• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Bling1975

Lycka - hurra, stort stort grattis till ditt plus! Det är ju helt underbart Massor med grattiskramar!

Stitch längtar efter Lilo
  • Idun 78

Lycka, det är ju fantastiskt! GRATTIS! Jag hade börjat direkt med Fragminet, för säkerhetsskull, men det är kanske bäst att ringa och fråga. Tur att de har telefontid idag! Åh vad glad jag blir, grattis grattis grattis!!!

• Mizz Turko

Tack allihoppa.

Man blir ju förvirrad tyvärr av allt nu, som om det inte räcker att man går och tänker på att försöka förhindra ännu ett MF/MA, så måste man gå och oroa sig för vad andra läkare säger.

Jag kommer att fortsätta med Trombyl 2 tabl var dag samt Progesteron 2 stycken var dag tills jag är dessa kritiska veckor förbi. HS vill ju att jag ska avsluta Progesteron nu, men har läst mycket på internet om att progesteron hjälper gulkroppen och att den ändå inte är skadlig för fostret el kroppen, så jag kör på det.

Ska försöka få tag i dr B. Var ju där sist i slutet av mars.

Hur långt gångna är ni andra gravida nu?? Själv går jag in i v 6 på fredag.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • babblar på

grattis lycka!!!!

a80. Grattis till lyckat UL!

Turko: glömde säga grattis till plusset!

lillaD: vet itne varför jag mår illa? Konstigt eftersom jag inte brukar göra det av prog. Men det är nog proggen. Fast jag hoppas att jag reagerar nu för att det växer en bäbis därinne som kommer överleva

idun: har du frågat drB om det där femibion 800 eller vad det nu hette? Funderar på att skaffa det iaf. Det var ju för gravida så det borde ju vara bra?!

• mammawannabe

*tittar in lite snabbt*

Herregud vad det plussas här just nu!

Grattis grattis Lycka! Att du vågade testa så tidigt, det var modigt! Lika bra att ringa Lucina och fråga om Fragminet, så har du koll på det tänker jag. Tar du/ska du ta prog oxå?

a80: Grattis till fint UL!

Grattis till plusset mizz Turko!

Kram på er alla idag!

• Cia o krabaten

Lycka: Är deet sant!!!!!!!!!!!!!!!
    Weeeeeee vad underbart!!!!
    På med Fragminet bara, här kör vi hängslen och livrem!
    Å massor med kramar. Ring om du vill!Jag har fått tid 9/10 för efterkontroll så vi får se då. Försöker komma ihåg att knipa men inte är det lätt heller

a80: Grattis till lyckat UL och Nupp.

• Poppy Lee

Lycka: oj, GRATTIS GRATTIS! Är så glad för din skull!

a80: grattis till lyckat UL och nupp! Kommer du att göra något i vecka 18 också, eller är det ert rutin-UL som är så tidigt där du bor?

MizzTurko: grattis till plus och välkommen till tråden. Jag äter en T per dag och är gravid i v. 7+2. Tar prog *2 varje dag också.

Stella: FL:s graviduträkningar är väldigt konstiga och stämmer nästan aldrig. Jag hade sista mens den 26 juli och är gravid i vecka 7+2 enligt vul. Visserligen var min ÄL lite sen, men jag oroar mig inte ett dugg - FL:s uträkningar har aldrig stämt på mig. Vecka 5+ något låter mycket rimligt om du hade sista mens 12 augusti tycker jag.

lillaD: fortfarande nyfiken på hur du mår och har haft det gumman!

Cia: för att hjälpa knipet kan jag rekommendera Ovesterin-vagitorier. Finns receptfritt på Apoteket och är toppen för ammande "klimakterietorra" kvinnor!

Linan: vad rar du är som frågar efter min pappa! Han är på bättringsvägen, och vi ska faktiskt ses ikväll.

EGO: igår kväll fick jag PANG! ont i ena halvan av ansiktet och huvudet + nacken. Känns som om jag fått några rejäla kallsupar + bihåleinflammation upphöjt i 100. Nu googlade jag bihåleinflammation imorse och såg att man ska kontakta AKUTvården om man är stel i nacken samtidigt. Det är jag.

Hjälp! Nu sätter hypokondrin igång. Men inte kan det vara bakteriell hjärnhinneinflammation, då kan man väl inte sitta vid datorn såhär... men jäkligt ont i huvudet gör det, som ett massivt tryck ner över panna, näsa och nacke.

• Cia o krabaten

Poppy: ring 1177 och fråga iaf.

miss Turko. det finns en separat lista över behandlingar och status, länk i TS

• Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-09-24 10:11:12 följande:
    Poppy: ring 1177 och fråga iaf.miss Turko. det finns en separat lista över behandlingar och status, länk i TS
    Jo, har ju läst igenom dem och man blir ju mer förvirrad. Önskar att det fanns ett behandlingsalternativ som alla kliniker följde. Och att de tog våra oron på allvar!
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Cia o krabaten

Mizz Turko skrev 2008-09-24 10:21:53 följande:

Jo, har ju läst igenom dem och man blir ju mer förvirrad. Önskar att det fanns ett behandlingsalternativ som alla kliniker följde. Och att de tog våra oron på allvar!
    Ja man hoppas ju.
    Men det verkar iaf vara lite mer på tapeten med en studie nu på HS och en i Borås.
    Nån som forskar i Katrineholm osv osv.
    Lite mer allvar än bara naturligt urval iaf!
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8