• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Bling1975

Va fort tiden går! Men det lär ju bli många nya trådar för mig innan jag når målet...

Stitch längtar efter Lilo
  • bubblan73

Det tror jag inte. Den här tråden smittar av sig ganska lätt ser du. Det blir din tur snart med ska du se!

• Bling1975

Klart det ska bli min tur nån dag (hoppas jag), men de tar ju en stund att baka de små räkorna när man äntligen får behålla dem och gravid kan jag tidigast bli nästa år så minst 4 trådar till lär det ju bli...
    Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

hoppar in här också

• mamarazzi

en till som hittat hit *vinkar*

Bling du och jag får hänga ihop. Känns som om mitt ev. barn finns långt in i framtiden. Söker ju nytt jobb nu och får jag det så vill jag/vågar jag inte bli gravid förren om minst 6 månader. Idag känns det mesta tungt. Vill inte vara kvar på jobbet och vill inte byta. Vill bara vara mammaledig! Gråtit en stund idag tom...jag som annars varit så positiv senaste tiden.

LillaD: vilket fint nytt smeknamn du gav mig!!! Jo jag vet det är inget synd om mig...igentligen.

Ang. illamående och tabletter. Kan man må illa av folsyra? Jag har mått illa till och från sen jag var gravid senast och nu inser jag att det var ju då jag började äta Folacin! Hum.. kanske är de de som spökar. Nu har dock Folacin-tabletterna tagit slut så jag köpte istället några folsyra tabletter på apoteket? tycker jag mått mindre illa sen dess.. hum?

KRAMAR till alla lyckliga
    ÄNNU MER KRAMAR till er olyckliga

• Cia o krabaten

*Kastar mig på kramhögen*

• Mizz Turko

Cia

Gud, tack för att du svarat. Slutade ta 2 tabletter fr.o.m. fredags förra veckan eller så efter att blivit skrämd av flera kliniker här.

Jag började ta mina Trombyl i samband med att jag fick plusset förra veckan, inte innan, för jag har märkt att jag har mycket svårare att bli gravid när jag tar den.

då börjar jag ta 150 mg trombyl igen då, som sagt är det ju en ganska liten dos (bara får lite magont men det är det värt om fostret stannar). Är det fortfarande fram till v 13-14 han rekommenderar?

Tar ni Progesteron eller så också, eller tar ni bara Trombyl?

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Idun 78

Mizz Turko, jag tar både prog och Trombyl (150mg).

• babblar på

mammarazzi: Välkommer i klubben. Jag mår illa hela tiden nu

miss turko: välkommen hit! DrB har sagt till mej nu att 2 Trombyl till plus och sen bara en förut var det 2 st till v 13 typ. Du kasnke kan ringa och fråga vad han tycker att du ska göra?
    Om du får ont i magen så finns det tabletter mot det. Jag äter omeprazol men fråga läkare eller apotek så vet de.

Jag har tyvärr fått mf trots 2 Trombyl och prog. så nu testar jag 1 trombyl och prog.

• stella

Hej alla galda och alla andra!
    Tack för alla grattis!!!!
    Det finns så många att peppa och gratta här inne så jag kan inte hålla koll på er;O)

Till er som känner er gamla - åk till stockholm en helg. Där kryllar det av gravida 40-åringar. Känns alltid upplyftande när man passerat det magiska 35-års strecket!

Jag håller på att bli galen och försöker känna av varenda liten symptom men tyvärr har jag inga... Dessutom trodde jag att jag var i vecka 7 imorgon men icke... Fick tid på KK för VUL och då sa läkaren att jag var i vecka 5. Hon kunde dessutom inte se något foster (vilket är helt självklart i vecka 5) men hon kunde se en gulesäck. Jag fick ordination att ta en T och återbeök om två veckor. Min sista mens var 12 aug - enl FL beräkning så går jag in i vecka 7 då. Är det någon som kan förklara?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8