanpå. I alla fall har det varit så för mig den här gången. Stackars min sambo och son... Här svänger det rejält under en dag! Hoppas nu att du får en bra resa i helgen och att du kan njuta!

Finesssan - underbara 8 timmar kan jag tänka mig... Det där hände inte mig förrän H var nästan 2 år. Visst, det var kanske ett undantag, men nu vet du att hon KAN!

• Linan78

Nu har även jag uppdaterat behandlingstråden. Fast jag har ju ingen behandling... Intressant det du skrev om dubbelbefrukting, Krusbär. Kan du länka till den tråden?

MIzz T - skönt att du fått tid. Vilken vecka kommer du vara i då? Du närmar dig väl "de magiska 12" eller?

• Linan78

Tack för glada tillrop kring mitt Bf-datum som närmar sig. 6 veckor kvar. Ja, vi får se om det blir en 08:a eller 09:a. Hoppas ju på det senare förstås, trots min otålighet...

DND, Franka och MW: det är underbart att läsa om husmorsknep och "sex-krav" på vissa dagar! Vem har sagt att sex ska vara spontant och lustfyllt?

MizzT: Grattis till 13 fulla veckor! Tiden går så fort i andras graviditeter och så långsamt i ens egen...

MTA: det kan inte vara utslag efter förra mf:et? Har du gjort tester som visat helt negativt sedan dess? Fast jag håller tummarna för att det är en ny graviditet förstås!!!

• Linan78

MWB - stort grattis!!! Har ju också väldigt lätt att bli gravid, första försöket 5 gånger. Kanske har det nåt med missfallen att göra... Hur som helst så har jag ju lyckats 2 av 5 gånger och nu är det din tur! Hoppas det rosa ger med sig snart!

Lycka - jag har tagit gaviscon mot halsbrännan, kan ju hjälpa en liten stund i a f. Annars har ett glas mjölk kunnat hjälpa ibland, och även banan. För mig har halsbrännan kommit och gått under hela graviditeten, några dagar har jag det nästan konstant och sedan kan det vara borta under flera veckor.

Emmis - vilken gullig läkare! Och hon ska hålla sitt ord, tycker jag!

• Linan78

Underbart Franka! Förstår att det är lite segt att bara vara hemma, men skönt ändå att läkaren tar det på allvar! Försök njuta nu, inte alls säkert att blir sjukskriven resten av tiden.

Här har bebisen varit alldeles vild idag och verkar göra allt för att trycka sig så långt ner som möjligt... Aj, aj, aj.

En månad kvar till jul idag. Längtar ni? Är ovanligt sugen på julen i år (fast jag säkerligen kommer vara helt slut vid det laget!). Kanske några som bävar också...

Tänker också på dig, Poppy. Du orkar kanske inte skriva just nu... Kram!

• Linan78

Kramar till Bling och Poppy! Förstår att det är tungt...

Grattis MTA! Det var snabbt jobbat!?! Hoppas och tror att det går vägen den här gången!

*vinkar till Snozie*

Här i Göteborgstrakten har vi ingen snö... *putar med surläppen*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8