• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Poppy Lee

Cia: vilken simultankapacitet! Vem är din favorit? Själv gillar jag Loulou skarpt. Var så rädd att den menlösa 16-åringen skulle knipa hennes plats, men det gick ju bra tack och lov

• Cia o krabaten

Ja hon är "mäktig" eller nåt.
    Gillar en av de sista tjejerna. Brunett, med lite lockigt hår.

• Cia o krabaten

Yazmina menar jag

Försvann du nu?

• Lycka77

Poppy - skönt att det är lite bättre idag. Inte så mycket symptom här inte, lite "tyngre" bröst än vanligt och mol i svank och magen till och från, hoppas på lite fler nästa vecka, det är ju jobbigt när de uteblir, eller hur?

a80 - Aha, jag tar 5000 ie så då är det en "normal" dos då. Jag tog första sprutan i morse efter jag pratat med I igår och har nu ett enormt blåmärke på magen, så pass att jag inte kan ha mina vanliga byxor på mig för att det gör så ont. Får du stora blåmärken av dina sprutor?

LillaD - hur mår du idag?

HK - Tack.  Vet så väl hur tröstlöst det känns, har ni någon ivf inplanerad?

Poppy och Cia - jag tittar på Idol, Alltid!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • mamarazzi

***dansar förbi tråden lite snabbt och sjunger "ju mer vi är tillsammans ju färre missfall får det bli"***

• Idun 78

Hej alla! Här är en till som såg idol - samtidigt som jag ringde runt till alla mina vänner efter en mobil att låna ut. Jag åker till Bryssel imorgon bitti (tidigt!) och kom på sent ikväll att min mobil är urladdad OCH jag har glömt laddaren på jobbet. Trist sits... Men nu är saken löst, jag har 3 lånade gamla mobiler liggandes på laddningen, det vore väl katten om ingen av dem funkar...

Poppy och LillaD: Nej symptomen har kommit tbx i full storm, sjukt illamående (men utan att spy) och dödligt trött (dock inte ikväll för ikväll är jag så speedad över mitt mobiltrassel). Men som sagt, symptomen kommer och går, på helgerna verkar de helt försvunna... Idag är jag på 9+0 (om den lilla räkan lever ff vill säga), så tre veckor kvar tills jag kan andas ut liiiite. Och två veckor kvar till nästa VUL. Känns som en evighet men jag har bestämt mig för att det blir bäst så. Velade först om jag skulle få tvinga till mig en gång innan dess, men kom fram till att jag nog skulle försöka ha lite is i magen. Vi får väl se hur länge min coola attityd håller i sig.

HK, Jag förstår verkligen hur tröstlöst det måste kännas, men som LillaD säger, du har många år på dig! Men visst, man vill ju vara gravid NU, ja kanske allra helst sitta där med sin lilla i famnen NU. Det är ju det man vill. Men du, är det inte dags snart för en ny IVF, var det inte ngn gg under hösten när mannen rest(?) färdigt?

Kramar till er alla!

Nu drar jag, vi ses efter helgen!

• fruZ

Gomorron!

Idun; vad duktig du är som klarar dig utan VUL i två veckor!

Lycka; första veckan fick jag stora blåmärken, nu bara ibland. Tror att det hänger lite på hur djupt man sprutar (djupare syns inte) och nu sprutar jag mycket långsammare än i början (gör mindre ont) vilket kanske gör att man inte pajar så mycket små blodkärl. Dessutom verkar det på mig alltid bli mer blåmärken precis bredvid naveln, så nu sprutar jag inte där utan håller mig till resten av fläsket. Så tipset är att spruta långsamt och lite djupare(om du har fettlager nog )

• babblar på

Hk: usch vad jobbigt Förstår att det är ledsamt. Känner själv att det gått för många år av försök och när man ser att alla andra får barn efter barn under samma tid så ger man ju upp.
    Men jag har iaf fått förhoppningen av att kunna bli gravid igen sen mitt sista mf. Hade nästan gett upp det.
    Hoppas att du blir gravid snart! Kram kram

LillaD: Enligt testet var äl förra fredagen men med detta illamående börjar man ju undra om man blev gravid förra månaden trots mens och allt Jag använder t.o.m seaband till och från och mår ändå illa
    Hoppas du mår bra! Ska du ta mer pergo förresten?

poppy: jag trodde du åt 2T förra mf och var som jag Jag tror på 1 så det kommer gå bra för dej! Hoppas du mår bättre i huvudet...illamående skulle jag kunna skicka till dej om du vill

Idun: ha så roligt!

alla ni som tar sprutor på er själva...vad duktiga ni är!

• fruZ

BP; vad spännande att du mår så illa! Hoppashoppas!

• Poppy Lee

Lycka: ja men det låter ju bra! Det är ju så tidigt ännu för dig, att det är normalt att inte känna särskilt mycket alls. Jag läser och läser om symtom och de allra flesta verkar iaf börja få lite i v 7-8, men inte här inte.

Mådde iofs rätt illa imorse när dottern och jag åt frukost till Barnkanalen. Det var ett program jag minns från min egen barndom, med en man som målar i fil, har ni sett det? Han målar med rått ägg med målarfärg i, i filen. Mot slutet av programmet började han slafsa i sig filen med rått ägg i och allt , fy farao vad äckligt det såg ut! *urk* fick en rejäl kväljning och var nära att spy Tror dock att det kanske snarare beror på programmet än graviditeten!

Idun: ha så kul i Bryssel! Är det jobb eller privatresa? Se till att köpa mkt god choklad och offra till graviditetsguden också

BP: menar du det, att du kan ha blivit gravid förra månaden? Ta ett test vetja! Illamåendet låter ju väl extremt för att ha att göra med proggen.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8