• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Lilleskuttan

ja han var ok..lite skum var han men huvudsaken att han är noga med att kolla alla värden och att bebisen mår bra

• Odetta

Hej kära vänner!

Tittar bara in en snabbis för att rapportera att vi hade stora Ul idag och allting såg bara bra ut *så lycklig*

BM ville visserligen flytta mitt BF en hel vecka framåt, men jag tror nog att jag fortsätter att räkna som jag har gjort hittils. Jag har ju stenkoll när jag hade ÄL och med tanke på att båda dem tidiga Ul har stöttat min uträkning (som ju även skilde sig från sissta-mensen uträkningen) så tänker jag fortsätta med den.

*så lycklig idag*

Massor med kramar på er allihopa!!!!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Poppy Lee

Grattis Lilleskuttan och Odd för UL! Vad busig din bebis var Lilleskuttan. Men läkaren verkar ha varit bra! Finns det någon anledning till att du ska på så många extra UL utöver dina tidigare mf? De har ju varit så restriktiva tidigare på Akkis. Iofs brukar de vara mer generösa efter v 18, innan dess skiter de ju i en mer eller mindre.

lillaD: låter inte skoj med nacken, men skönt med skräp-TV dag! Det är så deprimerande med denna jobbsituation vi har. Att alltid tvingas prestera och skriva text, oavsett hur ens privatliv ser ut, det är sådan enorm press. Kram till dig!

Tack förresten för svar angående mina underliga krämpor. Jag är rätt övertygad om att det är bihålorna nu, allt tyder på det. Hjärnhinneinflammation lär ju ge hög feber och enormt stark huvudvärk och det har jag inte, tack och lov, bara ett tryck över huvudet.

Men har det inte blivit lite bättre inom ett dygn får jag väl ringa husläkaren eller närakuten. Hatar dock att gå på antibiotika eftersom jag alltid får svamp av det , så det bästa är om det ger sig av sig själv.

• Idun 78

Mizz Turko, jag är också ordinerad 1T per dag (2T innan plus) av DrB. Jag har dock på eget bevåg, utan att meddela DrB, kört på Cias metod, dvs. 2T/dag t.o.m. v.12, sedan gå ner till 1T/dag. Jag vet inte om jag gör rätt (troligtvis inte eftersom jag inte lyder doktorns order) men av ngn anledning så tror jag att 2T är vad jag behöver just nu, så därför kör jag på det. Vi får väl se hur det går....

LillaD, jag är så otroligt glad att se dig här igen! Jag förstår verkligen att du har det tufft just nu, så en soffsittardag låter inte helt dumt i väntan på bättre tider. Hoppas att du blir lite glad av att vara tillbaks här hos oss! We've missed you sweetie!

Cia, när du pratade med DrB sa han väl inget om att 2T kunde ge missfall? Det måste vara ngt som framkommit ganska nyligen antar jag. Vad sa din BM om att du tog 1T på eget bevåg fram till v.37?

• Lilleskuttan

Poppy:Jag vet egentligen inte det. Det är ju inget problem med den här graviditeten och mina mf/ma har ju varit tidiga.När jag var på inskrivningen i v 11 så tyckte min bm att jag skulle gå på spec.mvc pga av mina mf. Så hon remitterade mig dit och läkaren där tyckte att jag skulle kollas upp.
    Jag har oxå undrat varför men dom vill väl ha kolla på mig,bättre att dom är så än att dom nästa inte bryr sig.

idun:ja jag äter fortfarande T.Sk äta dom till v 36+0

• Cia o krabaten

Lilleskuttan: fick du träffa en läkare idag?
    Det brukar ju bara avra BM som gör rUL.
    Vad olika det är, vi tillhör ju samma landsting men får helt olika uppföljning! Inget extra gjordes ju för mig pga mina mf.
    Extra UL var ju pga tillväxt och säte.

Idun: Nej då sa han inget sånt.
    Min BM såg mest ut som ett frågetecken ang T och upprepade mf.
    Jag deklarerade bara och hon sa jaha ungefär

• Lilleskuttan

cia: det var bm som gjorde ul men sen var jag på spec.mvc och då träffade jag läkaren.
    BM var faktiskt trevlig, hade ju förberett mig på en lite surare men det var ju bra att det inte var så..
    Ja jag tycker oxå att det är lite konstigt att jag får sån extra koll men det är ju inget man vill tacka nej till när läkaren anser att jag bör kollas.

• Cia o krabaten

Jaha, då fattar jag.

• mammawannabe

En kvälls-titt-in för att önska alla en fortsatt bra vecka och skön helg! Imorrn bitti (04.30 ) rullar bilen mot flyget så det är hög tid att gå och lägga sig.

Ha det bra alla mammor, gravida och kämpare så "ses" vi snart igen.

Arrividerci tutti! (tar inte ansvar för stavningen)

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8