• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • fruZ

Jag glömde ju säga viktiga saker!

Grattis Lilleskuttan och Odd till överlevda rUL! Hoppas det blir ordning på måtten...

Här i Linköping gör man två rUL, ett i vecka 12-14 och ett i vecka 18-20. Nuförtiden gör de NUPP på alla som vill, men vad jag förstår gjorde de så tidiga rUL även förut och jag tror det var för att dateringen blev exaktare.

Ofattbart att min bebis ska växa så! Från CRL ca6cm nu till 4 cm huvudmått om 5 veckor... Antar att jag kommer få fortsätta leta efter hjärtljud längre upp än jag tror...

• babblar på

jätteego: Varför mår jag så illa!!!

mizz Turko: Usch vad svårt det är att själv välja hur mycket man ska ta. Jag fick ju mf med två T men det kanske jag hade fått ändå? Kanske är samma för de som tagit 2T och fått barn...att de fått barn på 1 också?
    Man vet ju aldrig sånt tyvärr. Man får chansa lite Man hade gärna haft ett facit

• Cia o krabaten

BP: Är det en glad gubbe för du närmar dig bim??

• babblar på

nä tyvärr cia. Har en hel vecka kvar . Vet itne varför jag gjorde en glad gubbe (och där kom en till) För det är ju inte jättekul att må illa. Jag vill ju helst inte göra såhär i flera månader utan resultat så att säga

Hur är det med liten bäbis då?

• Lycka77

a80 - vilken dos tar du? Men det kanske inte går att jmf Innohep och Fragmin?
    Härligt att du hittat var du ska lyssna på hjärtat!

Mizz Turko - det är inte lätt att veta vad man ska tro på. Jag är också en av dem som fått ma då jag behandlats med en T, så jag skulle ha tagit 2.

Poppy - hur mår du idag?

bp - inte kul att må illa, men hoppas det kan leda till något bra!

Cia - hej och kram

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • fruZ

Lycka; jag tar 4500 enheter Innohep en gång per dag. Det motsvaras av 5000 enheter Fragmin.

Nån som har tips på var man köper mammabyxor, jag tål inte byxor som sitter åt nu... Helst affärer inte nätet så man kan prova.

BP: spännande eller jobbigt med illamåendet. Man hoppas ju, men jag antar att det är liten risk att må illa av graviditet en vecka före BIM... Håller tummarna för att det är så ändå

• Mizz Turko

Som om vi inte har tillräckligt jobbigt med alla upprepade MF/MA, så ska man försöka klura ut vilken behandling och hur stora doser man ska ha.

Men jag är glad att jag hittade FL och alla trådar om MF/MA så att man iaf fått lite kött på benen, för klinikerna vägrar ju hjälpa till med något eller så är de skeptiska till allt. Man får ju efterfråga behandlingar/prover etc som man själv fått forska efter.

bp- det är säkert grav-illamående (?)

tack cia och lycka 77

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    fruZ skrev 2008-09-25 16:01:14 följande:
    Lycka; jag tar 4500 enheter Innohep en gång per dag. Det motsvaras av 5000 enheter Fragmin.Nån som har tips på var man köper mammabyxor, jag tål inte byxor som sitter åt nu... Helst affärer inte nätet så man kan prova.BP: spännande eller jobbigt med illamåendet. Man hoppas ju, men jag antar att det är liten risk att må illa av graviditet en vecka före BIM... Håller tummarna för att det är så ändå
    Det finns annars "belly belt" som ser ut som ett stort pannband som man kan ha över sina egna byxor/kjolar, så att man slipper byta ut garderoben hela tiden under sin grav-tid. Vet ju inte hur långt gången du är, men bandet funkar bra i början i alla fall, tills man får sin stora mage
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • babblar på

tyvärr så är jag ganska säker på att mitt illamående bara är proggen. Har mått mer eller mindre illa sen jag började med dem.
    Jag tycker bara det är konstigt att jag aldrig mått illa av dem förr.
    Nu mår jag bättre igen som alltid en stund innan jag ska trycka in dem igen Fast det är kasnke bra med denna träningen inför det stoooora illamåendet

a80: har tyvärr ingen koll på mammabyxor. Men jag tycker det har blivit mer och mer mammakläder de senaste åren iaf. Fast kanske mattats av lite sista året iofs?

• Cia o krabaten

a80: Finns inga
    Nej lite krasst kanske, men de flesta vanliga verkar avveckla mammakläder i butiken
    HM har väl kvar men både Kappahl och Lindex skippar det här.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8