• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • babblar på

grattis till plusset Lilo!
    Jag trodde faktiskt inte att man kunde plussa nån dag efter äl eftersom det tar lite tid för allt att hända också.
    Hoppas det går bra denna gången!

Stella: lycka till med Vulet

LillaD : en stor kram till dej!

ego: jag känner itne heller så mycket. Har bara ont i ena bröstet om jag klämmer på det Är livrädd att det ska sluta göra ont när jag klämmer Jag har bara vetat om detta i knappt 4 dagar nu och det känns som en evighet. Snälla det kan väl gå bra denna gången !!!Please..

• babblar på

Lilo: jag mådde pecka av progesteronet precis när jag började med det denna gången. Trodde nästan att jag skulle spy av det. Jag brukar annars aldrig känna av det.
    Men du får ju plus och plus är ju plus så då är du ju gravid

• Mizz Turko
    Lilo75 skrev 2008-10-06 14:50:18 följande:
    Hörrni...mina tester är så ojämna i sina resultat...blir tokig snart!!! Börjar tro att det inte blir nåt av detta...Hur vanligt kan det va att inte få rakt besked bim+3????Så psykiskt jobbigt!!Mår illa som tusan, kan inte dricka kaffe och urkänslig för lukter..Ömma bröst. Kan det va progestronet som gör att jag mår så här??? Börjar ju tro att jag e inbillningssjuk eller nåt!!Åh varför har jag inte börjat blöda??? tog inga på en vecka innan Bim och sedan bim+1..
    Men kan du inte ta S-hcg (blodprov) så får du det svart på vitt då?? Har du prövat med CB digital?
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • StoraD

Hej på er!

Jadu Lilo, tar du progesteron igen så är det inte konstigt om du inte börjat blöda, prog skjuter ju upp blödningen. Men jag förstår inte riktigt... du fick plus på BIM -9 till BIM -6? det är nog inte helt tillförlitligt, ägget har ju inte ens hunnit fästa då. Men om du får plus på BIM+ så är det ju en annan femma, och det har du fått? Har du testat idag igen eller? vad menar du med att de är ojämna?

tack för alla kramar, jomen jag mår lite bättre... tack för att ni lugnar mig, man blir så orolig och nojig!

krusbär, jag har inte testat TNF-alfa öht. Jag tror att alla som testat i denna tråd haft förhöjt värde, men jag vet ej 100%-igt

• fruZ

Stella; Mina symtom kom och gick i början. Skitjobbigt, men det måste inte betyda att det är kört!

BP; jag hade oxå bara ont i ena bröstet i början, se det som ett tecken på att du iaf kommer komma till vecka 15!

Hej LillaD! Skönt att höra att du mår lite bättre, hoppas det håller i sig. Jag blir så ledsen för din skull när allt är blä!

Idag åt jag lunch med en kollega och berättade att jag är gravid, men jag kan fortfarande inte annat än säga att jag har haft flera missfall. På nåt sätt vill jag förklara min skräcklyckoblandade utstrålning. Men det var nog himla bra för hon berättade på en gång att hon har ett pågående missfall... Hade nog annars varit väldigt jobbigt för henne om hon inte hade vågat säga nåt.

• Odetta

behöver lite pepp tror jag...

När jag var på andra UL i v12+0 så frågade jag ju den BM hur länge jag skulle äta mina albyl och hon sa till v20. Nu är jag i v20 och idag är första dagen sedan typ ÄL som jag inte har tagit min lilla 1/4 albyl... och det känns såååååå himla läskigt!!!

Tänk om det är jusst den lilla 1/4 tabletten som har gjort att det har gått såhär bra tills nu och om jag nu slutar med det...tänk om det går åt helvete nu?

Så det känns lite läskigt är å ena sidan lättad att jag nu enligt den BM inte längre behöver komma ihåg att ta albylen varje dag...men ja...nja...nej, det är nog mera läskigt än det känns bra jusst nu.

Men bebisen buffar faktiskt på bra därinne och allt såg ju bra ut på rUL...tyckte inte att BM som gjorde rUL la så mycket tid på att kolla att navelsträngen såg bra ut eller att moderkakan såg bra ut (bara kollade vart den satt) men även fasst det kändes som om hon messt swooschade över dem områderna så skulle hon väl ha sett om något inte såg rätt ut, visst?

Blä för dem här orostankarna...jag vill att det ska vara februari nu och att bebisen kommer levande ut.

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Cia o krabaten

Odd: Jag vet precis och därför knaprade jag på tom v37

• Odetta
    Cia o krabaten skrev 2008-10-06 21:21:48 följande:
    Odd: Jag vet precis och därför knaprade jag på tom v37
    Vet du...jag funderar faktiskt på att fortsätta äta dem jag med. Påverkade det dig något att du åt dem så länge? Och varför till jusst v 37?

Det jag också tänker på är att den BM som sa att jag kunde sluta äta dem i v20 även är samma BM som inte tog min oro för GBS på allvar utan svarade på det med "jaja, men det är ju så sällan det händer och då är risken ju så liten" *suck*

Så jag kanske ska fortsätta att äta mina albyl ändå?
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Cia o krabaten

Odd: Kan inte säga vad DU ska göra, bara att jag inte tordes sluta...

v37 pga att flera läkare, bla han i Borås, säger tom v37.
    Sen vill man inte riskera blödning under fl gissar jag.

Jag hade ju en del näsblod som aldrig slutade, men annars var det väl inget direkt jag märkte av.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8