• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • EMND

Hej, hej alla med lyckade ÄL, VUL, UL, NUPP ...och alla kämpare.

Jag är tillbaka från semestern och ännu ett besök hos en läkare. Dr B ringde igår och meddelade att nästan alla prover som han tog ser helt normala ut. TNF är något förhöjd (4,8), gränsen är väl 4. Och TSH med någon av tyreoidea-ak är måttligt förhöjda. Så han anser att jag inte behöver heparin utan rekommenderade levaxin (25 mikrogram), 2 T fram till positiv grav.test och 1 T därefter, samt 2 progisar antingen 2-3 dagar efter ÄL (om man är helt säker på sin ÄL) eller från pluset. Ändå litar jag mer på heparin och hoppas få den iaf. Dr M och den sista läkare som jag träffat, samt min väninnas vän (gyn) från Tyskland rekommenderade heparin tom. i kombination med IVF så man tar den redan redan från befruktningen.

Så vi har släppt den månaden och tänker försöka nästa. Snacka om att jag är rädd men man har inte råd att vänta hur länge som helst.

I veckan var vi på ett informationsmöte om adoption. Man informerade att vi måste släppa tanke om biologiskt barn innan man adopterar. Jag fick panik ty jag kan inte släppa tanken om mitt egna barn. Vi har anmält oss till föräldrautbildningen men kommer inte in fören i vår. Jag tycker synd om det lille barnet som vi inte skulle adoptera men jag hoppas att i vår ett friskt bebis kommer att bo i min mage.

• Linan78

Poppy - har sett det där barnprogrammet flera morgnar i rad, "Hasselbäcks matrast" eller nåt sånt heter det. Jag blir vansinnig och äcklad och tycker bara det är helt skruvat! Men min son vill "titta fädit" och jag kan inte riktigt bara stänga av då... Det är ju inte våldsamt eller så, men man undrar ju hur sjuk i huvudet personen som kom på idén är..?

• babblar på

poppy: tyvärr hade jag normal mens och vi försökte inte ens så jag blev nog inte gravid förra månaden ...tyvärr

Usch vad äckligt det lät med drickandet av filen

DND: hoppas du hade en trevlig semester. Det där med medeciner är alltid lurigt. Svårt att veta på vilket ben man ska stå

• Cia o krabaten

Ang Fragmin:
    Ni som tar det, varför ska de tas i magen??
    Mina jag fick efter snittet skulle tas i låret.
    Jag fick också blåmärken, fast mest av de som sköterskan på BB gav mig

• Spirit

Hej på er
    Jag har inte orkat skriva nåt här på ett tag. Men nu äa jag på banan igen. Gjorde ÄP igår och fick ut 12 ägg ,varav 6 blev befruktade. ET på tisdag.
    Den här gången ska jag även ta Fragmin-sprutor (1 T/dag och 1 proggis morgon+kväll).
    Hur länge har ni tagit Fragmin-sprutor??

• StoraD

men ååååh såna söta småttingar du har cia!!

välkommen hem DND! kul att ni står i kö till föräldrautbildningen, det är lite jobbigt att köra parallellt onekligen.

kramar på er andra också

• Cia o krabaten

LillaD

hur mår du?
    varit ledig nåt mer?

• Bling1975

Spirit - grattis, hoppas ET går bra

Cia - de är så bedårande. Lilla Alvins mun är ju fantastisk

Ego - nu är det nedräkning till resultatet, på tisdag eftermiddag är det dags för pest eller kolera...

Kramar till alla er andra

Stitch längtar efter Lilo
  • fruZ

Cia; de ska tas i underhudsfett, jag skulle alltså mycket väl kunna ta dem på låren eller rumpan eller nedre delen av ryggen... Men av praktiska skäl har jag valt magen Där har jag fläsk så det räcker!

Spirit; spännande, håller tummarna för att det går bra!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8