Idun 78 skrev 2008-09-24 20:05:40 följande:
Mizz Turko, jag är också ordinerad 1T per dag (2T innan plus) av DrB. Jag har dock på eget bevåg, utan att meddela DrB, kört på Cias metod, dvs. 2T/dag t.o.m. v.12, sedan gå ner till 1T/dag. Jag vet inte om jag gör rätt (troligtvis inte eftersom jag inte lyder doktorns order) men av ngn anledning så tror jag att 2T är vad jag behöver just nu, så därför kör jag på det. Vi får väl se hur det går....LillaD, jag är så otroligt glad att se dig här igen! Jag förstår verkligen att du har det tufft just nu, så en soffsittardag låter inte helt dumt i väntan på bättre tider. Hoppas att du blir lite glad av att vara tillbaks här hos oss! We've missed you sweetie! Cia, när du pratade med DrB sa han väl inget om att 2T kunde ge missfall? Det måste vara ngt som framkommit ganska nyligen antar jag. Vad sa din BM om att du tog 1T på eget bevåg fram till v.37?
Jag funderade om jag skulle göra det, för som jag nämnt tidigare har min syster alltid blivit ordinerad 2 T varje dag fram till v 16. Och det har hjälpt henne alltid.
Så jag blev rädd och tog bara 1 T, men efter mycket funderingar så tror jag nog att jag ändå kommer att köra på 2 T hädanefter, oavsett.
När jag var där på besök sa han att 1 T kunde hjälpa men att bäst effekt har getts med 2 T fram till v 13-14.
Eftersom han nu ändrat sig plötsligt, och hans tolkningar stöddes genom forskning utomlands bl a, så kanske han har fått varning eller erinran för att han ordinerar och ger bedömning efter utländska forskningar istället för utifrån svenska forskningar???!! Kanske därför han fått ändra sig???
*ännu mer fundersam nu*