• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • fruZ

Idun; Åh, vad skönt! GRATTIS!

Mina symtom har oxå minskat ordentligt nu, inget illamående, ytterst lite känningar i brösten. Och det är läskigt. Även om jag vet att det är förväntat...
    Men några av mina närmare vänner tycker att jag börjar få mage Jag tror dock att det mest beror på att jag slappnar av mer i magen nu än vanligt, hehe...

Igår var det mycket ångest så vi lyssnade kort med Angelsound på kvällen. Hörde pulsationer i navelsträngen och nöjde oss med det. Det betyder ju att hjärtat slår.

Kan inte annat än rekommmendera er som är/blir gravida att köpa en. Det är en enorm trygghet att ha den när ångesten överväldigar en.

Nu är det ju Idol! Kram på er alla! Särskilt dem som är nere och känner sig uppgivna, jag hoppas och hejar åt er när ni inte orkar!

• Mikes bride

Heja Idun!!!

Krusbär- min läkate frågade mig om jag var intresserad av att vara med. Men jag kan tänka mig att dom vill ha med fler eftersom det är brist på den här sortens patienter som hon sa...

Bling- *nyfiken*

God kväll på er alla andra oxå!

• StoraD

Hej på er!

Härligt Idun! skönt att du fick så snabb tid gumman!

Ja, det låter onekligen skönt med angelsound a80!

BP: ååh ska du vänta till fredag... jag håller tummarna raring!

DND: men DrM är inte emot prog, han använder det inte själv men han sa att jag gärna fick ta det om ngn annan skrev ut det, själv kunde han inte göra det sa han! Jobbigt med biverkningar

Hur går det Bling!! kom hem nu!

Cia; hur mår du söt?

krusbär: hur känns det idag? lite bättre?

Själv har jag träffat sjukgymnast idag, jag har ju som sagt tidigare skadat nacken och övre delen av ryggen på ngt vänster, så jag har svårt att röra huvudet och vänster arm. Men jag måste ju jobba så jag proppar i mig panodil, dock har jag fortfarande mkt ont. Sjukgymnasten var helt förfärad, hon frågade hur jag hade orkat med konstant smärta i en vecka utan att höra av mig. Och jag sa "detta är det minsta av mina bekymmer just nu" HAHAHA vilken galning jag måste framstå som Nåväl, nu ska doktorn skriva ut starka piller + jag ska få behandling, gött!

kramar till er!

• Lycka77

LillaD - skönt att du fått träffa sjukgymnasten idag, hoppas att hon kan hjälpa dig, fy att du ska behöva ha så ont. Har du gjort illa dig, eller har det "bara kommit"?

DND - jobbigt att du inte mår bra, vad det nu än beror på, hoppas det ger med sig snart, om det nu inte beror på något spännande!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Mikes bride

LillaD- Raring, du är så varm och omtänksam, men du måste ta bättre hand om dig själv oxå Bra att du tar tag i det nu i alla fall! Kram på dig!

• Cia o krabaten

LillaD: Bra att du kom iväg till sjukgymnasten!

Själv är det himmel och pannkaka
    Pannkaka för min kamera pajat! Hur ska man då fota allt som händer med A?? Ska som tur var få låna syrrans fina tills min är lånad och den kommer på fredag.
    Himmel för jag har just köpt en dubbelvagn!
    Ni kasnke minns diskussionen för länge sen om vad man sörjde osv, jag ville ju ha syskon tätt och hade sett ut en syskonvagn jag skulle köpa då!
    Sen fick jag ju bara mf och tyckte E var för stor för att köpa syskonvagn. Men nu behöver jag en ändå för ståbräda duger inte här på landet så jag köpte en idag som jag ska hämta imorgon!

Och då ska jag passa på att hälsa på Lycka! Ska bli jättekul!

• mamarazzi

Hej tjejer!

Idun: gud så härligt att det såg bra ut!! Åh en liten bebis...

Cia: Åh en syskonvagn! En sån som jag HELT gett upp hoppet om. Ha ha ha! Tittade på underbart söta E och A häromdagen. Verkligen underbara!! Åh vad jag drömmer om att få en familj som du. Min lilla M. har börjat fråga om det där med syskon och om jag har en bebis i magen etc. Åh det är jobbigt...

DND: Klaga du på! Det går vi alla. Kastar över lite kramar till dig.

a80: en angelsound låter ju underbart. Fast min värst ångest ligger ju mellan vecka 5-12 och då är den ju inte jätte användbar. Någonstans man kan köpa sin egen ul apparat som TomKat?

LillaD: Nej men galna du! Inte ska du gå runt och ha ont en massa. Kan inte låta blii att le åt dig. Bra att du fått hjälp nu. Kul med bokmässan. Jag var faktiskt på väg genom mitt jobb men det ställdes in pga att jag hade så mycket att göra nu innan min semster. Hade ju varit döö kul om jag träffat på dig utan att veta att det var du!!!

Bling: Kommer du snart och berättar hur det gått eller?

EGO: Imorgon åker vi till Thailand. Hela sängen bakom mig är FULL med grejer och nu ska jag bara få ner det i väskor. Har gått riktigt bra med packningen denna gång. Jag som brukar vara klar typ 5 min innan vi måste åka.

Ang. bebis försökandet så har jag ju tjatat om hur vi ska hålla uppe och vänta tills efter Thailand, efter utredning och efter ev. nytt jobb. Fan det sket sig! Nu gör vi ett försök igen denna månad och blir jag gravid så blir det ångest fyllda veckor i Thailand men det får det ju vara värt!!

KRAM PÅ ER ALLA

• Cia o krabaten

Mamarazzi: Jag menar lite det med mitt inlägg: Ge inte upp det hoppet!
    E är ju 3,5
    Hittade en -08 på blocket för 2500 bara!
    Och nära och alldeles där Lycka bor så då får vi anledning att träffas!
    Och du, du kommer få en större familj!

Vi råkade berätta för E innan det 4e mf'et.
    Var ju i v12 utan blödning och skulle till doktorn.
    När jag sedan kom ut och fick berätta för henne att "det var ingen lillebror i magen" så blev hon också ledsen.
    Pratade sedan länge efter det (Typ 6mån) om att "mamma var ledsen för att det inte var ngn lillebror och pappa och jag fick trösta" Och då gjorde jag allt för att inte vara ledsen inför henne, men var ju som sagt ganska deppig då.

Dessutom sa hon ofta att hon hade bebis i magen när hon behövde bajsa=stor mage, och när hon bajsat så "fanns det ingen bebis där längre"...
    Svårt med de små!

Men lillaM är ca 2,5 också va?

• mamarazzi

Cia: Japp M. blir 3 år i januari. Hon har OFTA minst en bebis i magen. Har insett dock senaste tiden att hon ju hör mer av vad vi pratar om än man tror. Får tänka efter och INTE prata graviditeter, missfall och ev. bebisar etc framför henne. Här om dagen tittade hon på mig och sa "har du en bebis i magen eller mamma?" tror hon funderar en del. Så du har helt rätt man ska tänka på hur man är inför de små... de märker det mesta.

Ja, jag VET att jag ska få ett barn till. Sedan om det blir ett biologiskt ellet ett adopterat om det blir nästa år eller om 6 år det vet jag inte... Blir det om 6 år så ska jag nog inte ha en syskonvagn. Ha ha ha! Fast vem vet då kanske jag får tvillingar!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8