• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Bling1975

Finesssan - det hoppas jag också Vi får väl se vad Anette har att säga på tisdag. Tråkigt att du känner dig deppig, man hoppas ju på något sätt att det ska vara över med det deppiga när man äntligen får sin efterlängtade lilla klimp, men så behöver det naturligtvis inte vara. Kram

Stitch längtar efter Lilo
  • StoraD

hej på er! jag har varit på bokmässan ett par dagar men nu är jag hemma!

vild i håret, fy så jobbigt och orättvist! jag går till samma läkare som a80 tipsar dig om, honom är jag mkt nöjd med (även om det var nästan ett år sen jag var där nu! hoppas att han inte har glömt mig...)

där är du ju finesssan, jag har tänkt på dig gumman! tänk efter allt du varit igenom med mf:en, graviditeten och nu en liten nyfödd, ja det är inte konstigt om orken tryter ordentligt, du har verkligen haft ett par intensiva år!

Håller tummar för dina provsvar också Bling!

HK: stora kramar till dig gumman! det kommer gå ska du se! när ska ni göra nästa IVF? till våren?

BP: hur är det med illamåendet?

kramar på er alla, jag får skriva mer till er andra senare!

• Cia o krabaten

Hej alla!

Med anledning av Finesssans inlägg vill jag passa på att rekommendera alla att ta itu med den mentala biten redan innan/under graviditeten!
    Det är TUFFT det vi gått igenom.
    Jag känner mig stark och trygg i min mammaroll, men även jag har haft liknande svackor som F pratar om och funderar på om jag knutit an till A tillräckligt osv.
    BVC erbjuder psykologhjälp men jag har inte accepterat än.

Jag gick ju hos en superbra psykolog och redde ut en massa, men det är fortfarande tufft!
    Jag tror att jag inte vågat knyta an lika hårt som jag gjorde med E pga risken att förlora honom igen. Det har ju hänt förr!

Så snälla ni, se till att få hjälp att komma i balans mentalt!
    *Pliiiiiis!*

Vild i håret: Trist att behöva se dig här igen
    Du har fått bra svar redan anser jag. Har iinget bättre iaf.

• Bebis igen

Nu hittade jag er minsann.... vad härligt!!

Har en tjejkompis som äntligen lyckats "övertala" sin karl att de ska skaffa barn. Har nu haft 2 tidiga MF River upp mycket sånt där känner jag....

Nån som vet om Lucina tar emot nya patienter längre?? Hon är 39 år och börjar bli desperat känner jag...

KRAM till er alla!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Thedde -96, Elliot -98, lillebror i magen v. 33 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mizz Turko
    Bebis igen skrev 2008-09-29 11:51:19 följande:
    Nu hittade jag er minsann.... vad härligt!!Har en tjejkompis som äntligen lyckats "övertala" sin karl att de ska skaffa barn. Har nu haft 2 tidiga MF River upp mycket sånt där känner jag....Nån som vet om Lucina tar emot nya patienter längre?? Hon är 39 år och börjar bli desperat känner jag... KRAM till er alla!!
    De säger ju att de inte tar emot nya patienter, för de håller ju på att avvecklas. Men man kan ju alltid ringa.

Annars kan jag rekommendera octaviakliniker på Söder. Sen är det många andra bra tips som finns här på tråden också.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Krusbär

Hej på er allihop,

Har inte hunnit skriva så mycket på sistone men försöker hänga med i hur ni har det. Men snart hoppas jag kunna börja försöka igen (den berömda bim-listan ). Var rätt peppad den här månaden tills mina förhatliga spottings började. Det känns inte ok att försöka nästa månad om kroppen inte funkar! Men vad är det för fel? Småblödningar i ca en vecka + mens i ca en vecka = ca 12 dagar blödning per månad. Nästan 50% av tiden - DET KAN INTE VARA NORMALT! Får ingen respons alls av min gyn. Jag tror att jag kan få trombyl om jag tjatar, men vet inte om jag vågar det. En av orsakerna till blödningar kan nämligen vara von Willebrand och det kan förvärras då. Börjar nu (desperat) fundera på att hitta en annan läkare, men väntetiderna är så långa. Läkarhuset, Viktoria, Octavia mfl har alla 2-3 månaders väntetid. Finns det fler? Lucina verkar ju också svårt.

Ledset krusbär

• StoraD

hej söta krusbär! så jobbigt med spottings, det första halvåret efter mitt senaste mf hade jag det också så, nästan precis så: spottings i en vecka och sen mens i ca 1 vecka! det var jättejobbigt. Inte blev det bättre av akupunkturen heller... Men sen fick jag pergo och då försvann mina spottings direkt, och nu är det första cykeln utan pergo och jag hoppas att spottingsarna håller sig borta!

Men boka tid hon en annan som du säger, och när du ringer så säg att du kan tänka dig en återbudstid på kort varsel också (om du har möjlighet till det vill säga). 2-3 månaders väntetid är inte sååå lång tid (åh vad det är lätt för mig att säga!) Du kan ju alltid försöka m Lucina, men vad gäller bara spottingsarna så går det ju bra med en vanlig gyn.

Lycka till söta du

• Poppy Lee

Åh Krusbär - vad jobbigt du verkar ha det! Tycker din gyn att det är helt normalt alltså? Det är ju många som har spottings, men man ska väl alltid kolla upp det om det håller på länge. Jag känner dock en tjej som alltid haft mycket spottings och ändå lyckats bli gravid, så det kan ju gå, men förstår att det känns oroligt. Har du testat att ringa runt och understryka att du är rätt desperat och beredd att ta återbudstider osv? Ibland mjuknar de ju om man visar sig riktigt angelägen.

Finesssan: även du verkar ha haft det deppigt! Har du någon att prata med? BVC brukar väl skriva remiss till terapeut/psykolog bums om man känner sig nere, det är ju verkligen prio på en när man har småbarn (till skillnad från om man är barnlös och deppig).

Bling: oj, vad du jobbar mycket! Bra att ni tagit an er en till anställd. Vad är det ni gör egentligen på ert företag? Håller tummarna för att provsvaren ska ge bra besked och, ifall det är något knas, att det går att åtgärda.

mwb: välkommen hem från Italien! Hade ni det bra, flödade romantiken

BP: dags att testa snart va? Några fler symtom?

Lycka: avlöpte helgen väl med vännerna? Fler symtom även för dig?

lillaD: åh, bokmässan! Har alltid varit en dröm för mig. Var du på några intressanta seminarier, köpte du mkt böcker?

Kram till er andra!

• Bling1975

Aj då krusbär. Spottings är INTE kul. Jag har haft det från och till sedan den här trista historien började, men peppar peppar så var de borta nu sist. Jag fick helt vanlig mens som kom på utsatt dag och höll i sig i en knapp vecka. Mycket trevligt för att blöda lite 50% av tiden är helt värdelöst. Jag vet inte hur bra Fertilitetscentrum och Sophiahemmet är på missfallsutredningar men jag vet att de gör dem. FC är dock inte landstingsanslutet så där betalar man hela kostnaden. Vi gör vår IVF där men valde att prova landstingsanslutna Victoriakliniken först.

Kram

Stitch längtar efter Lilo
  • mammawannabe

Krusbär: Skit med spottings . Har inboxat dig.

Cia: Vilka underbara små. De ser så nöjda och glada ut på bilderna. .

Bra att du lyfter ämnet om det mentalt jobbiga vi gått/går igenom. Funderar också på att kontakta min terapeut sen tidigare för att få hjälp att bearbeta det man hittills gått igenom med missfallen och allt jobbigt i samband med dom. Känner att det finns mycket mentalt jobbigt som man har fått uppleva under missfallstiden som det är lätt att man skjuter åt sidan för att "lösa" allt med mf-utredning, få en behandling man tror på mm mm.

Lycka: Är så nyfiken hur det är med dig. Hur mår du? Hur går det med jobbet och hur gick det svar från dr B? Förstår jag rätt att du skulle börja ta Fragminet direkt? Vad sa dr B om att du testat så tidigt?

Poppy: Låter skönt att det inte verkar vara hjärnan utan "bara" bihålorna som inflammerats. Hoppas det har vänt och att du slipper antibiotika.

Tack ! Vet inte om amoren flödade direkt men det har varit jättehärligt. Miljöombytet i sig kändes uppfriskande och Rom som stad gillade jag, har inte varit där tidigare. OCH, det stämde bra, inte mycket gravidmagar eller bäbisar, skönt faktiskt. Är ingen storshoppare men fick med mig lite hem, bl a en svindyr chasmeretröja. Insåg när jag kom hem att jag skulle ju behövt pengarna till nya löparskor men det tänkte jag inte på under shoppingyran. Får väl glida omkring i en skitsnygg ulltröja och nedslitna jumpaskor i mostionsspåret framöver.

Lilla: Avis på dig att du varit på bokmässan! DET hade varit kul. Instämmer, vill oxå veta om du varit på ngt seminarium och hittat några spännande böcker??

Bling: Stort lycka till imorrn på provsvarsbesöket!

DND: Hade ni det skönt på semestern? Har du hunnit vila upp dig ngt? Hoppas att du kommer få en behandling som du tror på nu inför kommande försök. Hur går det med akupunkturen?

Vild i håret (och kanske Bebis igen om Lkpg är intressant): Beklagar verkligen dina MF. Jag bor i Linköping och går på Karolinakliniken här i stan. De är mer inriktade på IVF än mf och jag upplever att upprepade mf inte är så intressant för dem MEN de är ändå beredda att behandla både med Trombyl och Fragmin trots inga hittade fel i deras utredning (i alla fall i mitt fall). Om man "vet" vad man vill ha för behandling kan det kanske vara ett alternativ. Säg till så inboxar jag kontaktuppgifter om det verkar intressant.

Har säkert missat något men det verkar bli långt så det räcker ändå...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8