• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Lycka77

Grattis Lilleskuttan och odd, vad härligt för er!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Odetta

Grattis Lilleskuttan...såg först nu att du ju också hade UL idag Vilken liten filuring du har i magen

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Vet ni...jag känner mig så nojjig jusst nu

Jag är säkert bara lite fånig för BM sa ju att allting såg bara fint ut med bebisen...men jag kan inte släppa att hon flyttade mig från v18+2 till v17+3. Det går liksom inte ihop!

Hur jag än vrider och vänder på det så stämmer det ju inte alls med när jag _vet_ att jag hade ÄL, när jag testade positivt med gravtestet och vad dem tidigare 2 UL har visat. Så bara för det blev jag ju såklart jätte nojjig nu. Fasst sambon säger att hon kändes lite slarvig...så hon kanske bara inte mätte ordentligt...men ändå, det hjälper mig ju inte nu när jag sitter här och oroar mig

Våran bebis mått är:

v18+2 (enligt mig) v17+3 enligt BM

Skallbredd: 40mm
    Bukdiameter: 39mm
    Lårbenslängd: 24mm

Ni andra som har erfarenhet...vad hade era bebisar för mått? Och hur ska jag räkna mina veckor nu då? Enligt min uträkning eller enligt BM och detta UL? *känner mig vilsen*

BM sa även att "ALLA bebisar är PRESIIIIS lika stora fram till v20" (ja, hon betonade så) så hon tyckte inte alls att dem 2 tidigare UL var nått att gå efter...är det så? Jag trodde att det var omvänt, att dem tidigare är mer exakta för det är väl ändå en ganska stor skillnad på en bebis i v11+0 och en bebis i vecka 12+0. Usch...sambon säger att jag inte ska oroa mig, men det är ju inte så lätt.

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • babblar på

Lilleskuttan: grattis till lyckat UL!

Odd: grattis du med!
    Det låter konstigt om de skulle vara exakt lika stora. Det måste väl kunna skilja endel? Lite iaf?
    Men sen kan väl själva graviditeten startat senare även om man vet Äl? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
    Allt är säkert okej!

• babblar på

Hoppas MWB har det mysigt!

• Mizz Turko
    Idun 78 skrev 2008-09-24 20:05:40 följande:
    Mizz Turko, jag är också ordinerad 1T per dag (2T innan plus) av DrB. Jag har dock på eget bevåg, utan att meddela DrB, kört på Cias metod, dvs. 2T/dag t.o.m. v.12, sedan gå ner till 1T/dag. Jag vet inte om jag gör rätt (troligtvis inte eftersom jag inte lyder doktorns order) men av ngn anledning så tror jag att 2T är vad jag behöver just nu, så därför kör jag på det. Vi får väl se hur det går....LillaD, jag är så otroligt glad att se dig här igen! Jag förstår verkligen att du har det tufft just nu, så en soffsittardag låter inte helt dumt i väntan på bättre tider. Hoppas att du blir lite glad av att vara tillbaks här hos oss! We've missed you sweetie! Cia, när du pratade med DrB sa han väl inget om att 2T kunde ge missfall? Det måste vara ngt som framkommit ganska nyligen antar jag. Vad sa din BM om att du tog 1T på eget bevåg fram till v.37?
    Jag funderade om jag skulle göra det, för som jag nämnt tidigare har min syster alltid blivit ordinerad 2 T varje dag fram till v 16. Och det har hjälpt henne alltid.

Så jag blev rädd och tog bara 1 T, men efter mycket funderingar så tror jag nog att jag ändå kommer att köra på 2 T hädanefter, oavsett.

När jag var där på besök sa han att 1 T kunde hjälpa men att bäst effekt har getts med 2 T fram till v 13-14.

Eftersom han nu ändrat sig plötsligt, och hans tolkningar stöddes genom forskning utomlands bl a, så kanske han har fått varning eller erinran för att han ordinerar och ger bedömning efter utländska forskningar istället för utifrån svenska forskningar???!! Kanske därför han fått ändra sig???

*ännu mer fundersam nu*
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • fruZ

Grattis Lycka! Vad glad jag blir för er skull!
    Jag tar ju Innohep(samma sak som Fragmin) och fick inte börja med det förrän det syntes att graviditeten var i livmodern(inte X). Det blev ca v 5+4 för mig. Fram tills dess tog jag lite Albyl Minor på eget bevåg. Planeringen är att jag ska fortsätta med Innohep under hela graviditeten.

Poppy; har du ont i bara ena sidan av ansiktet, oftast ena kinden, så kan det vara bihåleinfl. Särskilt om det gör väldigt ont när du knackar över det kindbenet. Har du ont på båda sidor så är det sannolikt "bara" så att dina slemhinnor är generellt svullna. Använd i så fall ordentligt med nässpray så att du sväller av och bihålornas utförsgångar hålls öppna.
    Har du ont i huvudet, är stel i nacken(inte kan böja huvudet fram med hakan mot bröstet) och har feber så ska du nog gå till en doktor.

Det är svårt att vara glad. Jag försöker, men det går så där... Känner mig ungefär som ett par dagar efter VUL "undrar om det verkligen är ok därinnne" går tankarna...
    Men nu försökte jag lyssna med min Angelsound och inser att jag har nog letat för långt ner, hittade till slut ett hjärta, men längre upp än jag trodde
    Så nu blir det nytt försök att ta det lugnt. Ska ju inte använda Angelsound varje dag...

• Cia o krabaten

Turko: det är en djungel!
    Hoppas du kommer fram till ngt som känns bra för dig.
    För mig var det som sagt 2T, men jag hade ju provat 1T och fick mf ändå så det var inget att snacka om för min del.

Odd: Svarar i din GB eftersom du inte är här så ofta.

• Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-09-25 09:28:17 följande:
    Turko: det är en djungel!Hoppas du kommer fram till ngt som känns bra för dig.För mig var det som sagt 2T, men jag hade ju provat 1T och fick mf ändå så det var inget att snacka om för min del.Odd: Svarar i din GB eftersom du inte är här så ofta.
    Jo, det var ju det jag tänkte, att många här i FL ändå fått MF fast 1 T. Men att det senare gått bättre för dem med 2 T.

Jag får väl gå emot läkaren denna gång, och hoppas på det bästa.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Lilleskuttan

grattis odd. konstigt att du blev flyttad så många dagar. Dom kunde ju inte mäta våran bebis förutom huvudmåttet och dt var drygt 4cm och enligt det så ska jag varit i 17+4 i går istället för min uträkning med äl i v 18+2 Men min mätning är ju inte så säker
    Enligt mina 5!! vul så skulle uträkningen med min äl stämma.
    . Hoppas inte att jag blir bakåtflyttad.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8