EMND skrev 2008-10-22 09:41:45 följande:
Bebis igen: jag kan inte säga så mycket för jag själv är fylld av rädslor innan ens har testat positivt för fjärde gången, men jag försöker tänka på ett citat som någon klok människa här har förmedlat (ber om ursäkt för att jag glömmer jämt vem det var). Citatet låter så här: "Jag tar ut glädjen i förskott. På så sätt har jag varit glad en gång oavsett hur det går. Mycket roligare att vara glad än orolig ju!" Tänk på det! Din kompis kan kolla med DR M i Helsingborg kanske?
Åh vilket bra citat! Kändes mycket bättre o bara läsa det där!! Maken har ju tatuerat in vår bebis namn på bröstet redan! Jag gjorde tatueringen eftersom jag sysslar med det litegrand.... Tyckte till en början att han inte var klok i huvudet! Så svarade han att vad som än skulle hända så har vi haft en MILO hos oss..... o sen yrkar han fortfarande på mer positiva tankar från mitt håll!
Cia o krabaten skrev 2008-10-22 09:43:07 följande:
Bebis: HEj!Visst känner jag igen det!jag hade ju dessutom vändningsförsök och gissa om jag målade f*n på väggen om allt som skulle gå snett då?!Sen blev det ju som det blev med min förlossning och han hade ingen andning när han kom *Puh*Så visst är man orolig!BP: Jag vet inte hur du känner men jag släppte allt det där med äta nyttigt.När lusten föll på så värmde jag en kanelbulle från frysen medan maten hann bli klar.Eller så var det Billy's pizza som höll mig gående.Eller gurkstavar med citrom på Det gäller som sagt att få i sig nånting DÅ, inte när det har blivit lagat sen...
HEJ!! Just ja....du fick det ju lite hemskt på förlossningen ja! USCH.... det är det jag är så rädd för! Sen tänker jag tankar som att jag egentligen är för gammal för det här....
Krusbär skrev 2008-10-22 09:53:21 följande:
Mikes bride: Det är nog kroppen som spelar dig ett spratt just eftersom det är extra viktigt med äl. Du ska se att den kommer till slut!Franka: Trist att vänta, men nu borde väl chansen öka att det tar sig nästa månad...? Prednisolon verkar mycket intressant!DND: Har ni börjat verkstaden igen?Bebis igen: Det låter jobbigt, men för de allra flesta går det ju vägen när man kommit så långt! En fråga till er som går på Lucina: Vad händer med dr B:s patienter efter jul, de stänger väl då? Finns det någon annan läkare som skriver ut t.ex Prednisolon? Vinkar till er andra!
Ja tur det..... men det är svårt att tänka i dom banorna ibland!
Jag försöker dock!