• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • StoraD

BP: det finns inte tillräckliga studier för att veta huruvida så är fallet (bara upp till 100 mg som jag förstår det av FASS), så därför är rekommendationerna för 100-500 mg samma för +500 mg, för säkerhetsskull...

det frustrerande är att vi inte vet, och att man därför måste lita på sin läkare och hoppas på det bästa.

tack för dina snälla ord gumman!

• Mizz Turko

Jo, men om det på mitt recept och mina Trombyl burkar står 2 st per dag utan uppehåll, och så säger han nu att jag ska bara ta 1 tablett. så blir man ju mer förvirrad.

Vet att fler stått på 2 tabletter.

Men nu ska jag sänka till 1 T igen och fortsätta istället med 2 Prog, som han rekommenderade.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • babblar på

lillaD: jo det är väl så att man får chansa lite ibland Hoppas att nån snart vet med säkerhet vad man ska göra.

nä nu måste jag slita mej härifrån...svårt ibland

• babblar på

Mizz Turko: först rekommenderade han 2 T. Det har jag också på gamla burkar. Men sen ändrade han(iaf på min dos) till 1 från plus(2 innan)Och nu eftersom jag fick mf ändå ska jag bara ta en hela tiden och se vart det leder

• StoraD

Jo, jag förstår att det är förvirrande att din läkare har ändrat sig. Vad jag försöker säga är att det inte är konstigt att man ändrar behandling när man får ny information eller tar del av nya rön.

• Mizz Turko
    babblar på skrev 2008-09-24 15:26:07 följande:
    Mizz Turko: först rekommenderade han 2 T. Det har jag också på gamla burkar. Men sen ändrade han(iaf på min dos) till 1 från plus(2 innan)Och nu eftersom jag fick mf ändå ska jag bara ta en hela tiden och se vart det leder
    Jo, så nu får jag väl ändra igen. Bara inte fostret tar stryk av detta velande från 2 till 1, fr 1  till 2.
    StoraD skrev 2008-09-24 15:27:12 följande:
    Jo, jag förstår att det är förvirrande att din läkare har ändrat sig. Vad jag försöker säga är att det inte är konstigt att man ändrar behandling när man får ny information eller tar del av nya rön.
    Jo, självklart förstår jag det också. Men det var inte så länge sen jag var hos honom och enligt honom idag per tele så ordinerar han 1 el 2 beroende på hur proverna såg ut. Då tyckte han att jag skulle ha 2, idag när han tittar på samma prover ska jag bara ta 1.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Lycka77

Tack för alla grattis!

Ringde till Lucina för att höra om jag ska börja med Fragminet redan nu, I var osäker så hon skulle höra med S och sedan återkomma, så jag väntar på det nu. Hon tyckte jag var lite galen som testade så tidigt, S tyckte att 2/10 var en bra testdag.

Ni som tagit Fragmin, vilken dos har ni tagit? Och hur länge tog ni Fragmin?

Cia - skönt att du fått tid för kontroll. Tack för sms:et!

Lilleskuttan - Lycka till imorgon!

LillaD - Ibland blir det bara för mycket. Ta hand om dig och tillåt dig att vila nu. *kram*
    Glad är du är tillbaka hos oss

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lilleskuttan

tillbaka från ul..Gick bra,eller nästan iaf.Bebisen gömde sig nere i bäcknet och satt med benen uppåt.BM kunde inte mäta bebisen eller se alla organ så vi ska tillbaka om en v för ett till ul..BM tryckte och tryckte men bebisen ändrade inte läge för det.Jag fick tom upp och röra mig,vicka på höfterna mm.Gissa om sambon skratta ihjäl sig
    Envis redan i magen!!!
    Sen ska jag ju få gå på massa extra koller,tillväxt ul i v 28,32och 36..och kollaer hos BM varannan v från v 22.
    Lämnade dessuton 5 rör blod.
    Denna läkare tyckte att det var bra att jag åt trombyl(och tidigare ätit prednisolon ) och när jag berättade att jag visade positivt på S-ana så tyckkte han att det var jättebra att jag åt prednisolonet..
    Jag blev alldeles paff att en annan läkare än drB tycker så...

• Bling1975

Hurra! Grattis Lilleskuttan, härligt att liten mår bra därinne, även om den lilla räkan lekte kurragömma med er. Verkar vara en bra läkare du har fått! Skönt

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8