• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Finessan

GRATTIS BP! Nu är det din tur ska du se!  Ang blodet så är det flera som har haft så i början. Vilken plussar- och räktråd detta är nu. Förvånad

Prednisolon är ett kortison. Jobbar på att ta ner immunförsvaret om jag förstått det rätt. Dr C i Danmark skriver gärna ut det. Dr B gör det inte så gärna. Jag frågade om det.

NK-celler finns det de som säger att blodprovet inte spelar någon roll eftersom det intressanta är de som finns i livmodern. Enda sättet att kolla det här i Sverige är att låta en läkare ta en biopsi och sen skicka det till USA för analys.

Bling, det går att bekosta sina prover själv om läkarna vägrar ta dem Nu vet jag inte priset på TNF här i Stockholm men i Gbg ligger det på 600 kr. Kan det ju vara värt.

LillaD, om du befunnit dig här så hade jag bjussat på en überskön massage. Jag är massageterapeut också...

Grattis till VUL:et Stella!

Poppy, hur har du det med symptom?

Cia, hur har ni det där hemma?

• Mizz Turko
    Poppy Lee skrev 2008-10-03 09:42:26 följande:
    Förresten tjejer, jätteviktig artikel idag ang. prednisolon och upprepade mf:www.alltombarn.se/villhabarn/astmamedicin-kan...En kvinna i studien hade haft 22 (!) mf och fick sedan barn med medicineringen. Skänker hopp!
    Fy, 22 st. Hoppas man inte tillhör den skaran.

Precis kommit till jobbet fr VUL. Allt såg bra ut med ett liten krabat på 5 mm och med tickande hjärta. Man såg början till moderkaka och en stor gulkropp denna gång. Har fått en bild med mig också (första gången jag får en bild). .

Dock hade jag fortfarande vätska bakom äggstockarna och nu även en stor cysta på 3 x 3 cm som växt sig på en av äggstockarna, dock tyckte läkaren att den såg ofarlig ut.

Ska på riktig grav-VUL den 16/10. Hoppas hoppas att det fortsätter bra nu.

Är förrsten i v 6+1 idag.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Idun 78

BP, GRATTIS!!! Fantastiskt!!! Jag hade EXAKT samma som du! En liten klarröd blödning på BIM och var tvärsäker på att det var kört, men det var det inte. Blödningen upphörde och kom inte tbx.

Vad härligt Stella med en 12mm räka!

Vill tipsa återigen om boken "Is your body baby-friendly" av Dr. Beer. Jag har precis läst den och gillade den verkligen. Den tog bl.a. upp ngt som var nytt för mig, dvs. att depressioner (eller för låga serotinin-halter) kan vara en anledning till att man har svårt att bli gravid. Låga serotinin-halter kan nämligen enl. boken öka antal TNF-alfa celler drastiskt. Därigenom kan anti-deppressiva läkemedel inte bara verka positivt på så sätt att man slipper sin depression utan kan också verka positivt på fertiliteten. Detta var vad som hände mig förra året. Efter att jag ätit anti-deppressiva i 2½ månad så blev jag gravid för första gg, efter att ha försökt i 7 månader. Behöver naturligtvis inte vara ett samband - men klart intressant hypotes!

Dessutom stog det en del intressant om de som har lätt att få ett första barn men som sedan bara får upprepade mf. En del om orsaker till detta och vad man kan göra åt det. Klart läsvärd bok!

Finesssan, vad duktig lilla Vida är!! Vänder sig själv o allt! Hur känns det nu? Är det ff tungt?

LillaD vännen, jag förstår verkligen att det känns tungt, det är mycket som tynger dig just nu... Men du, vad säger din gyn? Ska ni fortsätta med pergo, eller har h*n ngn annan behandling i åtanke?

• Idun 78

Grattis du också Mizz Turko, till lyckat VUL och en 5mm räka!

• Linan78

BP - åh garttis, vad glad jag blir för din skull! Du har ju verkat lite modfälld på sista tiden... Vet att det är en lång väg kvar men gläd dig nu åt ditt fina plus och försök ta en dag i sänder! Blödningen bör ju ha varit ofarlig med tanke på ditt starka plus.

Grattis Stella och Mizz Turko till lyckade VUL! Underbart!

Går själv in i tredje trimestern idag! Inte klokt. Tänk vad långt bort det kändes för ett halvår sedan när man smygtittade under "gravidforum" och "tredje trimestern-inläggen"... Nu är jag alltså en av dem!?

• Bling1975

Finessan tack så mycket för tipset, det var ju småpengar i de här sammanhangen så då ska jag bara hitta ett labb som gör test mot betalning. Någon som har ett tips i Stockholm?

Poppy Lee - tack så hemskt mycket för länken, det låter också som något jag gärna skulle kolla upp, kanske måste skicka ett prov till USA.

BP - underbart att du har plussat Stort stort grattis!

Mizz Turko - grattis till det pickande hjärtat och din första lilla bild

Idun - den åker upp på nästa köplista

LillaD - nu är det nog du som behöver en stor stor kram. Hoppas din avhandling blir klar snart så din kropp kan fokusera på annat - som att bli gravid! Kram

Linan - grattis! Nu är du ju nästan i mål, måste vara härligt!

Stitch längtar efter Lilo
  • Finessan

Idun, det känns bättre. Hamnade i någon svacka efter en massa strul. Hur mår du själv nu? Kaxigheten tillbaka efter ett lyckat VUL? Du har ett nästa vecka också va?

Linan, grattis till tredje trimestern! Fantastiskt att du har kommit så långt.

Mizz T, grattis till lyckat VUL.

Jag passar på igen att tipsa om Yahoo-forumet. Det är svenskt och handlar om infertilitet med spets på immunologiska problem. Det finns galet mycket info där! Gå med, gå med, gå med!

• Idun 78

Finesssan, nej jag skippade VUL nästa vecka. Har ett på tisdag om en och en halv vecka istället. Om det går bra (peppar peppar) så blir det inskrivning hos BM den 16e okt. Vad skönt att du mår lite bättre! Antar att mkt lättar när fröken nu blivit lite större, och magen funkar bättre osv. Hennes stackars mage var ju verkligen inte en rolig historia.

• Mizz Turko

Tack för alla gratulationer.

Bling - Du kan väl kolla med KS lab, ring dit först annars så finns ju privata kliniker. Som jag nämnt tidigare så tar ju annars Octaviakliniken dessa prover också om man söker dit för upprepade MF/MA. Hör med dem om du inte kan få lämna prover mot betalning dit.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Poppy Lee

Grattis Mizz Turko! Och vad skönt att det inte är så långt kvar till nästa vul, två veckor är ju överkomligt.

Finesssan: vad skönt att du mår bättre! Det är ju inte så rosenrött alltid med bebis. Minns att min man och jag bråkade som aldrig förr det första halvåret trots att vi var urlyckliga. Sömnbrist och hormoner gör ju konstiga saker med människor.

Mina symptom är obefintliga. Jag får väl anta att jag är en sådan som inte får så många, helt enkelt. Men det blir läskigare och läskigare ju längre tiden går. Till skillnad från många av er kan ju jag inte pusta ut när de magiska 12 veckorna passerats (om en månad, hehe), utan det är då det riktigt läbbiga börjar.

Idun: vad intressant boken lät! Kanske ska beställa den.

Linan: oj vad jag är avis, tredje trimestern!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8