• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Cia o krabaten

Stella: Lycka till imorgon

Lilleskuttan: Bra tat allt såg bra ut iaf.

Bling: *kramar om*
    för oss har ju allt också sett bra ut tills DrB tog TNF.

• Mikes bride

Go kväll alla!

Krusbär: Ja, Danderyd och Huddinge samarbetar i forskningsstudien. Den kvinnliga läkaren på DS är urgullig att ha att göra med.

Kram på er alla!

• StoraD

Bling: jag förstår att du är besviken, men samtidigt så är det ju himla skönt att det inte är ngt kromosomfel faktiskt. Men det är samtidigt deppigt, det är det. Jag förstår det. Hur är det annars med allmänhälsan, känns det lite bättre? du har ju varit så nedstämd + stressad gumman.

Krusbär: jomen det känns lite bättre varje dag tycker jag, tack! Skönt att det känns lite bättre vännen, och ja, ngn gräddfilsgraviditet blir det inte för oss oavsett ju, that ship has sailed... Men du, vad säger din akupunktör?

MW: jag förstår om du vill vänta, det är viktigt att känna efter och göra det som känns rätt. jag hoppas det ordnar sig med levaxinet och att du känner dig bättre snart!

så skönt att allt var bra lilleskuttan! det är ju trots allt det viktigaste!

BP: hur känns det idag!

Pops: det står ju inget på alvedonen om att man ska lugna sig med tabletterna under graviditet. Och det är ju så att de "hellre friar en fäller" kan jag tänka mig. Jag har ringt hit:
    Ring 0771-450450 dygnet runt
    Vårt Kundcentrum svarar på dina frågor om läkemedel och om Apoteket dygnet runt. (www.apoteket.se/rd/d/294)
    vid flera tillfällen, så gör det om du känner dig orolig gumman!

finesssan: hur känns det nu vännen? jag tänker på dig!

kram kram på er alla

• Cia o krabaten

Hej MCC

Poppy: Man kan t alika många som det står på paketet sa DrB

• Idun 78

Bling, visst var det så att de inte tog TNF-alfa på dig på Viktoriakliniken? Så det kan ju vara det som spökar. Ge inte upp!!! Det är ju tyvärr ganska många som inte får ngn riktig diagnos för sina mf, men heparin-behandling alt. ASA-behandling verkar ju ofta ge önskad effekt ändå. Jag tror definitivt på att det kommer funka med er med heparin, för det var de villiga att ge dig eller hur? Du kan ju dessutom, om du vill, komplettera med albyl fram till plus, om de nu inte vill skriva ut trombyl åt dig.

Poppy, jag har inte heller hört att det ska vara ngn fara med Alvedon.

Själv blir jag bara sjukare och sjukare... Från att ha varit dunderförkyld, har det nu krupit upp så att jag fått ont i öronen, halsen har svullnat igen och hela munnen är fylld med blåsor. Jag känner mig riktigt snygg just nu! Hoppas bara att räkan tål allt det här, men som jag har förstått det bör det inte vara ngn fara, så länge jag inte får hög feber, men det har jag gudskelov inte.

• babblar på

lilleskuttan: härligt att ul gick bra!

Idun: har glömt gratta dej till ditt bra vul också. Läste och trodde jag hade grattat men det har jag nog inte

poppy: jobbigt att du behöver ta så mycket alvedon men de ska ju vara snälla. Hoppas du mår bättre snart

bling: förstår dej men jag tycker att du ska vara glad ändå över att kromosomerna var som de skulle. Det är bra även om du inte känner så nu. kram kram

lillaD: har du blivit nåt bättre?

vild i håret: beklagar verkligen ditt mf

finessan: hoppas du mår lite bättre

Stella: jo om jag fattar det rätt så kan bäbis inplanteras senare just för att mensen skjuts upp så därför kan man inte lite på ett minus vid Bim??? Vet inte om jag missuppfattat detta
    Håller tummarna för dej!

hej alla andra också

Ego: jag är så rädd att det inte blir nåt denna gången heller. Är mest rädd att jag ger upp. Vet itne om jag orkar mer? det känns inte som om jag kommer få barn. Vad gör man då resten av livet? Några förslag

• babblar på

idun: usch vad jobbigt. Hoppas du mår bättre snart

• Poppy Lee

Håller tummarna för Stella och MizzTurko som ska göra vul snart! Är jätteavis, vill också göra vul NU men har en hel vecka kvar till nästa

Bling: aha, förstår att det känns tungt att inte få några vettiga svar, men kromosomerna är det ju inte så bra att ha fel på, så försök att glädjas åt det lite iaf Och som flera skriver, det kan ju faktiskt gå att behandla TROTS att man inte har någon diagnos, och få det att funka.

Idun: trist med förkylning!

lillaD: hur går det med nacken och värken? Någon förbättring?

BP: inte tänka så nu! Det var ju inte jättelänge sedan du fick ditt sista mf, så så många försök har det ju inte blivit. Och nu ska du ju testa ny behandling/dos också! Inte ge upp!

Tack för svar ang. Alvedon. Idag har jag inte behövt några, för jag mår toppen. Inga symtom alls dock Gud, man är verkligen aldrig nöjd! Ena dagen orolig för konstiga/farliga? symtom, andra dagen orolig för noll symtom. Hatar dessa nojjor!

• babblar på

mizz Turko: önskar också lycka till med ditt vul. Missade att du skulle göra ett. Känns knappt som jag hänger med här längre

poppy: jag vet, detta är första försöket efter mitt sista mf. Men åren som gått gör att jag inte tror på det längre. Dessutom funkade ju inte ens det, som funkar på alla andra här, på mej. Jag känner mej så deppig och det brukar ju betyda mens ..skit
    Jag vet inte ens om jag vågar testa imorgon

usch symtom ja..blä för avsaknad av symtom och blä för symtom
    Ska du på nåt mer vul snart?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8