• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • fruZ

Stella; oj vad jobbigt! Vet inte vad jag ska säga... Fick som sagt gå på VUL typ en gång i veckan (till samma BRA läkare varje gång, utom akutbesöken). Det är visst stor skillnad på KK och KK... Hoppas att 4 veckor går fort för dig, du får älta här hos oss så ska vi peppa!

• babblar på

Stella grattis till lilla bönan! vad härligt

vad läskigt att nån hittat på nåt sånt och så länge!!!

tack för alla svar...får nog ringa drB imorgon. Ni som går hos honom har gjort vulen där eller?

• Lycka77

stella - skönt att ni fick se ett hjärta! Jobbigt dock med dessa läkare.....

poppy - håller tummarna för dig imorgon!

bp - jag ska göra vul hos Dr B nästa onsdag. Så ring honom så får du nog komma dit, om du vill förstås.

Kan bara hålla med i alla kommentarer om tjejen som ljugit, fy fan!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Cia o krabaten

Poppy: Uj vilka jobbiga demoner du brottas med där!
    Och det spelar ju ingen roll om man säger åt dig att du absolut inte ska skämmas osv, för det handlar ju inte om förnuftigt tänkande på det sättet.
    Men du, tror du att du kan dölja det till v22?
    Jag blev outad på jobbet före v12 iaf denna gång

BP: Gjorde 1 hos honom, men hade närmare till min här i stan och han var bra nog att göra vul Samma som Poppy för övrigt.

Stella: Finns det ingen privat där du bor?
    KK här är också dåliga, men privat är bra.

Lycka: Hej, hur går det med jobb och tankar osv?

• Finessan

Poppy, jag hoppas så att det går bra imorgon. Det kommer det säkert att göra. Tycker det är synd att du känner att du skäms över dina missfall. Det ska du verkligen inte behöva göra. Ledsen

Grattis Stella! Nu är det raka spåret till bebis. Glad

BP, jag gjorde ett tidigt VUL i vecka 5+något. I slutet av vecka 6. Då såg vi inget mer än ett par säckar. I v. 7 ska du kunna se hjärtat. Gå då för att vara på den säkra sidan. Hur mår du annars? Har dina demoner börjar härja än?

Och fy för den mycket olustiga historien. Jag läste hennes blogg igår och mådde så dåligt över att lillflickan hade blivit så sjuk. Har också läst en del av henne här på FL. Jag hoppas att hon inser själv att hon inte är frisk och söker hjälp. Huva.

Jag tänker på mina första VUL när jag läser om era. Om all ångest innan och den stora lyckan som bara väller över en när det lilla tickande hjärtat visar sig på den svarta skärmen. Vi skojade runt julen att hon var lika stor som en skumtomte. En sån där smaskig ni vet. Nu är hon så här stor, och hon har skrattat högt för första gången. Jag hoppas att ni alla får uppleva detta:

http://www.familjeliv.se/hem/finesssan/video.php?v=bzqxaucg

Kramar till alla!

• StoraD

lycka till idag poppy!

BP: jamen ring Dr B, du har ju inget att förlora!

ÅH så söt vida är finesssan!

för mig blev det ingenting denna månad (heller...), mensen kom nu precis. jag orkar knappt bli ledsen längre.

• babblar på

finesssan: tyvärr kunde jag inte få ljudet att höras. Kan vara min högtalare som gett upp lite...de gör det ibland
    Men söt var hon iaf!

Jag har bara ont i tuttarna och jo demonerna blir nog värre för var dag Men det måste ju funka nu!!!Please
    Härligt med en skumtomte

lycka: hoppas ditt vul går bra nästa vecka

och poppys idag.. var det väl?

• babblar på

nä lillaD ..vad sorgligt Kram på dej!
    Usch vet inte vad jag ska säga. Man vet ju hur hemskt det är

• Idun 78

Lycka till idag Poppy! Och lova att höra av dig så snart du är tbx!

Massa massa massa kramar till LillaD!

Finesssan, jag hoppas också att jag ska få uppleva det en dag!

• Linan78

Lycka till idag Poppy!!!

LillaD, känner riktigt genom skärmen hur modlös du känner dig... Kan inte annat än att krama dig.

Stella, vill de inte göra VUL för att de inte vill "greja" där nere och riskera nåt? För på många ställen gör de ju vanliga UL bara man kommit till v 7 eller så. De gjorde de på mig på barnmorskegruppen i Göteborg iallafall. Kanske nåt att kolla upp? Låter länge med 4 veckor tycker jag. Jag gick på VUL/UL i v. 7 eller 8, v 10 och v 13 tror jag. Sedan väntade jag till rUL i v.19.

Finesssan - så sött det är med gapskratt hos bebisar! Min H var väldigt tidig med det, skrattade så att han kiknade när han bara några månader. Hon är jättefin, din lilla Vida! Längtar...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8