• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Linan78

Stella - menade läkaren kanske att du var 5 fulla veckor. Bm och läkare brukar ju använda de fullgångna veckorna. I så fall innebär ju det v. 6 och inte så långt ifrån ditt sätt att räkna. Vet du när du hade ÄL/när bebisen blev till?

• StoraD

mamarazzi: men gumman, jag menade inte så! alla har ju rätt att må dåligt, så kan man inte tänka! jag försökte mest muntra upp dig!

jag har inte mått illa av folacin, kan bero på att jag äter kopiösa mängder mat till. jag börjar verkligen bli rund... *suck*

BP: varför mår du illa?!

mizz turku, grattis till plusset, hoppas det går vägen nu då!
    Jag tar själv inte trombyl så jag kan inte råda dig, men jag förstår inte - kan du inte ringa och höra med Lucina istället?
    Sen rörande 150 och 75, ja enligt FASS så är det helt säkert upp till 100, men saknas studier på högre doser (www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=3) så det är väl därför vissa av dina läkare är osäkra antar jag... men eftersom det saknas ngn evidens finns det inga klara besked att få, tyvärr... Men du har ju många med erfarenhet här i tråden! Lycka till!!

• StoraD

en annan sak turku, när det inte finns ngn klar evidensbaserad behandling är det viktigt att man hittar en läkare man litar på och så konsekvent kör på den behandlingen! Mer kan man inte göra i vår sits tyvärr... ååh stort lycka till nu! AAAHH vad jag hatar upprepade missfall!

• stella

Linan 78: Läkaren utgick från min sista mens och kollade sedan på den där platssnurran som de använder på sjukhus. Börjar tvivla på det här. ANtagligen har klåoarna på sjukhusen fel och jag är i vecka 7 och det fanns inget foster! Eller så har de rätt och det är bara att vänta och se... Fick i alla fall en tid PÅ Lucina nästa vecka.

• Cia o krabaten

Kramar om en sött MCC

Miss Turko: Grattis till plus!
    Jag tog prog morgon och kväll också!

• StoraD

jag hade litat mer på läkarens bedömning med snurra än på fl's uträkning, den saken är säker Stella!

• Cia o krabaten

Stella: Det är ju så lurigt det där med uträkningar.

Jag gjorde ju 5vul mellan v6-13. Mitt BF började på den 17e och slutade på 5e!!!
    Dessutom handlar det ju inte om senaste mens utan när ÄL var och ffa när ägget sen fäste.

Hoppas den lill* växer på sig snart iaf.

• fruZ

Hej!
    Jag åkte till min kompis, hon som just fått missfall, direkt efter UL så därför har jag inte varit här.

Men det gick bra! Bra NUPP och samstämmiga längdmått. Vi tappade ett par dagar, beräknas vara 12+3 idag, BF 3/4.

*kramas oxå*

• Lycka77

a80 - härligt att allt såg bra ut!

Cia - har du pratat med läkaren?

Mizz Turko - grattis till ditt +!

stella - Hoppas att allt ser bra ut nästa vecka!

Ego: det stämmer mycket bra mwb att jag var hos Lucina igår, och enligt honom så såg allt så bra ut som det kunde göra, slemhinnan och äggstockarna såg bra ut och de producerade hormon som de skulle. Han tyckte att det var bra av mig att jag börjat med 2 tabletter Levaxin redan nu, skönt att han inte blev arg på mig
    Sen pratade vi Fragmin och han tyckte inte att det egentligen fanns något som tydde på att jag behövde det men sa samtidigt att de fått mycket goda resultat med Fragmin, och han förstod att jag inte trodde på Trombyl för mig, så han skrev ut Fragmin åt mig.
    Har sovit dåligt hela natten och legat och funderat, så tidigt i morse gick jag upp och tog ett test och det visade +, galet!
    Rädd för att jag testat för tidigt och Ovitrellen sitter kvar i kroppen, men det var 14 dagar sen jag tog den så det ska den inte kunna göra. Dr B tyckte att jag skulle vänta med att testa till den 2/10, så frågan är om jag ska börja med Fragmin redan nu, måste kanske ringa och fråga.
    Känner mig nu lite glad, förvirrad, livrädd och mycket trött.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8