• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-09-24 11:41:04 följande:
    Miss Turko: Alvin är nu 7v Har en dotter på 3,5 efter henna 4mf/ma och nu en lyckad graviditet igen.
    Men gud, stort GRATTIS. då är du ett praktexemplar på att det hjälper. Egentligen så borde de ju göra en studie med fullgångna grav tack vare Trombyl. Eller finns det?
    Lilleskuttan skrev 2008-09-24 11:42:40 följande:
    Mizz Turko skrev 2008-09-24 11:34:28 följande: Ja oron har ju släppt lite eftersom mina mf/ma varit tidigare men man är ju fortfarande orolig,men inte på samma sätt.Nej vi vill inte veta könet.
    Jag förstår, skulle nog inte heller släppa det så lätt. Man är väl orolig tills man får bebben i famnen, och sen är det ju bara början på andra oron om bebben.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Lilleskuttan

Mizz Turko skrev 2008-09-24 11:45:31 följande:

Jag förstår, skulle nog inte heller släppa det så lätt. Man är väl orolig tills man får bebben i famnen, och sen är det ju bara början på andra oron om bebben.
    Ja man lär nog aldrig slippa oron helt,,men vad gör det när vi väl sitter där med våra bebisar
  • Cia o krabaten

MissT: Japp

Jag testade först 1T/dag + 2Prog innan jag träffat DrB, men fick Ma v12 då
    Hjärtat slog v7.
    Så med 2T/dag gick det hela vägen!
    Så jag är övertygad om T's funtion i det hela!

• Linan78

Håller tummarna Lilleskuttan, men du behöver inte vara orolig. Det kommer gå fint! Har du känt några små rörelser än? Annars bör det väl komma inom närmsta dagarna skulle jag tro.

Stort grattis till plusset Lycka! Härliga nyheter!

Och nu får jag äntligen gratta till lyckat UL, a80! Var ju lite snabb och grattade redan innan, men det gick ju vägen hur som helst! Var det mysigt att se bebben?

Välkommen Mizz Turko och grattis till plusset! Här har du en gravid till, är i v 26. Jag har en son som är 2,5 som precis som för Cia var en sk "gräddfilsgraviditet". Först när syskon skulle till kom prpblemen... Blev tre missfall på raken och sedan denna lyckade graviditet. Har ingen behandling.

• StoraD

HURRAAAA grattis Lycka!! ååh så underbart gumman!

lycka till lilleskuttan!

pops: RING om du inte redan gjort det vännen! det är säkert ingen fara men om det är bihålorna så ska man inte gå länge med det!

Turku, jag är inte gravid, jag tillhör dem som har hängt här längst utan att plussa (nu snart 1 år sedan senaste mf).

idag har jag på ngt vänster sträckt övre delen av ryggen och nacken, så jag kan knappt röra huvudet. Detta har jag ju verkligen inte tid med... Men jag är hemma iaf. Kollar på TV. Top model, Oprah, Days, Rachel Ray... lite gött ändå!

Jag förstår att vissa av er undrar vart jag tog vägen, men jag blev bara så chockad av min svärfar, och så är det mkt på jobbet och min ork börjar tryta lite känner jag... jag vill ju bara bli gravid nu känner jag, men det verkar gå svårare denna gång. Samtidigt tar min finansiering snart slut så jag måste ju skriva på och söka jobb. Men men... nu är det ju bara så, och inte mkt att göra åt den saken. Så det är ju bara att bryta ihop och gå vidare!

• Cia o krabaten

LillaD: Vad skönt att du har en ledig soffar dag
    Välbehövligt!

• Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-09-24 11:53:26 följande:
    MissT: Japp Jag testade först 1T/dag + 2Prog innan jag träffat DrB, men fick Ma v12 då Hjärtat slog v7.Så med 2T/dag gick det hela vägen!Så jag är övertygad om T's funtion i det hela!
    Jo, jag har ju alltid fått mina MF/MA mellan v 7-9 och hoppas innerligt att mina 2 T + 2 vaggisar ska ge en extra push. Min väninna som vet om alla mina MF/MA och vet att jag är gravid, säger att jag ser ut att må "mycket bättre" dessutom denna gång. Så jag håller tummar.

Linan78
    Grattis grattis. Blir så glad när jag får läsa om alla som lyckats.
  • Mizz Turko

Har precis talat med dr Sven och trots att han sa till mig när jag var där att jag skulle ta 2 Trombyl, så säger han nu att jag bör inte ta mer än 1 T per dag, men att jag bör fortsätta med Prog 2 st per dag.

2 T kan i vissa fall leda till MF, sa han även.

Man blir ju frustrerad och mer förvirrad.

• babblar på

Mizz turko: Va! sa han så? Jag fick ju mf med två T och hoppas nu på en.

Lilleskuttan: lyckat till! Det går nog superbra

LilaD: skönt att du mår lite bättre iaf. Det är verkligen sådär...bryta ihop och gå vidare. Man behöver bryta ihop lite ibland bara man mår bättre sen igen.
    Men ryggen/nacken lät ju inte heller så kul. Vila på du Det är du värd.
    Och jag är glad att du är tillbaka igen

Poppy: gå till doktorn för det lät inte kul det där. Krya på dej!

• StoraD

ja, det står i FASS att mer än 100 mg Trombyl kan öka mf-risken, titta gärna på länken jag la in tidigare, det är nog inte konstigare än så mizz Turko. Det är inte konstigt att läkare ändrar sina ordinationer, det finns ju ingen evidens så de får väl gå på nya rön och erfarenheter antar jag... asch, vad vet jag. vi får hoppas på det bästa helt enkelt, många har fått hjälp av din behandling trots allt! tänk på det!

tack Cia!

Mizz Turko skrev 2008-09-24 14:33:49 följande:

Har precis talat med dr Sven och trots att han sa till mig när jag var där att jag skulle ta 2 Trombyl, så säger han nu att jag bör inte ta mer än 1 T per dag, men att jag bör fortsätta med Prog 2 st per dag. 2 T kan i vissa fall leda till MF, sa han även. Man blir ju frustrerad och mer förvirrad.
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8